Vanhaezebrouck razend na late penaltygoal: Dat moeten ze mij eens uitleggen

Vanhaezebrouck razend na late penaltygoal: "Dat moeten ze mij eens uitleggen"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 20:55zo 09-12-2018 om 20:55

Hein Vanhaezebrouck heeft alweer niet kunnen winnen met RSC Anderlecht. Sporting Charleroi pakte een puntje mee uit het Constant Vanden Stockstadion na een late penaltygoal van Christian Benavente. Vanhaezebrouck was opnieuw niet echt tevreden over de wedstrijdleiding.

"Luister, ik denk dat we in de eerste helft doelpunten hadden kunnen slikken. Ik denk dat zij een paar grote kansen kregen. Maar wij konden aan de andere kant ook doelpunten maken. Ik denk dat we in de eerste helft allebei onze kansen hadden", vertelde Vanhaezebrouck voor de camera van Play Sports. "Het was heel moeilijk voetballen op dit veld. Het was nog moeilijker dan tegen Genk uiteindelijk. Maar in de tweede helft kwamen we op voorsprong en daarna gaven we niets meer weg."

Anderlecht zag de overwinning door zijn neus geboord nadat scheidsrechter Lardot een penalty gaf na handspel van Sebastian Bornauw. Vanhaezebrouck kon niet echt leven met die beslissing. "Een kopbal vanop één meter. Dan moet je mij eens uitleggen hoe een jongen vanop één meter bewust handspel kan maken. Want hij krijgt ook een gele kaart. Hij doet geen beweging naar de bal. Hoe kan dat dan bewust handspel zijn?"

"Of dit een optelsom was na wat er eerder gebeurde? Ik hoop van niet, want in dat geval is het hek helemaal van de dam. Want dan staan er van de voorgaande weken misschien ook nog wel rekeningen open. Het is beslist. We kunnen er niets meer aan veranderen. Het blijft een eeuwig discussiepunt. Blijkbaar is het voor de scheidsrechters heel moeilijk, terwijl het voor ons heel duidelijk is", besloot Vanhaezebrouck.

Lees ook: Anderlecht-supporters hebben zondebok gevonden: "Getuigt van weinig inzicht"
Lees ook: Anderlecht blijft achter met 1 op 9 na late penaltygoal van Benavente

Plaats een reactie

Brugois +348
zondag 9 december 2018 om 21:01
Altijd de scheids heintje, altijd de scheids. Oja, club nie vergeten heintje... Kijk eens naar je eigen ploeg speelde nu ook nie echt super he man, zoals vorige weken... Op een andere ploeg lag je al lang met uw klikken en klakken buiten!
Vind ik leuk
Diego A M +4041
zondag 9 december 2018 om 21:06
Afgaande op uw commentaar hebt gij de match zelfs niet gezien. Voor u gaat het enkel om het ontslag voor Vhb.
Vind ik leuk
Brugois +348
zondag 9 december 2018 om 22:28
Heb wel degelijk de match gezien man. Voor mij mag Hein nog heeeeeel lang trainer van Anderlecht blijven hoor. Zo spelen ze nooit kampioen!!!
Vind ik leuk
Lodecol13 +2692
zondag 9 december 2018 om 23:09
De var is afgekocht van verhaegen door coucke ,dat is nu een vaststaand feit en dan nog dat klagen ,van den hein over hun petatten veld ,is een voordeel voor andl,omdat de bezoekers dat niet gewoon zijn
Vind ik leuk
Mckenzie +4347
maandag 10 december 2018 om 07:27
Het gaat om een beslissing in het nadeel van Anderlecht, he Lode. En Coucke heeft de VAR gekocht!?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:02
Voor of tegen Vhb, dit is een eerlijke analyse.
Vind ik leuk
Goegebuer +1380
zondag 9 december 2018 om 21:04
Waarom kan een kopbal vanop 1m nooit bewust handspel zijn? Als ik ervoor ga staan met beide armen in de lucht en ze koppen daartegen, dan heb ik bewust mn armen gebruikt om de bal af te stoppen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:43
Zoals poulain afgelopen vrijdag...
Vind ik leuk
Goegebuer +1380
maandag 10 december 2018 om 00:44
Klopt, wanneer Poulain dat doet is dat ook penalty.
Maakt niet uit welke speler in feite hoor, enkel de keeper mag dat binnen zijn strafschopgebied.
Vind ik leuk
Zetterberg +11760
zondag 9 december 2018 om 21:06
Lardot fluit zeer inconsequent maar daar zal het vandaag niet aan gelegen hebben...
Vind ik leuk
Toca +44374
zondag 9 december 2018 om 21:10
Heb jij op tv gekeken? Was t penalty?
Vind ik leuk
Zetterberg +11760
zondag 9 december 2018 om 21:12
Was niet bewust volgens mij maar zijn arm is niet naast lichaam, hem fluiten is zeker geen verkeerde inschatting maar streng

