Wanprestatie Rode Duivels blijft nazinderen: Er is veel meer aan de hand

    Wanprestatie Rode Duivels blijft nazinderen: "Er is veel meer aan de hand"

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 11:00ma 19-11-2018 om 11:00

    Heel België was zondagavond stomverbaasd na de zware nederlaag (5-2) in Zwitserland. Na een kwartier en bij een 0-2 voorsprong zag het er nog zo goed uit voor de Rode Duivels. Een bittere pil om te slikken, aldus Ludo Vandewalle.

    De chef voetbal van Het Nieuwsblad was bijzonder ontgoocheld. "Lang geleden dat we nog zo’n wrang gevoel na een wedstrijd van de Rode Duivels bleven zitten. Ze dachten dat het binnen was, gingen arrogant voetballen en konden het daarna niet meer omkeren. Pijnlijk om dan zo af te gaan."

    Veel afwezigen
    "Dat weten we ook weeral: met De Bruyne, Vertonghen, Vermaelen, Lukaku en Dembélé ontbraken veel te veel sleutelspelers", gaat Vandewalle verder. Toch vindt de journalist dat het geen excuus mag zijn voor de makke prestatie.

    "Maar als je zo gunstig aan een wedstrijd kunt beginnen – nauwelijks de kleedkamer uit en al 0-2 voor – is er veel meer aan de hand dan alleen het missen van die spelers."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Poll

    Zijn de vele afwezigen een excuus?

    (686 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 november 2018 om 11:24
    jezus christus, alsjeblieft zeg.
    We spelen (inderdaad) een draak van een match en plots is iedereen weer tegen Martinez.
    Je weet wel, da's diezelfde vent die ook op het verlanglijstje van Real Madrid staat. én diezelfde vent die op het WK blijkbaar iets revolutionairs op het veld bracht in de match tegen brazilie. én dezelfde kerel die door ons ophanden werd gedragen kort na zijn aanstelling. Een beetje consequent blijven he mensen...
    En onze duivels afkraken? Werkelijk? Herinneren we ons nog de 6-1 nederlaag van PSG tegen Barcelona? Het met 7-1 ingeblikte brazilie door duitsland? Het schaamteloze 7-1 verlies van Standard in Jan Breydel?
    Zijn dat daarom ondertussen slechte ploegen?
    Neen, maar wij duwen al die mensen blijkbaar graag door de modder. Triestig.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    maandag 19 november 2018 om 11:58
    Jan, ik volg je hierin maar wil toch wel enkele kanttekeningen plaatsen:
    - Als de "nationale helden" een hele goede prestatie leveren vindt iedereen het normaal dat ze als helden onthaald worden door de koning en vele complimenten ontvangen... De andere kant van de medaille is dan dat er ook dingen gezegd mogen worden als ze het niet goed doen! Uiteraard denken vele fans enkel in zwart-wit en da's niet oké! Tuurlijk is nu niet opeens alles slecht maar ze hebben wel de fans (en zichzelf) ontgoocheld in deze match.
    - De pers creëert een bepaald verwachtingspatroon door onze nationale ploeg kunstmatig op te hemelen! Hebben wij een goede ploeg waar we fier op mogen zijn? Natuurlijk! Hebben wij een wereldploeg die bij elk toernooi favoriet hoort te zijn? Absoluut niet! Als fans zich afvragen waarom De Bruyne niet hetzelfde kan brengen bij de rode duivels als bij City stel ik voor om eens naar de andere namen te kijken bij City... Met Sterling, Sane, Gundogan, Aguero, Bernardo Silva, David Silva,... lopen daar spelers rond die je met alle respect niet kan vergelijken met Chadli, Carrasco, Mertens, Lukaku, Bats,... Da's absoluut geen verwijt maar een nuchtere vaststelling!
    Als we een beroep kunnen doen op al onze beste spelers én alles zit mee op een toernooi kunnen we ver geraken maar ook niet meer dan dat! Als we als fan een realistische kijk hebben op deze ploeg zal de teleurstelling een pak makkelijker dragen zijn dan wanneer we denken dat we de beste ploeg ter wereld zijn!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    maandag 19 november 2018 om 12:26
    Zoals altijd, een goed onderbouwde mening en ook een realistische kijk om de zaken , thumps up
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    maandag 19 november 2018 om 14:38
    Dus je mag niet zeggen “de Rode Duivels zijn zo vol van hun eigen kunnen dat ze na een 2 -0 voorsprong denken dat de buit binnen is en ongecontroleerd over het veld mogen sloffen”. Want dat is wat ik dacht. Maar ik mag het dus niet zeggen, laat staan de trainer met de vinger wijzen dat hij hier ook geen oplossing voor had tijdens de wedstrijd. Anders duw ik die miljonairs door de modder? Maar ik denk niet dat er één is die zijn slaap ervoor zal laten. Moeilijk hoor : zwijgen of reageren. Maar echt afkraken is het toch ook weer niet. Dat heet een forum : iedereen mag zijn gedacht zeggen. Iedereen mag dat “door het slijk sleuren” noemen. Maar oordeel en veroordeel niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:21
    Martinez maakt al sinds dag 1 foute keuzes. Foute keuzes die soms in zijn voordeel uitvallen (40%).
    Verlanglijstje Real Madrid? Welke jouranaalist heeft je dat wijsgemaakt?
    Denk je dat nu echt?
    Marinez is te plat, en als je te olat bent moet je beschikken over een gigantisch tactisch brein. Wat deze man ook mist!
    Deze groep heeft een leider nodig, iemand die al dikke nekken in de kleedkamer op zijn plaats houd. Iemand a la Louis Vangaal!
    Vind ik leuk
    zapperboy +992
    woensdag 21 november 2018 om 11:25
    Een Hollandse trainer samen brengen met Franstalige spelers is nog nooit een goede mix geweest, nog nooit.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:39
    Awel jan met de pet ik zou het niet beter kunnen verwoorden 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    maandag 19 november 2018 om 11:40
    Wij zijn gewoon sinds het WK inderdaad niet goed bezig. Helft van de spelers heeft ook geen zin in die nations cup blijkt uit de vele interviews van de voorbije weken.
    Vind ik leuk
    Batman +73
    maandag 19 november 2018 om 12:05
