Bayat-schandaal gaat stap verder: 'Leko, Van Holsbeeck en refs genoemd'

    Bayat-schandaal gaat stap verder: 'Leko, Van Holsbeeck en refs genoemd'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 10:13wo 10-10-2018 om 10:13

    Het Belgisch voetbal lijkt te daveren op zijn grondvesten. Makelaar Mogi Bayat werd opgepakt op verdenking van matchfixing en louche transferdeals. Hij is niet de enige in het Belgisch voetbal.

    Zo meldt Martin Buxant van L'Echo dat ook Herman Van Holsbeeck, Ivan Leko en de scheidsrechters Sébastien Delferrière en Bart Vertenten worden ondervraagd door het parket. Het is nog onduidelijk of zij ook verdacht worden van matchfixing/louche transferdeals of enkel uitleg moeten geven.

    Daarnaast zouden maar liefst tien(!) clubs in opspraak komen. Ook enkele spelersmakelaars worden onderzocht en er wordt zelfs gesproken van matchfixing van enkele wedstrijden in Play-Off 1 afgelopen seizoen. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +16247
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:20
    Club Brugge-Anderlecht van vorig seizoen zal daar volgens mij al zeker bij zijn...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:25
    Het parket zal gevraagd worden om u te ondervragen omdat jij iets weet
    Vind ik leuk
    TageMeister +5507
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:25
    Voor?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16247
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:30
    Omdat die match heel wat VAR-momentjes had die voor discussie vatbaar waren. Je mag er niet aan denken dat er sprake is van matchfixing, maar als je zo'n dingen leest... Een mens zou beginnen twijfelen.
    Vind ik leuk
    Knightofh +617
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:41
    Gaat hier dan wel over spelers en trainers en niet de var...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16247
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:49
    Of scheidsrechters dan..
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:45
    Eerlijk gezegd zou ik daar niet meer van verschieten. Als het bewezen wordt kunnen ze de jpl opdoeken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:10
    En wat zou men daarmee in zijn zakken steken..
    Vind ik leuk
    Boerken +7085
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:50
    Kunnen we gaan kazrten
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:55
    Kan ook plezant zijn. En kan ook de nodige discussies meebrengen 😉😉
    Vind ik leuk
    Boerken +7085
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:41
    Omstaanders genoeg om var te spelen😄
    Vind ik leuk
    TageMeister +5507
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:50
    net zoals de "kampioenengoal" in Luik of de niet gegeven kaarten die match....
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:10
    weeral allusioneren naar FCB?? buitenspel? goal van Diaby vorig jaar, Teo penal op charleroi, goals van Teo waar duwen meer besproken werd, dan goal zelf!!! enz.... genoeg paars stuff te vinden ook hé!
    Vind ik leuk
    TageMeister +5507
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:41
    Klopt, maar ik reageerde gewoon op Veedeevee die per direct over club-RSCA begon...je kan vreemde zaken van elke ploeg vinden als je wil
    Vind ik leuk
    Roach +2051
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:25
    Straffe journalist die in één tweet erin slaagt om twee namen verkeerd te schrijven...
    Vind ik leuk
    Shredder +3145
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:28
    Kerel zit waarschijnlijk ergens op een parking aan het parket snel snel te tweeten om maar eerste te zijn :P
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:29
    En wij brave supporters alle weken maar betalen voor ons ticket of abo. ;
    Goed, eerst bewijzen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:30
    en, niemand van rsca genoemd???Bayat nochtans makkelaar van het huis daar!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    Van holsbeeck was naar mijn inziens vorig jaar nog anderlecht
    Vind ik leuk
    tom1981 +608
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:34
    Haha. Letterlijk aanwezig
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:34
    Van Holsbeek,werkte die niet bij Anderlecht mischien?
    Vind ik leuk
    Gheintje +227
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:19
    Bayat is blijkbaar niet enkel makelaar van spelers en trainers...:-P
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:30
    Zie je, Anderlecht is niet zo erg. Gewoon matchfixing. ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    Als dit al niet meer mag.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Ge moogt dezer dagen niets meer
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:37
    vertenten genoemd, raar dat dat mij ni verwondert!
    Vind ik leuk
    hoekschop +3174
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Ah, Lekko. Ik dacht al dat het over Leko ging.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2422
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:40
    Wie heeft Standard tegen Brugge gefloten vorig seizoen in po1
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:41
    Het stinkt al vanaf verkoop van kums na
    Buitenland om dan bij Anderlecht te eindigen en nog enkele zo op die manier gegaan zijn. En vele matchen waar vorig seizoen in vervalst is kwa var enz zeker die twee vertenten en den andere dikwijls veel vragen bij gesteld.. of matchen weggegeven
    Vind ik leuk
    Fre Stef +203
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:44
    Tis vooral Bayat die je moet geloven 😀😀😀
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:44
    Charleroi-AA Gent met Delferiere vorig jaar zeker ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:49
    @ Daan riooljournalist voetbalprimeur

    IPV van mijn account 7 keer te verwijderen omdat ik jullie aanklaag had je mij beter geloofd als ik hier al maanden roep dat Brayat maffia
    Altijd Kurtje uitlachen, daar zijn jullie sterk in hé maar wie had het bij het rechte einde :

    KURT BOECKEERT !!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:57
    Je account wordt wellicht eerder verwijderd omwille van de - vaak - ongepaste toon van je posts, hoor... Voor je weer in overdrive gaat... Bij Beveren nog geen huiszoekingen...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:25
    Dag Kurt, geachte meneer Boeckeert,

    U wordt geblokkeerd vanwege uw herhaaldelijke persoonlijke aanvallen op andere forumgebruikers en ongepast taalgebruik.

    U bent meer dan 1 keer gewaarschuwd door ons over wat de gevolgen gingen zijn.

    Wie zich niet kan gedragen, vliegt eruit.

    Mvg,
    Daan
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:56
    Zo lang dat er geen feiten bevestigd worden ga ik er niet over oordelen maar waar er rook is,is er vuur.
    Vind ik leuk
    Knightofh +617
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:12
    Verbaasd me allemaal niets. Bayat was te machtig en zo'n Herman een schoothondje.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:33
    Ze hadden hem beter opgepakt vanwege de slechte kwaliteit van zijn transfers.
    Vind ik leuk
    Den Araab +196
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:50
    Mag er niet aan denken......
    Zou Verhaeghe dan toch gelijk hebben?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws