Mulder wijst de schuldige aan bij Anderlecht: Gewoon niet goed genoeg

    Mulder wijst de schuldige aan bij Anderlecht: "Gewoon niet goed genoeg"

    vrijdag 21 september 2018 om 14:20

    RSC Anderlecht heeft zijn Europese start compleet gemist. Op het veld van grijze muis Spartak Trnava ging paars-wit pijnlijk onderuit (1-0). Jan Mulder is niet te spreken over de huidige selectie.

    De kritiek op de transfers van Anderlecht is op de sociale media bijzonder groot. Marc Coucke kreeg op Twitter een pak negatieve reacties over zich heen. Samen met Luc Devroe is hij verantwoordelijk voor de versterkingen, die laten het echter afweten.

    Zelfs Vanhaezebrouck blijft niet uit de wind, al is dat volgens Mulder overbodig. Hij wist met de beschuldigende vinger naar Coucke en Devroe. "De aankopen waren gewoon niet goed genoeg", opent de analist bij Sporza.

    Paars-wit haalde een quasi volledig nieuw elftal in huis afgelopen zomer. Mulder verkiest echter kwaliteit boven kwantiteit. "De ambitie van Anderlecht was te laag. Als je deze 2 spitsen koopt (Dimata en Santini), koop je niet de top. Het had veel meer geld moeten besteden", besluit hij.

    Lees ookBlamage na Trnava-Anderlecht: Beelden van vechtende harde kernen duiken op

    Plaats een reactie

    Fcb for ever +2574
    vrijdag 21 september 2018 om 14:20
    Als de voetbal kennis van coucky zo groot is ,als zijn portefeuille
    Dan is Anderlecht binnen de kortste tijd een echt weireldploegse
    Vind ik leuk
    ROBSON +2567
    vrijdag 21 september 2018 om 15:49
    Coucke is een liefhebber geen kenner. Voor ik hier wordt afgeschoten dit zijn zijn eigen woorden. Ik zei het hier al zijn fortuin zal rap slinken. En voor de supporters die denken dat hij gaat blijven uitpakken met transfers ala Sanneh.....dream on. Zijn eerste 6 maand Anderlecht koste hem al meer dan 100 miljoen euro dus daar zal eerst een pak van moeten terugkomen. Wetende dat Anderlecht de laatste jaren om en bij de 10 miljoen euro verlies maakt per jaar en dat de loonkosten veel te hoog zijn......het zal met deze groep moeten gebeuren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:22
    Om 'veel meer geld te besteden' heb je meer inkomsten nodig. Die extra inkomsten genereer je door tegen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ te spelen. Niet tegen Moeskroen, Eupen, Lokeren en Beveren! Maak nu eindelijk eens deftig werk van die Beneliga.
    Vind ik leuk
    SD +8635
    vrijdag 21 september 2018 om 14:34
    En financieel opgeteten worden door de hollanders. Laat het maar zo, want behalve Ajax en PSV is het ook niet veel zaaks bij de norderburen
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:43
    Precies, dus in tegenstelling tot vroeger denk ik dat de Nederlanders stilaan beseffen dat een Beneliga een must is. Of ben je bang dat Luik daarin een grijze muis wordt?
    Vind ik leuk
    ROBSON +2567
    vrijdag 21 september 2018 om 15:51
    Steek Luik en consoorten gewoon in frankrijk.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +546
    vrijdag 21 september 2018 om 20:49
    En hoe doe je dat? Dat soort ideeën worden wel vaker geopperd her en der (ook oa om Schotse toppers te laten meedoen in de PL). Maar ga je dan een extra ploeg laten degraderen in Frankrijk en Standard zomaar direct in de Ligue 1 laten debuteren? Ik zie dat niet gebeuren.

