Werkwijze Bayat onthuld: Monopolie verworven door mensen onder druk te zetten

    Werkwijze Bayat onthuld: "Monopolie verworven door mensen onder druk te zetten"

    woensdag 10 oktober 2018 om 22:12

    Het gerecht voert momenteel een onderzoek naar mogelijke wanpraktijken door makelaar Mogi Bayat. Volgens Jan Hauspie, journalist bij Humo, is het niet onmogelijk dat Bayat meermaals mensen heeft bedreigd.

    "Ik vind het luik van de matchfixing het interessantste. Er twijfelt niemand aan dat er van alles mis is met de geldstromen in de voetbal- en makelaarswereld, maar het is opvallend dat er van daaruit ook mogelijke linken zijn naar wedstrijden", vertelde Hauspie aan Radio 1.

    "Bayat heeft overal een voet tussen de deur, maar misschien heeft hij zijn monopolie wel min of meer verworven door mensen onder druk te zetten. Er zijn clubleiders die off the record getuigd hebben dat Bayat hen onder druk gezet heeft met het dreigement dat hij bepaalt wie er aan het einde van het seizoen degradeert. Misschien heeft hij daar wel de waarheid gesproken", besloot Hauspie.

    Lees ook: "Van Veljkovic is geweten dat je bij hem moest zijn om een match te regelen"
    Lees ook: Leko moet nacht in de cel doorbrengen, Van Holsbeeck wel vrijgelaten

    Plaats een reactie

    Toca +33119
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:17
    Sorry Hauspie maar met die off the record insinuaties ben je niks.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:57
    Off the record is de kwaliteit van humo ook vermindert maar in het echt....ook.
    Vind ik leuk
    Patfey +5075
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:08
    Verminderd, met welke periode als referentie 😃? Is voor mij al jaren de Dag Allemaal voor overjaarse pubers die progressief willen doen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:56
    Die is mooi! Knap verwoord en vrij accuraat omschreven!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:18
    VP is da echt nodig, 20 x zelfde post te zetten, met telkens andere uitleg en of titel? VN BIS!!!!
    Vind ik leuk
    Patfey +5075
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:08
    Yep, zo heb je 20 maal clicks😉
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:51
    ik kan alleen bevestigen dat ook ik als voorzitter door makelaars met wapens bedreigd werd om ze hun zin te geven ...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:14
    Als je geen klacht deed moet je vandaag zwijgen. Wat je wel moet doen is naar het gerecht stappen en hen de nodige info geven. Uw verhaal hoort hier niet thuis.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1253
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:39
    Beste Bestuursleden,
    Welkom bij het jaarlijkse Rad van Degradatie
    Dit jaar hebben we een speciale gast die aan het rad zal draaien: Ivan Leko
    Ivan aan u de eer.
    Ooooo Beveren
    Dit jaar is het aan Beveren!
    Veel succes aan al de rest
    Tot volgend jaar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Werkwijze Bayat onthuld: "Monopolie verworven door mensen onder druk te zetten"