    Mogen ze ook eens een offday hebben? Ik vond het raar dat Chadli en Tielemans (in mindere mate) mochten spelen. Bij Monaco zitten ze in crisis en dat gevoel brengen ze mee. Mertens speelt al een tijd onopvallend. Batsman had voor mij mogen beginnen Vanaken had moeten starten. Had dat het verschil gemaakt? Ik vrees ervoor. Iedereen buiten Thorgan Hazard speelde op zijn normaal niveau. Courtois heeft niets te zeggen blijkbaar. Kompany and Co mochten er bijlopen als elfurenlijken.
    Vind ik leuk
    Vancamp +133
    maandag 19 november 2018 om 12:08
    Werd tijd,heb het nooit zo begrepen op dat ophemelen van de nationale elf.
    We zijn een gewoon ploegje met een paar goede spelers. Als de japanners op t wk hun verstand gebruikten waren we toen al thuis.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:59
    Ook niet waar, want ook dan stond het nog 2-2 ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:54
    Geen plan. Sorry voor al degenen die dit lezen en niet akkoord gaan, maar zo is het. Dit was Wales 2.0
    Vind ik leuk
    VDF +36
    maandag 19 november 2018 om 14:03
    Als je centrale middenvelder (Tielemans), wiens gezicht er uitziet alsof hij botox inspuit, nu speelt alsof hij botox geslikt heeft, dan speel je altijd met een man minder.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    maandag 19 november 2018 om 14:40
    Inderdaad, altijd die laterale passes en getelefoneerde afstandsschoten. Geen acties. Vanaken is 10 x beter op dit moment.
    Vind ik leuk
    LDN +202
    maandag 19 november 2018 om 14:51
    grapje terzijde, Tielemans speelde zichtbaar nerveus. Hij probeerde zonder risico te spelen en zelfs die ballen kwamen aarzelend aan. 't is duidelijk dat hoe een speler zijn match speelt zit toch 80% tussen de oren zit. Want de jongen kan voetballen, dat hebben we toch met eigen ogen gezien
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:54
    Martinez dacht dat als hij Chadli en Tielemans vertrouwen laat op doen ,ze achteraf dit zouden meenemen naar hun ploeg.Juist het omgekeerde was waar, ze hebben met een ei in hun broek gespeeld en hun vertrouwen is nu helemaal weg. En zij waren belange niet de enigste ,Kompany mag de bank warm houden bij City en dat te kort aan spelritme kon je goed zien. Zo kan je over elke speler iets zeggen
    Vind ik leuk
    Rebel +1453
    maandag 19 november 2018 om 16:28
    Ja man,en al de rest was top,wees blij dat hij Vanaken niet liet spelen,stel dat het dezelfde uitslag was wel met hem?
    En ja het ligt natuurlijk aan die Anderlecht spelers,het grootste gemis was Lukaku maar zelf met hem konden we niet van deze ploeg winnen denk ik,proficiat Zwitserland , top ploeg zoals ze speelden
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Rebel +1453
    maandag 19 november 2018 om 16:29
    Ja man,en al de rest was top,wees blij dat hij Vanaken niet liet spelen,stel dat het dezelfde uitslag was wel met hem?
    En ja het ligt natuurlijk aan die Anderlecht spelers,het grootste gemis was Lukaku maar zelf met hem konden we niet van deze ploeg winnendenk ik,proficiat Zwitserland , top ploeg zoals ze speelden
    Vind ik leuk
    Geertkeano +298
    maandag 19 november 2018 om 14:51
    ja die van brugge gaan het weer op tielemans stoten .eden hazard was een dikke nul . chadly een dikke 0 en meneuir ook een dikke 0. daar ligt de fout en nie bij tielemans
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:05
    Tielemans is dramatisch...
    Vind ik leuk
    vampire81 +1199
    maandag 19 november 2018 om 15:06
    het is toch echt heel veel zeggend dat een spits als seferovic die gewoon geen goal kan maken, er nu ineens 3 kan scoren
    Vind ik leuk
    Cremonese +104
    maandag 19 november 2018 om 15:59
    Die uitschakeling en verlies maken toch niets uit?

    De Nations League is enkel van belang voor landen die niet op het WK aanwezig waren (of een zwak WK speelden). Deze landen zitten al lang op hun honger en willen resultaten zien.

    Je ziet overigens, met uitzondering van Engeland, dat de teams die het goed deden afgelopen WK een beetje zoekende zijn (Kroatië heeft 2 maanden geleden nog een pandoering gehad, Frankrijk was onherkenbaar tegen Nederland). Historisch gezien gebeurt dit wel vaker met de eerste 4 van een WK.

    Het vet is een beetje van de soep nu. Dat lijkt me geen groot probleem, zolang het geen 2 jaar duurt alvorens de motor weer aanslaat.
    trek je lering hieruit en move on!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Vancamp +133
    dinsdag 20 november 2018 om 04:01
    Nu eerlijk gezegd welke ploeg die meerdere keren zijn toppers moet afgeven om ofwel de Nations League,de europese of wereldkampioenschappen,in eigen land Engeland bv elke week 1 a 2 competitie matchen,voor de beker en dan ook nog europeese bekers championsleague en Europaleague,wie zou er nog lang zijn spelers hebben afgestaan om gekwetst terug te krijgen en dan nog moeten betalen .bovenop.Stoppen met die overdaad.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws