Als we als sportland willen groeien, moeten we mee evolueren met rest van Europa

"Als we als sportland willen groeien, moeten we mee evolueren met rest van Europa"

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 22:37di 19-03-2019 om 22:37

Het geweer is definitief van schouder veranderd: een nieuw nationaal stadion komt er niet, maar het huidige Koning Boudewijnstadion wordt omgevormd tot een heuse Golden Generation Arena. Rode Duivel Jan Vertonghen schaart zich met plezier achter het project.

"Ik kan me niet inbeelden hoe oud ik was toen ze erover begonnen", verwijst Vertonghen bij Sporza naar het jarenlange getalm. "Maar het is nog altijd brandend actueel. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het deze keer gaat lukken. We houden ons vooral met voetbal bezig, maar we worden er wel vaak mee geassocieerd."

"We willen allemaal dat het er komt. Deze generatie sporters en supporters verdient zo'n stadion", is Vertonghen duidelijk. "Het Koning Boudewijnstadion is een mythische plek, maar als we als sportland willen groeien, moeten we mee evolueren met de rest van Europa", adviseert de Rode Duivel. Tegen 2022 zou de renovatie voltooid moeten zijn.

Poll

Ben jij fan van de nieuwe stadionplannen?

(82 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 22:47
Ik vind de capaciteit ruimschoots onvoldoende!!! 40.000 plaatsen... Pfff. Waarom zo weinig?
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 00:13
Ik ook, volgende bekerfinale daar met 2 grote ploegen gaan er heel veel teleurgesteld zijn
Vind ik leuk
Xytox +3070
dinsdag 19 maart 2019 om 23:16
Geen enkele echte voetbalsupporter wil naar een voetbalstadion gaan met een atletiekpiste rond het veld. Dat is niet meer van deze tijd! De sfeer trekt op niks, je zit een eind van het veld af...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:37
Ik ga niet zeggen dat het gezellig is met een atletiekpiste ... maar als je een voorbeeld wil van sfeer met atletiekpiste rond het veld moet je mss is een weekendje naar Napoli boeken en dan kan je een matchke meepikken van Dries Mertens in een stadion met atletiekpiste.. Er zijn al wel stadions (Nieuwe Tottenham) waar de tribune over de atletiekpiste schuift . Ik denk dat het de bedoeling ook is om een multifunctioneel sportstadion te bouwen! En het aantal zitplaatsen 40.000 vind ik ook absoluut te weinig !! Wat gaan ze doen met het verschrikkelijke mobiliteitsprobleem en de parking ..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:39]
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 00:15
In Tottenham is er geen sprake van een atletiekpiste rond het veld, tribunes staan gewoon vast
Vind ik leuk
Xytox +3070
woensdag 20 maart 2019 om 07:33
Als je de tien stadions met de meeste sfeer in Europa zou opsommen, dan vrees ik dat San Paolo moeite zou hebben om erbij te staan. En van de stadions waar ik geweest ben, met de meeste sfeer, was er geen enkel met een piste rond.

Is vooral in Amerika dat ze inzetten op multifunctionele stadions met grasveld dat wegrolt en tribunes die over de atletiekpiste schuiven, maar die stadions kosten vaak meer dan een half miljard, wat pakken meer is dan een volledig nieuw stadion zonder piste...
Vind ik leuk
Brubru +5965
woensdag 20 maart 2019 om 00:27
Tja, die blijven dan maar thuis.
We hebben niet veel te kiezen.
Een nieuw stadion is niet haalbaar blijkbaar dus schiet er niet veel keuze meer over.
Vind ik leuk
Xytox +3070
woensdag 20 maart 2019 om 07:29
Denk je echt dat deze 'oplossing' goedkoper zal zijn dan een nieuw stadion? De enige reden waarom voor deze optie gegaan is, is omdat niemand er principieel iets tegen heeft.
Bij een nieuw stadion, zonder piste, stond de atletiekfederatie op haar achterpoten. In dat plan was er een optie dat Anderlecht in dat stadion zou spelen, dus stonden ook Bartje Verhaeghe en consoorten op hun achterpoten. Verder stonden ook de bewoners in de buurt van de nieuwe locatie op hun achterpoten...
In dit geval kunnen de bewoners weinig klagen, want er gaan minder plaatsen zijn, en dus minder overlast. De atletiekfederatie is content want ze kunnen nog altijd hun ene evenement van het jaar houden. Bartje Verhaeghe gaat ook niet klagen, want Anderlecht zou compleet achterlijk zijn om in zo'n stadion te gaan spelen...
Is een typisch Belgische oplossing waar ze liever een oplossing kiezen waar niemand echt ontevreden mee is, dan dat ze een oplossing zouden kiezen waar iemand misschien wel echt tevreden mee zou zijn!
Vind ik leuk
Philip R. +418
woensdag 20 maart 2019 om 05:52
Begin dan al eens met het goedkeuren van de stadions voor de ploegen die al jaaaaaren vragende partij zijn! Zo kunnen die groeien en kunnen we mss beter worden op Europees vlak! Maar nee, eerst onze heren en dames ministers hun zakken vullen op hun 1001 postjes...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws