Leko moet nacht in de cel doorbrengen, Van Holsbeeck wel vrijgelaten

    Leko moet nacht in de cel doorbrengen, Van Holsbeeck wel vrijgelaten

    woensdag 10 oktober 2018 om 21:05

    Ivan Leko zal in een politiecel moeten overnachten. Dat verklaarde zijn advocaat Walter Van Steenbrugge woensdagavond. Herman Van Holsbeeck werd wel vrijgelaten na zijn ondervraging in Hasselt.

    Leko verschijnt donderdag voor de onderzoeksrechter in Tongeren. Die kon de Kroaat vandaag niet meer ondervragen omdat er zoveel arrestaties waren. "Morgen om 12 uur zijn wij opnieuw van de partij en dan neemt de onderzoeksrechter een beslissing", aldus Van Steenbrugge.

    "Ivan Leko heeft een twintigtal vragen moeten beantwoorden en hij heeft dat schitterend gedaan. Ik verwacht morgen een gunstige beslissing. Ik heb daar alle vertrouwen in. Voorlopig is hij nog niet in verdenking gesteld, maar dat kan morgen nog gebeuren."

    "Gelet op de verklaringen die hij vandaag heeft afgelegd, ziet het er goed uit. Dat hij de nacht in de cel moet doorbrengen, is natuurlijk een spijtige zaak, maar ik kan niemand iets verwijten. Het was een marathon voor die mensen", besloot Van Steenbrugge.

    Ondertussen werd Herman Van Holsbeeck wel vrijgelaten. Dat meldt L'Echo. Mogi Bayat, één van de twee spilfiguren in de hele zaak, zal pas donderdag een eerste keer aan de tand gevoeld worden.

    Lees ook: LIVE: De gebarste bom in het Belgische voetbal, alles wat je moet weten

    Plaats een reactie

    Boerken +6841
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:09
    Waarheid moet aan het licht komen sowieso . Hopelijk komt leko hier goed uit
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:12
    Als FCB naar een nieuwe trainer moet zoeken ,zie ik het dit jaar geen kampioen worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:41
    ik denk, da je wat voorbarig zijt! als fcb supp, zou ik eerder met Leko inzitten ipv kampioenschap al te regelen!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:43
    Ik ben niet voorbarig daarom ook mijn als aan begin reactie
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    donderdag 11 oktober 2018 om 03:46
    Als hij propere handen heeft... Zeker en vast
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9279
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:12
    Toca, je buurman komt niet thuis! 😳 niet te geloven!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:17
    Zou Toca ook geen verdachte of getuige zijn als buurman?
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:24
    Doe mijn best Dany 🧟‍
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:23
    T is hier best druk moet ik zeggen. Ben al 7 keer met mijn honden gaan wandelen vanavond. Ze willen niet meer mee nu. 😁😁😁
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:26
    Teveel riooljournalisten uw honden kunnen de stank niet meer harden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:22
    Welk ras, als ik vragen mag? Heb zelf een prachtige hond😅
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:28
    Heb 3 mechelse herders nu. O een oud Duitse is ook wel knap. Iets.kleiner denk ik maar wel stevige rakkers.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14078
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:35
    Ramptoerist! :)
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:39
    Beestjes moeten buiten he.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1339
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:13
    Et voila...niks gedaan dan blijft ge nie knorren want anders krijgt gelijk welk advocaatje u mee naar huis...aan die van Brugge : maak u geen illusie , Leko is end of story
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:19
    Misschien is hij gewoon nog niet ondervraagd? Bayat houden ze ook vast, maar die ondervragen ze morgen pas. Waarschijnlijk een plat politietrukje: nachtje laten sudderen, dan krijgen we er morgen alles uit. Het zou me toch sterk verbazen als Leko iets zou uitgestoken hebben, leek me altijd een zeer integer persoon.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:21
    Advocaat heeft al gezegd da hij vandaag verhoord is...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:15
    Aiaiai... had ik nog niet gehoord. Spijtig.
    Vind ik leuk
    Hhti +1455
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:59
    Je kijkt teveel naar films jonge man/vrouw!!
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    donderdag 11 oktober 2018 om 03:50
    Feit is wel dat hij verdacht is. Vraag me af hoeveel van de 220 er in de cel zitten?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:21
    Maak u weinig illusies. Ze kunnen u zonder enig probleem 48u vasthouden zonder enige reden.zijn antwoorden zullen niet voldoende zijn geweest. (Hoop ik) Anyway iedereen is onschuldig tenzij media het anders meld ;-P
    Vind ik leuk
    1880 +275
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:48
    Kan hij wel Nederlands, want in de interviews is dat niet echt te merken. De onze is niet beter ... maar die is slimmer ... die spreekt enkel Frans 😉😂.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 02:24
    Michel Preud’Homme kan wel Nederlands spreken. Dat heb ik toch al gehoord in interviews.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    donderdag 11 oktober 2018 om 03:55
    Niet zonder enige redenen.
    Dat hij snel vrij komt denk ik zeker. Ze houden hem vast zodat hij met niemand kan praten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:42
    wacht maar tot ze in de rscl pot roeren, meneer de stoker!!!
    Vind ik leuk
    Vlad +1946
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:49
    Op Standard weten ze alles van omkoopaffaires he, zijn daar ervaringsdeskundigen.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    donderdag 11 oktober 2018 om 03:57
    Het bestuur is weg... wie gaan ze dan meenemen denk je?
    Vind ik leuk
    FCBSup25 +50
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:47
    Wa een achterlijke instelling heb jij... ze doen dat wss zodat het onderzoek vooruit gaat... maarja leeghoofden zoals gij snappen zoiets niet ik hoop voor u da jij nooit moet knorren ze ookal heb je niks gedaan.
    Vind ik leuk
    BS90 +4557
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:14
    "Vandaag haat ik de gevangenis"
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:25
    Damn ik lig plat😂
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10897
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:52
    😂
    Vind ik leuk
    Svh +172
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:14
    Het ziet er niet goed uit voor leko je zal zomaar niet iemand in de cel laten overnachten maar als rsca supporter zeg ik sowieso dat iemand pas schuldig is al het efectief bewezen is
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    hoekschop +2158
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:16
    Aiaiai. Waar rook is is vuur zegt men wel eens. Maar de nacht doorbrengen in de cel? Dat is de rook voorbij, Leko staat serieus in de fik.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1339
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:18
    Al goed dat het van’t weekend geen competitie is...kan de volgende match in alle stilte voorbereiden
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:21
    Hij heeft nu tijd. ...
    Vind ik leuk
    Tornado79 +897
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:22
    Is nog niet ondervraagd en wacht zijn verhoor af...
    Niet in de cel, maar in een comfortabel bed...
    Morgen ondervraging en daarna vrijlating... simpele as that.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:24
    kijk naar de video van de advocaat op hln @clubfans en wees maar gerust jullie mogen op jullie twee oren slapen
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:29
    Van jet nieuwsblad gepikt"Voor alle duidelijkheid: dat de opgepakte personen verhoord worden als verdachte, betekent niet dat hun zaken ten laste gelegd worden. Het is een juridische techniek om hen te kunnen verhoren en langer te kunnen vasthouden. Het is de onderzoeksrechter die zal beslissen wie in verdenking gesteld wordt. Dat zal, zoals hierboven geschreven, vermoedelijk donderdag gebeuren"
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 21:32]
    Vind ik leuk
    Knightofh +337
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:37
    Alsnog blijft het vreemd dat hij dan smorgens wordt opgepakt zonder dat hij iemand kan verwittigen. Of dat hij nu ook niet gewoon ergens even mag verblijven. Als het dan toch om gewoon verhoren gaat.

    Ik vrees dat er meer aan de hand is. Ik zeg niet dat het hem een slechte mens maakt he. Dat geloof ik niet. Maar mss naïef geweest naar zijn vriend toe en hierdoor medeplichtig?

    Afwachten is de boodschap. Nu hem geen verketteren heeft weinig zin. Maar hem nu al van alle zonden vergeven lijkt me ook een brug te ver.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1339
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:26
    Kan misschien ook zijn dat het al laat was, misschien al iets gedronken en dat hij liever in Hasselt bleef slapen want Brugge is nog lang rijden...LOL
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:47
    de vraag is, wat als I L nix met die zaak te maken heeft, buitenlandse pers, alleen zijne kop gebruikt en niet Bayat en consoorten!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:11
    Als hij er niks mee te maken zou hebben sliep hij thuis. Terecht vasthouden als ze hem verdenken anders kan hij terug naar zijn land vluchten he. Misschien kan hij in de cel eens deftig Nederlands leren 😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:17
    is al mooi, dat hij nederands spreekt! maar aan jou intelligentie, twijfel ik ten zeerste!!
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:07
    Heb jij daarvoor een account hier aangemaakt ? Laak dan maar vlug dat ge hier weer weg zijt ! Debiel
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:20
    Een boer blijft een boer natuurlijk. Hoelang zit die voorzitter van Brugge in het hoogste zeteltje van de voetbalbond? Wanneer werden ze terug kampioen? Wie scoorde de meeste strafschoppen voor en de minste tegen? Misschien moeten ze dat ook is verder onderzoeken... duidelijk dat ze niet voor een eerlijke competitie willen gaan als ik de reactie van boerken en Patrick lees, al het rotte moet er eindelijk is uit, dat het nu paars, blauw of rood is. En dat heeft niks met meer of minder intellect te maken, dat brengt de schoonheid van de sport alleen maar terug.
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    Daarom mijn eerste reactie vooraan , dat de waarheid aan het licht moet komen! En hoop natuurlijk dat de trainer van mijn ploeg er goed uitkomt maar is dat zo niet dan moet er schoon schip gehouden worden, maar kijk vooral zelf eens in de spiegel van u club, want daar zijn bewijzen van in het verleden , nu is het nog maar verdenking!
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1072
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:37
    En nog een trollaccount met 1 reactie op, viva Chrome extension... Muted.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:25
    Wat een gekkenhuis is dat, niet normaal eigenlijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:48
    Hoe dan ook zelf als je niet schuldig bent als club of trainer kan dit zware gevolgen hebben voor de nabije toekomst van die betrokken ploegen en trainers. Sponsors kunnen afhaken om in het voetbal te stappen of ploegsponsoring stoppen. Ze kunnen omdat ze zoveel geld investeren eisen van het bestuur om trainer en betrokken personen te verwijderen van de loonlijst. Oefenmatchen tegen betere tegenstanders gaan moeilijker geregeld worden. Hopelijk gebeurd dit niet maar de kans zit er wel in.
    Vind ik leuk
    Vlad +1946
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:56
    Het woordje als is blijkbaar heel populair in deze topic, er zijn er hier blijkbaar ook sommigen bij die in een vlieg kunnen veranderen en de verhoren hebben bijgewoond, en anderen die gewoon domme opmerkingen geven wegens niet vooraan gestaan te hebben wanneer de hersenen werden uitgedeeld. Gewoon de feiten afwachten en dan kan erover gediscussieerd worden, al de rest is gespeculeer, praat voor de vaak of ronduit grote zever.
    Vind ik leuk
    PeterF +47
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:29
    ik ga niemand met de vinger wijzen noch beschuldigen tot het gerecht zijn werk heeft gedaan, maar uiteindelijk zal wie zijn kont verbrand op de blaren zitten. Ik hoop dat hier koppen gaan rollen, wie interesseert me niet maar wel koester ik de hoop dat we hierna eindelijk naar een eerlijke competitie kunnen kijken en niet naar een corrupt spelletje zoals het nu is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:21
    Ieder mens die iets misdaan heeft of zou gedaan hebben moet ook hij! Zolang het onderzoek loopt.. Tja is ook maar een gewone mens en moet geen voorkeursbehandeling krijgen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:27
    Een persoon is onschuldig tot het tegendeel bewezen is dus laat ons afwachten en vooral geen voorbarige conclusies trekken
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:06
    Maar goed dat ze dat dit weekend doen voor alle betrokken daar er geen competitie is wel jammer voor de scheidsrechters die hun wedstrijd ontnomen is als ze er niets mee te maken zouden hebben dan gewoon die wedstrijd gefloten te hebben en zelf vàn niets zouden weten anders is het gedaan met hun als scheidsrechters en er zijn er zo al geen
    Vind ik leuk
    Bertjen +72
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:40
    Komt Leko hier niet goed uit kunnen jullie nog zingen : Ivanleko’s witwas army :-)))))
    Grapje he maar beter eens mee lachen
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1072
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:42
    Leko is er zeer goed uitgekomen en is al thuis. Jammer he jaloerse Rsca fans :( de 5-0 op jullie bakkes was legit. :'( wat gaan jullie nog proberen hahaha
    Vind ik leuk
    Bertjen +72
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
    Ben helemaal geen anderlecht fan, en was grapje he vriend .
    Ben supporter van Beveren dus ik kan beter even mijn voorzitter uitleg vragen :-)) maar die club brugge fans en hun calimero effect he wat heeft Mph daar alles nr de kloten gedaan zeg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leko moet nacht in de cel doorbrengen, Van Holsbeeck wel vrijgelaten