Vanhaezebrouck met de handen in het haar: ‘Moeilijkste opdracht in mijn carrière’

    Vanhaezebrouck met de handen in het haar: ‘Moeilijkste opdracht in mijn carrière’

    vrijdag 21 september 2018 om 07:12

    Anderlecht verloor donderdagavond met 1-0 op het veld van het Slowaakse Trnava. Paars-wit steekt in een serieuze vormdip en dat ziet ook coach Hein Vanhaezebrouck.

    De oefenmeester van Anderlecht zit met de handen in het haar. “Als Anderlecht die spelers haalde dan hebben ze genoeg talent. We wachten tot het eruit komt, maar het is ook aan mij om oplossingen te zoeken. Ik geef toe: dat wordt één van mijn moeilijkste opdrachten bij Anderlecht. Misschien wel in mijn trainerscarrière”, vertelt Vanhaezebrouck aan Het Nieuwsblad.

    “Voorlopig heb ik ook weinig opties. Bakkali was niet fit en ook Morioka sukkelt nog met de knie. Hopelijk kunnen we hem snel lanceren. Ik heb ook overwogen om met één spits te gaan voetballen, maar zouden we dan met Gerkens en Musona genoeg présence hebben in de box? Ik verkoos dan maar om Dimata en Santini te laten staan. Al kan het dat ik straks met spelers ga schuiven.”

    Plaats een reactie

    vrijdag 21 september 2018 om 07:19
    Hein aan het talent zal het zeker niet liggen al betwijfel ik of in oostende nog talent rondloopt en als daar al talent rondloopt is het nog niet genoeg voor rsca marcske moet inzien dat hij nu voor een grote club werkt en niet meer voor zijn "weireldploegsje" bij anderlecht verwahten we meer
    Vind ik leuk
    jericho666 +1671
    vrijdag 21 september 2018 om 07:20
    Toont toch aan dat hij het niet kan. Kent maar 1 systeem en als dat niet werkt, is het de grote leegte
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    vrijdag 21 september 2018 om 07:21
    Als je met een derderangs trainer werkt (buiten de lucky shot bij Gent is Gein nog nergens geslaagd aan de top)
    Als je tweederangsspelers koopt in het binnen - & buitenland
    Dan kan een eersterangsploeg toch niet verwachten dat ze kan oogsten !
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    vrijdag 21 september 2018 om 09:06
    Wie van de nog actieve trainers buiten Preud'homme heeft het dan wel al goed gedaan bij verschillende Belgische topclubs?
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    vrijdag 21 september 2018 om 09:46
    Ik zou zeggen Leko
    Hét grote verschil tussen Gein en Leko is de mentaliteit
    De éne gedraagt zich als een quasi narcist
    De andere is bescheiden en realistisch
    Vind ik leuk
    K1908 +571
    vrijdag 21 september 2018 om 10:11
    Kan jij wel lezen? Bij verschillende Belgische topclubs...
    Leko doet het goed, daar heb ik neits op te zeggen, maar jij leest ook maar wat je wil lezen...

    Om op die tweederangs spelers terug te komen, wat hebben jullie gehaald?
    Danjuma haal je bijvoorbeeld niet voor zijn rijke ervaringen, het was een koopje en het draait goed uit. Als Dimata binnenkort ontploft, wat ga je dan zeggen?
    Vind ik leuk
    tom1981 +307
    vrijdag 21 september 2018 om 10:34
    Idd. Stvv was geen topploeg waar leko zat.
    Was beetje niveau van trnava....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:32
    als hij ontploft?? dan zal het stinken, of zal hij al lang weer in Wolfsburg zitten!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2514
    vrijdag 21 september 2018 om 11:34
    Bob!
    Vind ik leuk
    Brick +592
    vrijdag 21 september 2018 om 07:21
    Ge kunt die man gwn niks verwijten, natuurlijk is nu beginnen kakken op hein het makkelijkst, maar als ge zag wat er gisteren op de bank zat, aiaiaiaiaiai
    Vind ik leuk
    hoekschop +2155
    vrijdag 21 september 2018 om 08:15
    Klopt, als je nul 1 achter komt en je enkel Gerkens en Makarenko inbrengen om de boel te forceren dan weet je dat deze kern offensief veel te smal is. Morioka, Bakkali, Dauda, ... zijn dan wel gekwetst maar deze jongens gaan het tij ook niet doen keren.
    Anderlecht heeft geen enkele speler met een actie. In het verleden waren dat de jongens die het verschil maakte bij Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    vrijdag 21 september 2018 om 08:34
    Toch wel : HVH haalt echt te weinig uit deze groep, ook al is die bescheiden van kwaliteit. Maar er is zelfs geen basisspel te zien, geen fundering. Dit is geen ploeg om champagnevoetbal te spelen, probeer het dan ook niet. Wat deze groep laat zien is rommelig, ongestructureerd, ongeïnspireerd. Omdat de spelers het niet kunnen/snappen ? Of omdat HVH het niet kan overbrengen ? Ok, ‘t moet geen Weiler worden, maar dit ?
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    vrijdag 21 september 2018 om 09:08
    Net omdat ze iemand missen met creativiteit. Wie van de niet-geblesseerden kan zulke rol volgens jou dan aan?
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    vrijdag 21 september 2018 om 09:40
    Juist, maar kom op he : zelfs zonder die creativiteit is dit te weinig. Wat een excuus is me dat toch, "Devroe is vergeten een nr. 10 te kopen." Te simpel antwoord, waarmee al de rest onder de mat kan geveegd worden. 't Wordt lachwekkend.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2155
    vrijdag 21 september 2018 om 09:18
    Hopla, hier begint er weer eentje over champagnevoetbal. De meeste forum gebruikers hier waren nog niet geboren in de periode toen Anderlecht champagnevoetbal speelde. Tijd om die term te begraven want champagnevoetbal bestaat niet meer in België. Tenzij je naar zaalvoetbal gaat kijken.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    vrijdag 21 september 2018 om 09:49
    De term champagnevoetbal dateert van rond 2004, gelanceerd door Hermvan VH by the way, en zal Alecht voor altijd blijven achtervolgen. Leer ermee leven, ook al gaan uw tenen ervan krullen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:26
    Champagne voetbal komt van mijnheer Verscheuren. Niet 2004. Met Degrijse en Nilis, Grun, Van Tichelen wonnen we tegen Barcelona. Speelden finale tegen Sampdoria van Vialli en Mancini. Nu geraken we niet meer over ploegje van het zevenste knopgat. Armoede troef. Als ge vgl maakt vroegere aanvallers en nu is het naar techniciteit zeer pover. Spel op de kleine ruimte zoals Nilis en Degrijse , Oliveira dat konden met creëren van kansen en dito klasse doelpunten zien we allang niet meer. Tactisch werkvoetbal. Ik wordt er allang niet warm meer voor. Een sublieme steekpas, een gestroomlijnde combinatie over verschillende stationnetjes met diepgang, trap vanochtend afstand, niks van dat nog in het Astridpark. Arm Anderlecht.
    Aanwervingen van het huidige bestuur zijn Jan Middelmaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:36
    ikke wel, maar toch was mijn hart blauwzwart en speelden toen ook champagne voetbal, al was het bij ons grand cru en niet grand constant ( horloges en frankskes)
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2514
    vrijdag 21 september 2018 om 11:36
    Komt voor een stuk ook omdat hij zich in betere tijden als alwetende voetbalprofeet heeft gedragen. Dan weet je dat je bij de minste tegenslag de bonen gefret hebt hé...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:34
    hein is gewoon overroepen coach! zo simpel is het....
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6145
    vrijdag 21 september 2018 om 07:36
    Als hein al is zou kunnen beginnen met uitleggen waarom wij tegen een derderangsploeg (die al vanaf de eerste minuut tijdrekken) kunnen verliezen zal het al veel zijn.

    Hein heeft nu zelf de voorbereiding gedaan en nog komt er niks van...
    Ik ben normaal gesproken niet van extremen, maar het word dringend tijd dat Marc gaat ingrijpen!

    Ook spijtig dat we het moeten zeggen maar het post-HermanBayattijdperk is nog erger dan dat tijdperk zelf :s
    Vind ik leuk
    Toca +33133
    vrijdag 21 september 2018 om 08:09
    Hoe kan hij ingrijpen op dit moment? Mss Devroe met zijn kloten en tanden buitengooien.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    vrijdag 21 september 2018 om 07:41
    Ticket en reiscompensatie voor de 400? meegereisde supporters, betaald door spelers, staf en bestuur!

    Als dit het beste is wat de spelers kunnen, dan mag voor mij ook bestuur volledig duit in het zakj doen!

