Fans van KV Oostende komen met open brief na bizarre transfer

28-07-2022 14:29 Laatste update: 14:43
4

De fans van KV Oostende stellen zich grote vragen bij de transfer van Mickaël Biron. De Franse recordaankoop werd meteen terug verhuurd aan zusterclub AS Nancy en is inmiddels verkocht aan RWDM. De supportersfederatie Kustboys vertrouwt die transfers niet.

De veelzeggende titel van de brief is dan ook 'Biron-Gate, de spreekwoordelijke druppel'. Door de transfer is er duidelijk iets gebroken bij de achterban, die nog weinig vertrouwen heeft in het bestuur. Eerder deze week verscheen nog een lijvig artikel over Biron in Het Nieuwsblad, waaruit blijkt dat KV Oostende de vijf miljoen euro vooral heeft betaald om AS Nancy te redden. Biron was die som absoluut niet waard en werd maar voor de helft van dat bedrag doorverkocht.

'Groot was onze verbazing toen we deze gisteren in de pers het hele verhaal over de transfer van Biron konden lezen. Voor alle zekerheid hebben we dit verhaal gecheckt en we konden alleen maar concluderen dat het juist is', zo staat te lezen.

Daarmee stopt het niet, want KV Oostende heeft nog twee spelers gekocht en gestald bij die Franse club. 'Wat kunnen we nu nog verwachten als we weten dat KVO vorig seizoen nog twee spelers heeft gekocht en gestald bij AS Nancy-Lorraine, namelijk Andrew Jung en Thomas Basila. Hopelijk zit daar ook zo geen onfrisse constructie achter.'