Bestuur en spelers hebben beslissing genomen over Vanderhaeghe

    Bestuur en spelers hebben beslissing genomen over Vanderhaeghe

    dinsdag 25 september 2018 om 14:15

    Yves Vanderhaeghe blijft (voorlopig) de trainer van KAA Gent. Dat besliste het bestuur van de Buffalo's na een gesprek met de spelers. Dat schrijft Het Nieuwsblad. 

    Na de mindere resultaten van de afgelopen weken wankelde de stoel van Vanderhaeghe. De laatste uren waren er veel gesprekken in de Ghelamco Arena. Het bestuur zat bijvoorbeel samen met de spelersraad. Nadat iedereen zijn zegje deed, besliste men om met Vanderhaeghe verder te gaan.

    Op een persconferentie gaf Vanderhaeghe meer uitleg. "Het is logisch dat de voorzitter en CEO bezorgd zijn na een verlies tegen een grote concurrent. De spelersraad heeft dan met hen vergaderd en dat is een positief gesprek geweest. Daar heb ik niets op tegen."

    Plaats een reactie

    Polleken 77 +1928
    dinsdag 25 september 2018 om 14:24
    Uitstel !
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:25
    En wat is de beslissing over het bestuur?? Blijft Louwagie?? Eigenlijk de grote schuldige achter gans de malaise.
    Vind ik leuk
    Genome +319
    dinsdag 25 september 2018 om 14:30
    Zou je deze reactie niet verwijderen? In een voetbalploeg werk je in team het is niet alleen hij die de beslissingen neemt zo hebben we ook de voorzitter, scoutingscel, trainersstaf, de spelers en vele andere die achter de schermen werken.

    Het gene wat Louwagie al gepresteerd heeft voor deze mooie club in al die jaren trouwe dienst betekend veel voor onze club, voor zijn supporters en voor het Belgische voetbal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:46
    Ik volg je tot het moment dat AAG in de Ghelamco is gaan spelen ... vanaf dan is het beginnen mislopen, ondanks de titel die behaald werd. Je moet respect hebben voor hetgeen dat Louwagie en De Witte gepresteerd hebben maar dat neemt niet weg dat ze bij AAG ondertussen nu al een paar keer de pedalen hebben verloren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    Genome +319
    dinsdag 25 september 2018 om 15:17
    Sinds dat we in de Ghelamco spelen mogen onze resultaten wel gezien worden volgens mij. Dat we niet elk jaar meedoen voor het bovenste plekje is logisch, want pas sinds we daar spelen zijn er meer mogelijkheden bijgekomen. Kijk naar Club, Genk, Standard, die moesten/moeten toch ook een decennia lang wachten voor een nieuwe titel te vieren.

    Dat een bestuur eens een verkeerde uitspraak kan doen of een verkeerde beslissing kan nemen dat is toch niet abnormaal. Het zijn ook maar mensen. Welke bestuur hier in België maakt geen fouten?

    En zo panikeren man, we hebben een jonge en bijna volledig nieuwe ploeg opgebouwd dat vergt tijd, maar de meeste hebben geen geduld. We staan niet ergens onderaan te bengelen hé we staan ergens bovenaan.

    Maar ergens begrijp ik sommige supporters wel hoor. Ik zie ook graag aanvallend en verzorgd voetbal en dat het geduld ook niet eindeloos is. Maar zolang Yves zijn doelstellingen blijft halen kan je toch niet veel doen lijkt me. Al is de huidige situatie (sfeer) rond dit subject niet echt gezond te noemen, de druk komt voornamelijk van de media en van de supporters.

    Edit: Ik herinner me nog een moment jaren geleden, in de tijd toen Gent nog in de Ott speelde. Waar er heel wat mensen naar de hoofdtribune kwamen om "Louwagie buiten, Louwagie buiten" te scanderen. Om enkele jaren later de titel te pakken en die mensen lik op stuk te geven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 01:57]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:47
    Lees: ze hebben nog geen trainer gevonden die het nu al direct van Yves wil overnemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:50
    Dat is een goed besluit ,maar volgens mij om de verkeerde reden. Ze hebben voorlopig geen beteralternatief voor Yves, op het moment dat ze die gast vinden is het einde verhaal voor Yves.
    Vind ik leuk
    ekakia +352
    dinsdag 25 september 2018 om 15:03
    Vanderhaeghe is een goede coach. Vergelijk liever de spelers van nu met die van het succesjaar onder Hein. Je zou minstens 8 tot 9 namen op het blad moeten kunnen zetten die onbetwistbaar titularis zijn. Bij Gent is iedereen even grote kanshebber op een basisplek. Ik denk dat hier fans zitten die 2 totaal verschillende elftallen zouden opstellen.
    Dat is nooit goed.
    Goede spelers. Geen uitschieters.
    Ik hoop voor Yves dat hij toch een basisploeg vindt.
    Vind ik leuk
    Frefke +433
    dinsdag 25 september 2018 om 15:06
    Toch straf dat de traîner het zelf mag komen uitleggen. Het ziet er daar ook maar een amateuristisch gedoe uit in Gent.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14057
    dinsdag 25 september 2018 om 15:17
    Ze maken het daar veel ingewikkelder dan nodig is. De rust komt nooit terug op deze manier.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    Reagens +2005
    dinsdag 25 september 2018 om 16:09
    zoals ik ergens anders schreef: korte pijn!
    Maar allicht geen goede kandidaat in het verschiet dus aanmodderen maar.
    Vind ik leuk
    blondel +2433
    dinsdag 25 september 2018 om 16:50
    Ik vind het weinig respect tonen van het bestuur tegenover Vanderhaeghe.Het is wel hij die hen vorig seizoen uit de degradatiekolom heeft gehaald.Om dan nu na 2 ongelukkige wedstrijden te twijfelen aan hem.
    Vind ik leuk
    Reagens +2005
    dinsdag 25 september 2018 om 18:00
    De degradatiekolom.
    Ge leest hier toch wel eens iets.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:30
    Ze zitten in een mindere periode dankzij de concurentie De jpl is meer dan Gent en Brugge.Vanderheaghe doet het prima,kwaliteit spelers is nu minder logisch
    Vind ik leuk
    Gimini +559
    dinsdag 25 september 2018 om 23:40
    "Het is logisch dat de voorzitter en CEO bezorgd zijn na een verlies tegen een grote concurrent." Laat me niet lachen . Ze spelen eens toevallig kampioen en denken dat ze plots een topclub zijn......Daar zijn 2 topclubs in Belgie , Club Brugge en Anderlecht, Die de titels onder elkaar verdelen. Heel af en toe heb je een subtopper zoals Gent, Genk, Standart, die roet in het eten gooien en ook eens een titel pakken. Als je 2 - 3 titels achtereen kunt pakken, dan mag je jezelf een concurent noemen .
    Vind ik leuk
    Genome +319
    woensdag 26 september 2018 om 02:08
    Er zijn wel degelijk 5 ploegen die zich onder de naam topclub kunnen rekenen de dag van vandaag. Een topclub zijn is meer dan alleen een palmares hebben.

    RSCA is de enige ploeg in België die er met kop en schouders bovenuit steekt, op dat gebied.

    2 of 3 titels na elkaar behalen: niet eenvoudig blijkt uit de geschiedenisboeken. De laatste keer dat dit gebeurde voor: Anderlecht 2012-2013-2014, Standard 2008-2009 en Club 1976-1977-1978
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 02:10]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bestuur en spelers hebben beslissing genomen over Vanderhaeghe