De Mos kraakt Belgen: 'Typisch, niemand durft te zeggen waar het op staat'

    De Mos kraakt Belgen: 'Typisch, niemand durft te zeggen waar het op staat'

    woensdag 13 juni 2018 om 17:42

    Aad de Mos heeft weinig fiducie in de WK-kansen van België. De analist geeft opnieuw af op bondscoach Roberto Martínez, die zijn oren te veel zou laten hangen naar Vincent Kompany.

    "Ik heb in de winter al gezegd dat Vincent Kompany een structureel probleem is. Iedereen praat hem maar naar de mond, omdat ze weten dat hij de baas is van de nationale ploeg. Het draait allemaal om Prins Vinny", zegt De Mos tegen Voetbal International. "Het is typisch Belgisch, niemand durft te zeggen waar het op staat, terwijl ze allemaal weten hoe het zit."

    "Hij is nu geblesseerd, maar mag wel mee naar Rusland. Waarom? Kompany is de baas en assistent Roberto Martínez mag mee naar het WK", sneert De Mos, die vindt dat het de Rode Duivels aan persoonlijkheden en straatschoffies ontbreekt. Radja Nainggolan heeft die kwaliteiten wel, maar de middenvelder van AS Roma werd niet opgeroepen door Martínez.

    "Misschien heeft hij een slechte invloed op bepaalde spelers. Nainggolan is natuurlijk wel een jongen van het leven. Misschien zijn ze bang dat hij daarin wat spelers meetrekt", zoekt De Mos naar een verklaring. "Maar niemand zegt er iets over. De Belgische journalisten pluizen het niet uit, omdat ze angstig zijn. Ze moeten nog met Martínez verder en zijn bang dat hij de deur dicht doet."

    Lees ookDe Mos kritisch op 'copy-paste-trainer': 'Kopiëren en zelf geen visie hebben'

    Plaats een reactie

    SD +6072
    woensdag 13 juni 2018 om 17:47
    Ik val in herhaling: wat een eikel !
    Vind ik leuk
    Lunam +992
    woensdag 13 juni 2018 om 17:48
    Geef die man een fopspeen , al de tijd dat hij daar aan lurkt slaat hij geen wartaal uit.
    Vind ik leuk
    Toca +28075
    woensdag 13 juni 2018 om 18:07
    Denk dat de mos nog minder fan is van Martinez dan de meeste belgen ;-)
    Vind ik leuk
    WBs +856
    woensdag 13 juni 2018 om 18:30
    Hij zegt misschien wat velen denken 🤔
    Vind ik leuk
    Patfey +4327
    woensdag 13 juni 2018 om 18:57
    Misschien of zeker 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:42
    Zo is het ook. Iedereen veel bla bla bla bla maar niemand spreekt zich echt eerlijk uit.
    Vind ik leuk
    zapperboy +489
    woensdag 13 juni 2018 om 18:18
    Ik zou zeggen: Aad gaat u moeien met Koeman en zijn Oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:19
    Zomaar wat roepen zonder het hard te kunnen maken komt aardig dicht bij smaad vind ik en zou journalistiek gezien gewoon beter genegeerd worden.
    Vind ik leuk
    Dany RSCA +167
    woensdag 13 juni 2018 om 18:26
    Kan iemand die gefrustreerde oude man laten zwijgen aub.
    Vind ik leuk
    Olli +203
    woensdag 13 juni 2018 om 18:44
    Aadnokkio... hoe meer hij zeikt hoe dikker zijn neus wordt....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:11
    En in Holland luisterden ze teveel naar Aad, zie het resultaat!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:25
    Als je Kompany kan recupereren al is het maar voor in de tweede ronde en voor 2 matchen voor hij weer geblesseerd is, wel hij is het waard. Een verdediger van wereldklasse en die heb je nodig tegen de topteams.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:47
    Ja Kompany is goed. Heel goed. Maar met gedurig aan een gekwetste goede verdediger ben je ook niet veel. Dan kan kompany beter thuis blijven en een andere de kans geven zich rode duivel waardig te noemen. Toch?
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    woensdag 13 juni 2018 om 23:43
    niemand in Belgie is evenwaardig aanKompany. wie moet dan meekomen? Mechele zeker? niet toevallig een boerin die dees zegt
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:22
    Hou u rustig mens... iedereen zijn mening. Respecteer dat of hou uw kwek toe. En begin alweer niet verwijten. Wie is KAMPIOEN
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:13
    ik ben heel rustig. mijn mening is da u mening op niks trekt boerin
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:10
    Nooit een deftige opvoeding genoten. Of je kan mss niet zo goed Nederlands lezen. Mijn naam is Nancy en niet boerin.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    woensdag 20 juni 2018 om 21:15
    Ik zal om u plezier te doen Nancy de boerin noemen ok?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:49
    Laat die kleine doen Nancy... niet op reageren. Heeft niet meer verstand.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    woensdag 20 juni 2018 om 23:23
    als ge tegen uzelf moet praten op een forum stel ik mij vragen bij uw verstand en vooral uw sociale en familiale situatie,waaronder in de eerste plaats uw opvoeding. Als ge ondertussen de kleine meer reden geeft om commentaar te geven, juich ik dat alleen maar toe.Bon mijn punt is, Kompany is het beste dat we hebben in de verdediging en moet zelfs op 1 been mee. Er staat niemand klaar om hem te vervangen. de enigen die daar niet mee akkoord lijken te gaan, zijn grotendeels boeren of Standard fans. Fact.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:40
    Radja had erbij moeten zijn. Wat hij in zijn privé doet daar heeft niemand zaken. Als de speler presteert! Wat is dat het probleem. Idd radja heeft geen blad voor de mond en zo hoord het ook. Kontelikkers en of uitblinkers halen het... wat een soep...
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    woensdag 13 juni 2018 om 23:23
    Het is vooral koude soep om daar nu nog te blijven over zeveren...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:12
    Ja crusader je heb een punt. Het is maar een mening over iets wat ik op dat moment te lezen krijg. Geen punt. Het is jammer maar gaat zonder ook. Daarbij iedereen is vervangbaar. Het is gewoon de manier waarop.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    woensdag 13 juni 2018 om 23:41
    Als Kompany ook maar 1 wedstrijd op 1 been kan meedoen, moet hij meekomen. zonder hem gaan we niks doen op het WK. Wat mij betreft de grootste Belgische voetballer ooit, Hazard, De Bruyne, Scifo noem maar op zijn misschien qua talent beter,maar niemand zo belangrijk en compleet als "Vinnie de prins". Hoelang haalt City al vervangers voor hem aan 40-50 miljoen, en toch speelt hij. Hoeveel trainers zijn er al bij City gepasseerd, hij speelt onder wie dan ook. Na elke blessure , hoe goed City ook draait, hij speelt. Maar dokter professor goeroe De Mos denkt dat hij het voetbal heeft uitgevonden door een ec2 overwinning met et geld van Cordier. Ik zal als fiere Belg zeggen waar het op staat, Aad de Mos is zoals Van Gaal, te vol van zichzelf neem zich veel te veel au serieux en is nog eens 110 procent overtuigd van zijn eigen gelijk ook, alleen blonder dan Van Gaal.
    Vind ik leuk
    WBs +856
    donderdag 14 juni 2018 om 15:03
    Als je 200 dagen op een jaar gekwetst bent, moet je de eer aan uzelf houden en zeggen: sorry het risico is te groot op een kwetsuur en zeker op een WK ! neem een fitte speler mee ! Kompany of gene Kompany !
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    donderdag 14 juni 2018 om 19:59
    en wie moet dan in zijn plaats komen? een halve kompany is beter dan gene
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +531
    woensdag 20 juni 2018 om 23:25
    en serieus of Ciman er nu is als vervanger of we moeten improviseren, dan is dat het risico waart. Kompany moet er zijn als speelt hij 5 minuten mee in de achtste finale, blijft veel te belangrijk voor een groep en heeft veel te veel kwaliteit om thuis te laten
    Vind ik leuk
    Hhti +1003
    donderdag 14 juni 2018 om 08:18
    Hij zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Want dit is duidelijk Kompany laatste WK. En daar MOEST hij bij zijn!!
    Vind ik leuk
    CedricVDE +669
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:03
    Kompany is de beste verdediger dat we hebben. Op één been is die nog altijd beter dan de verdedigers die in zijn plaats zouden moeten meegaan. Kompany zal er altijd bij zijn doordat hij de enige goede kapitein is van de Rode Duivels.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Mos kraakt Belgen: 'Typisch, niemand durft te zeggen waar het op staat'