Jaloezie in Nederland? België heeft zich naar halve finales gemazzeld

    Jaloezie in Nederland? "België heeft zich naar halve finales gemazzeld"

    zondag 8 juli 2018 om 21:15

    België staat heel dichtbij het beste WK-resultaat ooit. Net als in 1986 haalt ons land de halve finales, maar in Nederland vinden sommige journalisten dat ook wel een kwestie van geluk.

    Dat vertelt onder meer ook Arno Vermeulen van de NOS. "Het zit allemaal wel heel dicht bij elkaar, de uitslagen waren vaak erg close. De geluksfactor moet je niet uitvlakken. Een penalty hier, een ongelukkig eigen doelpunt daar. Wat dat betreft heeft België zich natuurlijk ook naar de halve finales gemazzeld", klinkt het op die Nederlandse zender.

    Voor Brazilië is het WK zo een bittere teleurstelling geworden. "Brazilië heeft, net als vier jaar geleden, niet gebracht wat het in zich heeft. De spelers versterken elkaar niet, er is geen sprake van een optelsom. Brazilië heeft spelers bij Europese topclubs rondlopen, maar in de nationale ploeg zie je niets magisch terug."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    Vlad +1007
    zondag 8 juli 2018 om 21:19
    Hoe is Nederland in 2014 tot de halve finales geraakt? Niet alleen met veel mazzel, maar ook met slecht voetbal.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12773
    zondag 8 juli 2018 om 21:19
    Arno Vermeulen AKA de witte Chinees:

    http://www.mypokecard.com/my/galery/tXRmKaNpPw3P.jpg
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1806
    zondag 8 juli 2018 om 23:57
    Die gast is zelf nooit verder gekomen dan tafeltennis (echt waar) maar is wel chef voetbal bij de NL publieke omroep. Vindt van zichzelf ook dat-ie wedstrijden kan becommentatiëren. Met als triest gevolg dat-ie in de groepsfase 90 minuten lang een speler opnoemde die helemaal niet op het WK is :-) Hij had er zelfs nog een achtergrondverhaaltje bij.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12773
    maandag 9 juli 2018 om 10:07
    Ik herinner mij nog een interview met Stijn Vreven vorig seizoen, die net van Feyenoord had gewonnen (geloof voor de tweede keer al). Maar Vreven was ook naar de tribune gestuurd tijdens die wedstrijd en in 't interview vroeg Vermeulen daar alleen maar over door in plaats van over de wedstrijd te willen praten.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1806
    maandag 9 juli 2018 om 14:08
    Ongelooflijk onsympathiek die gast. En maar zeiken, zeuren, doorzeiken doorzeuren. Ach, bij de NL publieke omroep wemelt het van dat soort types. Vandaar dat ik het WK bij voorkeur bij de BBC of Sporza volg. BBC zowiezo op heel eenzame hoogte wat sportverslaggeving betreft. Daarin zijn ze al heel lang wereldkampioen en dat zal ook nog wel zo blijven voorlopig.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +400
    zondag 8 juli 2018 om 21:27
    De spelers versterken elkaar niet bij Brazilië. Me lijkt dat dat bij België nu net wel het geval was. Bij Hazard, KDB en Lukaku was 1+1+1 niet 3 maar wel minimaal 5 (en dan zwijg ik nog over Courtois en Fellaini).
    Vind ik leuk
    Rdken +384
    zondag 8 juli 2018 om 21:33
    Gemazzeld haha. Er is op dit wk nog geen betere ploeg geweest dan de rode duivels. En dat geluk.... tja mogen wij dat ook eens hebben!!!!
    Vind ik leuk
    Obelgix +122
    zondag 8 juli 2018 om 23:32
    Nog twee keer mazzelen, en den beker is van ons ;-)

    https://youtu.be/BmSUNbIwMnI
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 juli 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 21:43
    We zijn al meer dan 20 wedstrijden ongeslagen. Ja, dat is 20 wedstrijden mazzel....
    Noem mij 1 wereldkampioen die geen mazzel gehad heeft... allemaal hebben ze dat, anders word je geen wereldkampioen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 juli 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 21:50
    Vermeulen ga die andere Driessen en Van der Gijp de hand schudden.Jullie kennen zoeveel van voetbal als ik van duivenmelken!Een tip voor jullie bij de eerst volgende interland Duivels tegen Oranje kunnen jullie misschien 2 doelmannen opstellen
    Vind ik leuk
    zapperboy +551
    zondag 8 juli 2018 om 23:55
    2 doelmannen, hahaha.
    Er staat nu ene keeper in doel bij Oranje die met een lolli op de bank zit bij Barca, jongens, jongens, wat een prestatie, op de bank bij Barca !!!
    Trouwens die 2doelmannen kunnen ze beter op de bank zetten en het doel met planken dicht timmeren.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +496
    maandag 9 juli 2018 om 08:50
    Ene "Lukaku"........ knalt die bal er gewoon door hoor ;)))
    Vind ik leuk
    droomdoos +128
    zondag 8 juli 2018 om 21:50
    Als ze de weg / tabelhelft van Engeland hadden gekozen kon ik nog iets vinden in de Nederlandse reactie, maar nu zeker niet na dit parcours via Japan en Brazilië .
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 21:52
    Of beter nog mocht coach Martinez vrijkomen hap maar snel toe dan!!!
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 21:54
    Laat ons bidden en hopen dat we die beker winnen dan kunnen we die Nederlanders eens goed "uitschijten"!
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 22:10
    Aan alle nederlandse en jaloerse kut journalisten sodemieter op jochies.
    Vind ik leuk
    DDT +2889
    zondag 8 juli 2018 om 22:52
    Tuurlijk een beetje geluk, met een beetje pech ga je eruit 😁
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1226
    woensdag 11 juli 2018 om 00:26
    Klopt helemaal ;)
    Vind ik leuk
    Daknamfan +187
    zondag 8 juli 2018 om 23:15
    Geluk heb je natuurlijk nodig in een tournooi. De eerste ronde was een kleine klus. Maar als je na een 0-2 tegen Japan op een weeergaloze manier naar 3-2 knokt met de mooiste voetbalcombinatie van de laatste jaren dan ben je geen sukkel. Tegen Brazilie in het begin wat geluk gehad, maar hadden de voetbalgoden ons daarna in al hun glorie bijgestaan dan was het 0-5 bij de rust. Nadien heeft Brazilie het beste spel gehad, maar dat telt niet in het voetbal. Alleen de eindscore telt en dat was winnen met 1-2. Boeken dicht voor de Brazilianen en wij lekker naar de halve finale. Hopelijk binnen vier jaar een revance voor Nederland in de finale tegen Belgie.
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 23:24
    Heeft de mening van een Hollander belang ? Denk het niet...
    Vind ik leuk
    Obelgix +122
    zondag 8 juli 2018 om 23:29
    Ik vind Arno Vermeulen vaak wat hautain naar belgen toe, maar laat ons toch ook eerlijk blijven, belgie heeft brazilie niet van de mat geveegd, maar perfect gecounterd en stand gehouden, in een super spannende wedstrijd, met op cruciale momenten ook de nodige dosis geluk. Voetbal is een spel/strijd met zoveel situaties, fases en emoties, dat iedereen dat op zijn eigen manier beleeft, en iedereen zijn eigen waarheid ziet, afhankelijk voor wie hij supportert of wat hij belangrijk vindt in een match.
    Vind ik leuk
    Gioo +18
    maandag 9 juli 2018 om 08:27
    Een stukje Hollands zever... en anti Hein, wat ken jij eigenlijk van voetbal? Geluk? Belgie - Panama 3-0, Belgie - Tunesië 5-2, Belgie - Engeland 1-0. Iedereen claimt dat we gemakkelijke tegenstanders hadden, had duitseland dan zo een moeilijke tegenstanders... we hebben ze wel alle 3 zonder al te grote moeite gewonnen😉 Belgie - Japan 3-2, belgie komt terug op een ongeziene manier! Klassevoetbal, dus wat zit jij te lullen over geluk keesbal. Belgie - Brazilië 2-1, en Heintje eens iets over die goal van Vince door welk lichaamsdeel blokkerde Fernandinho de bal in eigen goal? Ja correct zijn arm anders was de bal binnen gegaan van Vince dus shhhttt 😉 En volgens mij domineerden de duivels een groot deel van de match Brazilië had eerder geluk dat het geen 3-0 werd. Conclusie Hein en die prutser van een analist zijn gefrustreerde oranje supporters. Zoek je een andere hobby 😉
    Vind ik leuk
    Markske +272
    maandag 9 juli 2018 om 09:53
    Tegen Japan 0-2 achter en die blijven maar gaan voor een extra doelpunt, resultaat 3-2 winst voor ons. Tegen Brazilië 0-2 voor, moeten we dan even naïef doen als Japan ? Laat die Brazilianen maar komen, resultaat 1-2.
    Dat is geen kwestie van geluk maar van verstand.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 13:54
    Even de Nederlandse MAZZEL op een rijtje van de meest recente tornooien waarin ze minstens de halve finales haalden:

    - EK 2004: buitenspelgoal Ruud Van Nistelrooij tegen Tsjechië, owngoal Andrade van Portugal
    - WK 2010: Nederland treft met Slovakije de makkelijkste 2de geplaatste van alle poules in de 1/8ste finale, Braziliaanse doelman gaat onder een makkelijke plukbal door in de 1/4 finale
    - WK 2014: snoekduik van Robben tegen Mexico levert een onterechte penalty op in de 1/8 finale, Nederland heeft penalty's nodig tegen Costa Rica in de 1/4 finale (nota bene weer de makkelijkste tegenstander van alle kwartfinalisten)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jaloezie in Nederland? "België heeft zich naar halve finales gemazzeld"