    Dat lijkt me het minste voor zo een wanvertoning!
    Vind ik leuk
    Regaal +1071
    vrijdag 21 september 2018 om 08:05
    Niet zo lang geleden hadden we nog spelers zoals Deschacht, Tielemans, Praet, Sels, Mbemba, Lukaku, Biglia, Boussoufa........ als je dat vergelijkt met wat we nu hebben pffffff zoals ik eerder zei: dat zijn spelers voor PO2, genre KV Kortrijk, dit zijn geen spelers voor RSCA sorry. (Kums, Makarenko, Gerkens, Milic, Musona zijn geen RSCA materiaal.... en van die andere nieuwkomers heb ik ook mijn twijfels hoor) Deschacht kreeg zelfs geen afscheid maar zou veruit onze beste verdediger zijn, nog steeds!
    Ik mis RSCA DNA in deze ploeg. Bakkali, Morioka moeten altijd spelen maar geraken niet fit. Saïef net hetzelfde, geraakt niet fit. Waar zijn we mee bezig? Dat duo Abazaj/Azdic ... niet fit. We zijn september en ze zijn nog niet fit. Ga dan frisco's verkopen ofzo.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    vrijdag 21 september 2018 om 08:13
    Er schort iets met het niet fit krijgen van die spelers! Oftewel is het zever en passen ze niet in de kraam! Maar Saief anderlechtwaardig noemen, gaat voor mij een brug te ver! Maar hij kan, net als Gerkens en makarenko, weinig doen aan het verlies van gisteren!
    Zelfs een derderangsploegske als trnava wist dat ze Milic aan de bal konden laten...wat een niveau!
    Vind ik leuk
    freeman +10951
    vrijdag 21 september 2018 om 09:23
    Hadden ze nog maar den " Olli " om de ploeg verder aan te jagen .....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:29
    Maar als ge dan eens scherp reageert om de boel wakker te maken , wordt je DISCIPLINAR uit kern geweerd.
    Met schooljongens win je geen prijzen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14329
    vrijdag 21 september 2018 om 08:03
    Hij gaat de dupe worden van het triestige transferbeleid.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4622
    vrijdag 21 september 2018 om 08:03
    Als uw tacktiek niet werkt bijschaven...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14329
    vrijdag 21 september 2018 om 08:48
    Gewoon 4-3-3 met Morioka op tien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    vrijdag 21 september 2018 om 09:10
    Geblesseerd dus geen optie.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14329
    vrijdag 21 september 2018 om 09:12
    Voordien speelde die ook niet. Onbegrijpelijk voor mij.
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    vrijdag 21 september 2018 om 09:14
    Die heeft vorig jaar enkele keren gespeeld, maar werd afgemaakt op oa deze website
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14329
    vrijdag 21 september 2018 om 09:28
    Wat waar geschreven wordt interesseert me niet.
    Vind ik leuk
    Davyrsca +111
    vrijdag 21 september 2018 om 08:14
    Triestig
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1253
    vrijdag 21 september 2018 om 08:28
    Gein hou de eer aan uzelf. Laat het niet zo ver komen dat ze u moeten buitensmijten na nog een reeks slechte prestaties en dan een hele pak doorschuiven op de schouders van een nieuwe coach
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    vrijdag 21 september 2018 om 09:13
    Uw frustratie over Oosterzonen moet ge hier niet komen uiten he :-P hein kan enkel fitte spelers opstellen die hij ter beschikking heeft. Als die dan niet voldoen, lijkt mij dar meer de fout van de personen die beslissen over de aankopen.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1253
    vrijdag 21 september 2018 om 11:26
    Zijn tactiek werkt ook al jaren niet meer.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1428
    vrijdag 21 september 2018 om 09:17
    Gisteren was het inderdaad een povere vertoning, maar op langere termijn zou ik Coucke toch zijn kans geven. Je kan niet bereiken in de zakenwereld wat hij bereikt heeft zonder intelligentie, sluwheid en vooral veel doorzettingsvermogen. Als zijn ‘pionnen’ niet leveren wat er van hen verwacht wordt, dan zal hij die vroeg of laat van zijn schaakbord vegen, want die man wil winnen. Dat de Franstalige Anderlecht-supporters huiveren van het feit dat hun ploeg in handen is van een West-Vlaming is hun probleem. Een ploeg wordt meestal niet op 1 seizoen gebouwd. Ik verwacht al actie tijdens de winter als de resultaten achter blijven. Bovendien vond ik Anderlecht bij ons niet onderliggen; integendeel, na de 1-0 hebben ze veel druk gezet. Vorig seizoen rond deze tijd dachten alle Genk-supporters ook dat ze naar de verkeerde film aan het kijken waren. Nagenoeg dezelfde kern is nu volgens analisten en media een topploeg. Beetje nuancering in goede tijden en een snuifje optimisme in slechte tijden kunnen geen kwaad denk ik dan. Saelemakers geschorst en Morioka nog last van de knie. Dat zijn er al 2 die staan voor een kwaliteitsinjectie
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:48
    Probleem is dat HVH geen systeem kan (wil/kent) spelen met ne zuivere nr.10. Enkel zijn gekend spel door de flanken breed te houden met snelle wisselingen van flank naar flank over 30 meter. Korte combinaties op de helft van de tegenstander, daar hebben wij het materiaal niet voor met Santini en Dimata. Morioka gaat daar volgens mij niks aan veranderen. Anderlecht is momenteel de makelijkste ploeg om op te verdedigen, flanken afdichten volstaat. Want vanuit het middenveld infiltreert toch niemand, omdat het potdicht zit met 2 spitsen die te dicht bij elkaar spelen. En schoten van buiten de 16 zijn toch meestal niet gekadreerd.
    Vind ik leuk
    Johnmor +382
    vrijdag 21 september 2018 om 12:14
    Das wel waar, geen van de 2 spitsen kan vlot combineren buiten de 16 en zie toch liever een systeem met 2 spitsen dan 1. Dan mankeer je een creatieveling op het midden, daar kan Hein bijna niks aan veranderen dus waar zit de fout? Wellicht bij het bestuur want ipv nog uit nostalgie voor de supporters te proberen inzetten op Markovic was een foute keuze. Dan hadden ze beter hun tijd gestoken in 2 (onbekende) spelers met een actie om de technische onkunde van de 2 spitsen op te vangen. Net hetzelfde met Mbemba en dien keeper. 2 pistes die nergens op uit draaien en alleen maar tijd en energie kosten en dat allemaal omdat supporters teren op verleden.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2514
    vrijdag 21 september 2018 om 11:40
    Duchâtelet is ook een geslaagd zakenman, maar dat is geen garantie op voetbalgeluk hé.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +834
    vrijdag 21 september 2018 om 09:46
    Het wil dus idd niet zeggen dat spelers die bij Oostende erboven uit steken, dat die dat ook kunnen in Anderlecht ! Bij Oostende steek je er al makkelijk boven uit als je iets of wat kan voetballen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:54
    Harboui terughalen, die doet het toch niet slecht bij Zulte... Ze hebben nog altijd niet door, dat 1 op de 20 uitblinkers bij een subtop, ook slaagt bij de G5. Dan kun je beter 2de keus weghalen (huren) bij topclubs in't buitenland. Die zijn die intensievere trainingen al gewend en hebben meestal een hoger tempo van uitvoetballen onder de knie. Maar daar heb je connecties voor nodig.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +834
    vrijdag 21 september 2018 om 10:00
    Kijk wat Genk heeft gedaan met Ndongala, kwam niet meer aan de bak bij Standard, toch een goeie speler, Genk heeft erop ingegaan en hem binnengehaald.Die Jordy Clasie, topmiddenvelder,geen optie genomen door club brugge, dan had Anderlecht slim moeten zijn he !! Nu zit ge daar met een Kums die eens 1 topjaar heeft gespeeld in zijn carriere en het al lang niet meer kan.
    Vind ik leuk
    GT8 +496
    vrijdag 21 september 2018 om 09:56
    Het is, zoals gewoonlijk bij Hein, weer altijd iemand anders zijn schuld.. Niet genoeg fitte spelers, slecht transfer beleid, spelers volgde zijn meesterlijke tactiek niet... blaaskaak
    Vind ik leuk
    usaboy +750
    vrijdag 21 september 2018 om 10:01
    Gooi da heel middenveld op straat en speel met de jeugd. Slechter dan dit kan toch niet. In Oostende zijn ze nog steeds aan het vieren na de verkoop van Musone en Milic. Milic mag bij veel provinciale ploegen zelfs de bank niet warm houden. We zijn al verschillende jaren berg af aant gaan en die val gaat zo niet stoppen. Ah ja Devroe mag men ook dumpen. ERG ERG ERG.
    Vind ik leuk
    JVR +147
    vrijdag 21 september 2018 om 15:54
    Hein kan maar opstellen wat hij heeft... wie heeft er creativiteit en een actie in de huidige kern? Er ontbreekt gewoon talent...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck met de handen in het haar: ‘Moeilijkste opdracht in mijn carrière’