Vaarwel Koning Boudewijnstadion, welkom aan de Golden Generation Arena

Vaarwel Koning Boudewijnstadion, welkom aan de Golden Generation Arena

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 14:47di 19-03-2019 om 14:47

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 15:06di 19-03-2019 om 15:06

Dinsdag hield de Koninklijke Belgische Voetbalbond een persconferentie. De KBVB kondigde aan dat het Koning Boudewijnstadion een serieuze make-over krijgt. Vanaf nu spreekt men over de Golden Generation Arena.

De afgelopen vijftig jaar vielen er veel hoogtepunten te beleven in het Koning Boudewijnstadion. In de toekomst zullen er nog mooie momenten volgen, want het stadion gaat er dra anders uitzien. Dat kondigden Peter Bossaert (CEO KBVB) en Bob Verbeeck (CEO Golazo) aan. De twee willen een renovatie van het Koning Boudewijnstadion. Er komt dus geen nieuw national stadion in Brussel. 

Zowel de Rode Duivels als de Red Flames gaan in de Golden Generation Arena spelen. In het nationale stadion zal ook de Memorial Van Damme blijven doorgaan.  initiatiefnemers gaan voor een multifunctioneel stadion. Er moeten ook concerten en rugbywedstrijden in het stadion kunnen doorgaan.

Golden Generation Arena af in 2022. Binnenkort wordt een wedstrijd uitgeschreven om te kijken wie het stadion mag renoveren. De Golden Generation Arena krijgt een capaciteit van 40.000 fans. Ook aan de mobiliteit rond het stadion zal gewerkt worden. Tegen 2022 moet alles in orde zijn. 

Plaats een reactie

Necrofish +92
dinsdag 19 maart 2019 om 14:52
Belachelijke naam imo
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 19 maart 2019 om 14:55
Had je liever "Couckenbak" arena ??
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 19 maart 2019 om 14:57
Neen , maar waarom de naam niet verkopen...
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 19 maart 2019 om 15:02
Weet niet of dat kan. In Frankrijk is dat ook zo.
Is geen privé stadion.
Voor mij blijft dat de Heizel wat ze er ook van maken
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 19 maart 2019 om 15:04
der is iemand eigenaar é. Liever dat, dan dat den belastingbetaler moet betalen
Vind ik leuk
Necrofish +92
dinsdag 19 maart 2019 om 14:59
Ook belachelijk, maar inderdaad liever Couckenbak arena
Vind ik leuk
JDP +843
dinsdag 19 maart 2019 om 16:31
De dag van vandaag houdt zo een naam niet te lang stand en wordt er al snel voor wat euro’s een commerciële naam opgeplakt...
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 19 maart 2019 om 14:56
Hopelijk gaan ze werken met een systeem om de atletiek piste te doen verdwijnen tijdens de voetbal, da je dichter opt veld zit !
Vind ik leuk
Necrofish +92
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
Waarschijnlijk niet, want in het artikel van Sporza staat er dat ze de Van Damme Memorial daar willen behouden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:57
Weer in het Engels , waarom geen vlaamse naam , het geuzen stadion ofzo :p
Vind ik leuk
Franco83 +337
dinsdag 19 maart 2019 om 21:45
Stadion "in den tepelhof"

Origineel en oervlaamsch
Vind ik leuk
JeffPaeter +149
donderdag 21 maart 2019 om 13:44
Dan krijg je gedoe met de Waalse delegatie...
Vind ik leuk
JeffPaeter +149
dinsdag 19 maart 2019 om 14:58
Zo'n naam geeft aan "wij zullen nooit meer een goeie lichting kennen, dit was ons hoogtepunt"