Het inconsequent zijn heeft meer te maken dat hij bepaalde fases laat doorspelen maar een identieke fase erna wel fluit. + hij geeft 2 keer geen balvoordeel terwijl hij dan zelfs geen geel trekt...
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:13]
Vind ik leuk
Brick +981
zondag 9 december 2018 om 21:12
Ik kon match ni zien kenners,wat was opstelling? Was najar goed? Morioka? Santini wil ik zelf ni weten
Vind ik leuk
Zetterberg +11760
zondag 9 december 2018 om 21:25
Ik zal je een leken-mening geven 😉
Ik vond Najar degelijk, Sambi meer dan degelijk en Bornauw ook ok buiten 1 corner (toch niet zijn sterkste punt) en jammer van de hands!
Morioka heeft een goed pass maar is te traag en in niet balbezit speel je dan met 10 man!
Amuzu wordt beter en constanter
En over Santini zal ik dan zwijgen 🤫
Vind ik leuk
Brick +981
zondag 9 december 2018 om 21:39
Dus als we die sambi houden en hij wil ook blijven komt dat dik oke
Vind ik leuk
Zetterberg +11760
zondag 9 december 2018 om 21:43
Tuurlijk blijft, is samen met Bornauw, saelemaekers (ook al is het iets minder met hem, maar een terugval voor zo een jonge is beetje normaal, bovendien blijft hij zijn match spelen en neemt hij verantwoordelijkheid), Amuzu en een komende verschaeren en doku de lichtpunten. We zijn gewapend voor de toekomst!
Alleen moeten we nu op zoek naar waardige en degelijke maturiteit!
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:44]
Vind ik leuk
Rebel +1578
zondag 9 december 2018 om 23:29
Geduld moeten we hebben,jong team,zat toch ook niet echt mee vandaag,aan de 16 nog te egoïstisch vindt ik,houd het simpeler,met iets meer automatisme gaat het zeker de goede kant op,kampioen worden zal dit jaar nog wat te vroeg zijn.
Vind ik leuk
DOMI +260
zondag 9 december 2018 om 21:13
Voor de trainer is het weer eens heel duidelijk dat het geen penalty is. Waarom heeft de scheids dan toch gefloten? Ik denk dat we geen betere persoon als scheids of bij de VAR kunnen bedenken dan HvH want dan zal het voortaan altijd heel duidelijk zijn!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:38
Bornauw had beter in zijn commentaar gezegd van, kheb het niet gezien gebeuren mijn ogen waren gesloten,zoals vormer vorig seizoen......
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:35
Heb dit weekend weer de moeite gedaan om 3 matchen live te zien. Hvh heeft toch wel een punt de arbitrage is zelfs al niet meer lachwekkend ze is gewoon zielig niks matchgevoel, geen consequentie echt triestig.
Vind ik leuk
Roach +2278
zondag 9 december 2018 om 21:43
Twee halve penalties maken blijkbaar één hele, hoewel ik er bij de eerste van Dimata minder moeite mee zou gehad hebben...
Resultaat is wel eerlijk denk ik, Anderlecht speelde het best, Charleroi het slimst...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:44
Volgens mij was het een terechte penalty😜
Vind ik leuk
freejazz +1710
zondag 9 december 2018 om 22:16
Wat als jouw naam nu 'onterechte penalty' was ?
Vind ik leuk
Vancamp +160
maandag 10 december 2018 om 03:44
De eerste hands van Dimata is zuivere penalty,dan staat Charleroi o-1 voor en kunnen ze hun geliefde spel spelen Hein en wat dan....
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:17
Geen penalty van bornauw ,maar wel van dimata .
Vind ik leuk
Geertkeano +371
maandag 10 december 2018 om 08:31
alleen vormer mag da zo is brugge vorig jaar kampioen geworden
Vind ik leuk
vampire81 +1237
maandag 10 december 2018 om 10:50
2 keer handspel begaan, 2 keer penalty maken, en slechts 1 gefloten, en dan nog zeer zwaar durven klagen, typisch anderlecht hé, maar ja het woord is gevallen: anderlecht, dus het is eigenlijk al een echt mirakel dat zelfs 1 van de 2 penalty's al maar gegeven werd, want penalty's fluiten tegen anderlecht kan of mag duidelijk gewoon niet, dit is de 1e die ze dit seizoen tegen gefloten kregen en dit terwijl het al meermaals had gemoeten dit seizoen, altijd erg bevoordeeld worden en zich dan toch steeds benadeeld voelen is toch iets echt typerend voor anderlecht

blijkbaar echt een schande en zwaar onacceptabel zeg dat de refs in matchen met anderlecht ook eens heel extreem uitzonderlijk een juiste beslissing durft te nemen, zoiets wordt duidelijk niet getolereerd
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:31
Gefrustreerd?
Vind ik leuk
vampire81 +1237
dinsdag 11 december 2018 om 11:07
in bepaalde mate ja en dat is zeker en vast hééééél erg gegrond, er staat in mijn voorgaande post dan ook niets anders in dan wat gewoon de volledige waarheid is, er gelden gewoon anders regels voor anderlecht dan voor alle andere ploegen, dat is altijd al zo geweest en dat zal nooit veranderen, hoe schandalig het ook is
Vind ik leuk
Makke53 +366
maandag 10 december 2018 om 13:55
Wie van al deze meninguiters heeft er al omhoog gesprongen met zijn armen stijf naast zich?wa doen hoogspringers met hun armen? Gaat de hand met intentie naar de bal, das de vraag!
Vind ik leuk
Heppen1J +496
dinsdag 11 december 2018 om 10:29
ergens geef ik hem gelijk met een ander trainer hadden ze meer punten de refs hebben bij heintje altijd gedaan hij zou beter zwijgen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws