Jeugd geeft Anderlecht haar huisstijl terug: Hij straalt ook wel iets uit

    Jeugd geeft Anderlecht haar huisstijl terug: "Hij straalt ook wel iets uit"

    maandag 20 augustus 2018 om 15:31

    RSC Anderlecht prijkt na vier speeldagen bovenaan de Jupiler Pro League met het maximum van de punten. Hein Vanhaezebrouck moest zowat een volledig nieuw elftal inpassen, maar voorlopig lijkt dat te werken. Daar mag ook de jeugd een pluim voor op de hoed steken.

    Met Alexis Saelemaekers en Sebastiaan Bornauw maken twee youngsters uit de academie mee het mooie weer. "Saelemaekers is heel goed aan het seizoen begonnen", vertelt Peter Vandenbempt daarover bij Sporza. "Hij is wel een 'manneke'."

    Vandenbempt legt uit wat hij daarmee bedoelt. "Hij gaat in discussie met Trebel, laat zich gelden, wordt soms wat verraden door zijn impulsiviteit", somt hij op. "Ook tegen de ref, maar hij is een lefgozer. Dat is fantastisch."

    In de driemansachterhoede laat ook de jonge Bornauw zich opmaken. In tegenstelling tot Saelemaekers, die afgelopen seizoen al doorbrak, maakt de blonde verdediger pas deze jaargang zijn eerste minuten. "Bornauw zal tegen Club voor het eerst getest worden, maar straalt ook wel iets uit", oordeelt Vandenbempt.

    Poll

    Moeten Saelemaekers en Bornauw het hele seizoen blijven staan?

    (355 stemmen)

    Plaats een reactie

    ElPimpi +1368
    maandag 20 augustus 2018 om 15:53
    Kunnen we in principe alleen maar toejuichen denk ik dan... eigen jeugd tjeins
    Vind ik leuk
    SD +7936
    maandag 20 augustus 2018 om 15:58
    En toch gaan ze allemaal over de grenzen kijken naar versterking
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8608
    maandag 20 augustus 2018 om 16:05
    ik snap niet waarom het één het ander moet uitsluiten, kunnen moeilijk de hele u21 opstellen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 16:08]
    Vind ik leuk
    blondel +2152
    maandag 20 augustus 2018 om 16:07
    Je hebt niet elk jaar talenten die meekunnen voor de eerste ploeg.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    maandag 20 augustus 2018 om 16:23
    Bij RSCA wel! ;)
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    maandag 20 augustus 2018 om 16:49
    en er zitten er nog enkele op hete kolen te wachten om de overstap te maken naar de grote jongens, hou het maar in het oog !
    Vind ik leuk
    FcRazor +1035
    maandag 20 augustus 2018 om 17:36
    Ik vind de nieuwe weg die anderlecht ingeslagen is zeer positief. Er zit veel eigen jeugd bij de kern, of op het wedstrijdblad. Dat is de beste manier om geld te verdienen, eigen jeugd. Het zou ook verplicht moeten worden om nog meer belgen en eigen jeugd in te kern te hebben dan nu.
    Vind ik leuk
    Goaltje +872
    maandag 20 augustus 2018 om 19:45
    Klopt, maar als ze dan na 1 seizoen vertrekken ...
    Vind ik leuk
    FcRazor +1035
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:14
    Dat is dan maar zo. Dat is nu eenmaal de realiteit van belgische clubs. Dan nog verdien je er aan
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +663
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:53
    Die jeugd kan nog niet zoveel kosten als de spelers die ze halen he , dus geeft ze ineens een contract van 4 jaar.....moet je niet vrezen dat ze het jaar erop al weg zijn , zowel , zal het opbrengen !
    Vind ik leuk
    Vlad +1584
    maandag 20 augustus 2018 om 18:41
    Rode duivels van de toekomst, zie het graag gebeuren..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jeugd geeft Anderlecht haar huisstijl terug: "Hij straalt ook wel iets uit"