    Klinkt dus mooi zo'n uitspraken maar praktisch niet verwezenlijkbaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 04:52
    De fransen houden niet van walen.. dat is algemeen geweten
    Vind ik leuk
    ROBSON +2567
    zaterdag 22 september 2018 om 11:21
    De fransen niet alleen. Één hoopje ellende ginder achter.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10857
    vrijdag 21 september 2018 om 19:40
    Ist hier Boerenbond ofwat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:25
    Real Madrid heeft een speler gekocht van bijna €100 miljoen, die nog geen minuut heeft gespeeld.
    Wat moet je dan kopen al kleine Belgische ploeg.
    Het is altijd een raadsel, hoe het gaat meevallen.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    vrijdag 21 september 2018 om 14:30
    Alle aankopen waren een gok met een groot chauvinistisch gehalte. Verkeerd gegokt, chauvinisme té groot. Een Alecht truitje aantrekken volstaat niet om iemand uit de subptop of middelmaat naar de top te trekken. Hoewel, sommige trainers kunnen dit catalyseren. HVH heeft dit klaargespeeld bij Gent, ook een beetje bij Kortrijk, dus waarom niet bij de Brusselaars ? Wel, Anderlecht is een andere categorie me een ander DNA. Dat had Coucke vooraf moeten beseffen.
    Vind ik leuk
    ickx22 +415
    vrijdag 21 september 2018 om 14:41
    Het geld dat ze voor Musona (2,5 miljoen ), Adzic (0,8), Bakkali (1,2) en Abazaj (0,6) gespendeerd hebben, had men beter besteed aan een echt creatieve speler van opkomend internationaal niveau. Alleen investeren in kwantiteit kun je je als topploeg niet veroorloven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    Patfey +5075
    vrijdag 21 september 2018 om 15:10
    Voor 5 miljoen een creatieve speler van internationaal niveau? Dream on.
    Vind ik leuk
    Watcher +939
    vrijdag 21 september 2018 om 15:17
    Bakali was gratis, alleen zelfde loon als in Spanje, tussen 1 en 2 mio
    Vind ik leuk
    Frefke +419
    vrijdag 21 september 2018 om 15:23
    't Is er aan te zien dat hij gratis was... Nog nergens eens een constante gekregen in zijn prestaties.
    Vind ik leuk
    ickx22 +415
    vrijdag 21 september 2018 om 15:31
    Volgens alle persartikels kostte Bakkali 1,2 miljoen en krijgt hij een jaarloon van 1 miljoen netto....
    Vind ik leuk
    Frefke +419
    vrijdag 21 september 2018 om 15:21
    Voor 5 miljoen vind je geen creatieve topspeler en de hoofdvraag is : Welke topspeler (de naam waardig) wil bij Anderlecht komen spelen als je het spelniveau bekijkt van de JL en inkluis de ploeg ?
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +546
    vrijdag 21 september 2018 om 20:51
    Of ze er kampioen mee gaan spelen betwijfel ik. Maar dat Coucke die jongs met een meerwaarde gaat doorverkopen daar twijfel ik geen seconde aan ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:09
    Men heeft van.maart vorig seizoen.de tijd gehad om goede, nieuwe.spelers te scouten en in.de zomer te gaan halen en nog haalt men dan deze rommel. Jonge talenten.moet men halen en.eigen.jeugd zoals die amuzu moet men de.kans geven. Stop zeker al met die spelers te halen die op de retour zijn. Bakali, die marin 2 seizoenen geleden...die spelers zijn.over the top of denk je dat ze.anders naar belgie zouden kopen. 3/4 van de.aankopen is.alleen nog goed om.in die dierentuin van coucke te gaan werken. Hoe heet dat pari.daiza. waar is.de.tijd dat anderlecht speelde met topspelers.als friman, brylle, arnesen.
    Vind ik leuk
    camargue +1595
    vrijdag 21 september 2018 om 16:07
    Beste Jan, dat roepen wij, de supporters, al sinds de aanwerving van deze mannen. Dat is niks nieuws voor ons !
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:25
    Is voor Coucke gewoon een investering. Heeft no feeling met Anderlecht. Is ook zo bij andere ploegen, investeren op korte termijn. No return on investment,.............terug verkopen die handel. Was in mijn tijd toch anders in 1ste klasse. Waren nog echte clubbestuurders.
    Vind ik leuk
    vanhimst +914
    vrijdag 21 september 2018 om 22:32
    moet Mulder hier gelijk geven er is meer kwantiteit dan kwaliteit aangekocht Coucke kent nog steeds het verschil niet tussen aankopen voor Oostende en aankopen voor Anderlecht , zal het nu misschien gaan beseffen dat zoiets niet kan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mulder wijst de schuldige aan bij Anderlecht: "Gewoon niet goed genoeg"