Belachelijke naam dus.
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 19 maart 2019 om 15:01
We gaan in de golden generation arena spelen tegen de tijd dat de golden generation gestopt is.. Voor zover deze generatie al golden is/was ...
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 19 maart 2019 om 15:04
Ik denk dat de naam eerder komt van de gouden medailles van Hellebaut, Thiam, Gevaert & Co.
Die wonnen wel hé al was dat voor Gevaert & Co. jaren later.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:05]
Vind ik leuk
Rune1891 +7378
dinsdag 19 maart 2019 om 15:02
Golden generations arena, ja, we zijn nog altijd in België, tegen dat de werken gedaan zijn, is onze gouden generatie al lang de 70 voorbij
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 19 maart 2019 om 15:03
wie weet kunnen hun kleinkinderen ook goe sjotten ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:04
40.000 ook weinig ambitieus , en ja waarom zoals Tagemeister zegt de naam niet verkopen aan de hoogstbiedende
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 19 maart 2019 om 15:06
Nogmaals denk niet dat het kan.
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 19 maart 2019 om 15:05
zéér DOM voor mij ! Da stadion is totaal verkeerd gelegen...
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 19 maart 2019 om 15:07
Het ligt er tenminste, al decennia lang.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
Wankstar123 +2668
dinsdag 19 maart 2019 om 15:06
Geen Koning Filiparena?
Vind ik leuk
Necrofish +92
dinsdag 19 maart 2019 om 15:24
Prins Laurent Stadion
Vind ik leuk
camargue +6555
dinsdag 19 maart 2019 om 15:28
nee zeker niet, want die plant overal boompjes met ons geld :)
Vind ik leuk
Rune1891 +7378
dinsdag 19 maart 2019 om 15:06
40.000 man, dus bij bekerfinale iedere ploeg nog max 12 a 13.000? De rest voor bobo's en genodigden?
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 19 maart 2019 om 15:08
Is meer dan genoeg. De grote ploegen halen toch hun neus op voor de beker.
Trouwens vol is vol. Meer volk halen ze toch niet.
Vind ik leuk
ronny +220
dinsdag 19 maart 2019 om 15:18
Ik ben blij dat ze toch een afkorting hebben gebruikt, initieel was het "the golden generation who won nothing arena" Maar commercieel gezien was dat wat moeilijk, het zou al snel een paar flessen champieter en een paar kilo's kaviaar minder opbrengen. Deze afkorting bekt beter en ze kunnen nog jaren verder borduren op een gouden generatie die vooral voor de bazen van de Houba de Poepperslaan veel opbracht, terwijl de bazen hun enigste taak verzaakte namelijk ons Vaderlands voetbal verbeteren, beschermen en weer belangrijk maken.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1082
dinsdag 19 maart 2019 om 15:24
Boudewijn draait hem om in zijn graf! Belachelijke naam!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:33
Daar zal het buitenland ferm mee lachen .
Ik hoor het de toeristen al vragen : en wat heeft die gouden generatie allemaal gewonnen dan? Waarop de gids rood,geel zwart wegtrekt en stamelt eeeuhh eeeuuhh eeeuhhh.....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:39]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:39
Zoveelstr Belgenmop hahahaaa
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:40
Liever het " circus Laurentius".
Straalt tenminste iets uit.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:59
Verkeerde naam en te weinig plaats !
Wedstrijd voor een nieuwe naam.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:08]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:13
Na 1 mei de Yellow Red Arena 🙂
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
Dan4red +1247
dinsdag 19 maart 2019 om 16:18
Dat noemen ze nu eens gebrek aan inspiratie (de naam alleen al... wat gaat dat geven als we binnen 10 jaar weer op plek 42 staan), vertrouwen (40.000 plaatsen - ipv voor 60.000 te gaan met 40.000 op de eerste ring en 20.000 op de 2 ring, zodoende je voor grote wedstrijden 60.000 man mag verwelkom en op de kleine wedstrijden 40.000)... ik hoop alleen dat ze tribunes (mobiele) kunnen zetten op of over de piste zodoende het publiek kort bij het veld zit, maar ik betwijfel het... den Heysel had in 1996 al moeten afgebroken worden voor Euro 2000 (gelijk als in Nederland, bijna allemaal nieuwe stadia), en nu gaan ze dat monster nog eens "updaten" ... afbreken en iets nieuws zetten !!! Ongelofelijk wat een onkunde !!! In de privé wordt je voor dergelijke zaken ontslagen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:24
Enkel de naam ethias arena naast sportpaleis klinkt groter dan wat ze er nu willen van maken een schande voor de naam koningboudewijn en een schande voor de mensen van het drama dat daar geleden heeft. Effe belachelijke andere naam ophangen. Is er leven op Pluto kan je dansen op de maan. Schiet ze af samen met paar ministers anders. Vreemd ras😖🤦🏻‍♂️
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
dinsdag 19 maart 2019 om 16:35
Het is toch nog maar 19 maart?
Of is mijn kalender verkeerd en is het stiekem toch 1 april?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:53
In het hoofd van de bobo's is het altijd 1 april.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:15
Het stadion ligt in het Vlaamse land. Dus géén Engelse, maar Vlaamse naam. En waarom is Koning Boudewijnstadion of gewoon Heizel niet goed genoeg meer?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:42
Aan het einde van de rit zullen we dan te horen krijgen dat het veel meer heeft gekost ,dan eerst geraamd is altijd zo,en zeggen dat Eurostadion er niet gekomen is omdat enkele mensen elkaar het daglicht niet gunnen,en dan maar klagen als ze zelf tegengewerkt worden.
Vind ik leuk
Franco83 +337
dinsdag 19 maart 2019 om 21:43
Spilfiguur in de zaak: bart de muppet vergaeghe
Vind ik leuk
Rune1891 +7378
donderdag 21 maart 2019 om 14:18
"Dat het Eurostadion er niet komt, is echter niet te reduceren tot ‘politieke onwil’. Een jaar lang regende het immers negatieve adviezen, gebaseerd op studie en expertise. Daarin keert één argument steeds terug: het project is te groot"
Ander probleem, Anderlecht trok zich zelf terug als potentiële huurder, nog een probleem, Brusselse politiek dacht die vlug-vlug te kunnen regelen en lapte een groot deel regels aan hun laars, maar ja, Bart VerHaeghe is de grote boeman he...
"Schiet niet op de pianist" zeggen ze dan
😂
Vind ik leuk
blondel +3831
dinsdag 19 maart 2019 om 20:20
Het"rijkelui stadion" had veel beter gepast dan de "golden generation"Welke titel heeft die gouden generatie al gewonnen?Niks he!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws