De Mos kritisch op 'copy-paste-trainer' Martinez: 'Heeft zelf geen visie'

    De Mos kritisch op 'copy-paste-trainer' Martinez: 'Heeft zelf geen visie'

    dinsdag 12 juni 2018 om 19:27

    Aad de Mos verwacht dat ons land al in de kwartfinale van het WK uitgeschakeld wordt. Bondscoach Roberto Martinez komt er bij de analist niet goed vanaf. De reden? Zijn tactiek.

    De Mos zegt dat België uiteindelijk overlopen wordt op het middenveld door de tactiek van Martinez. In gesprek met Voetbal International vertelt hij waarom de oefenmeester voor zijn huidige tactiek kiest. "Omdat je nu eenmaal trainers hebt die kopiëren en zelf geen visie hebben. Martínez is een copy-paste trainer. Met dit systeem heeft Antonio Conte succes gehad bij Juventus en Chelsea. Daar heeft Martínez het ook weleens over."

    "Maar je moet uitgaan van de kwaliteiten van je eigen spelers. Je kijkt wie voor jou het verschil kunnen maken en met hen ga je om de tafel. Bij België zijn dat Courtois, De Bruyne, Kompany, Hazard en Lukaku. Thierry Henry erbij als assistent en dan moet je er toch uitkomen. Maar dat gebeurt maar niet."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    agdh +1420
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:31
    Niemand ligt te wachten op jou mening Aad
    Vind ik leuk
    SD +8731
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:32
    Wat een eigenzinnige eikel !
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:44
    Maar hij heeft wel gelijk, voor een keer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:35
    Wat gebeurt maar niet 🤔 ze hebben toch bijna alles gewonnen en staan derde op de FIFA ranking... Ik vind wel dat ze ook tactisch moeten klaar zijn voor de sleutelmatchen tegen Spanje, Brazilië ed en dan is er een heel belangrijke rol weg gelegd voor Meunier en Carrasco, hun offensieve acties moeten af zijn ( Meunier zijn voorzetten 🤔) en defensief moeten ze er ook staan, of anders cfr Vandereycken terug vallen op een viermansverdediging. Ik hoop dat Martinez daar genoeg aandacht voor heeft of we stranden weer in een ontgoochelende kwartfinale 😞
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:53
    Wat ik vooral een opvallende uitspraak vond van Martinez: "Het systeem met 4 verdedigers kennen de spelers al, ze weten wat daarin hun taken zijn"
    WANNEER is daarop dan deftig getraind in matchvorm? Tijdens die twee halve matchen in de kwalificatie? :-/
    Kunnen maar hopen dat hij enige tactische genialiteit aan het opsparen is voor na de poules, om mist te spuiten...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:07
    Aad heeft overschot van gelijk. Of zijn we de oefenmatch tegen Mexico al vergeten...? Martinez teert gewoon op de kwaliteiten van enkele toppers (Eden, Kevin, ...).
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:50
    Daar ben ik het niet mee eens, want nu beschrijf je Wilmots. Aanvallend is er op zich wel een visie bij Martinez, die zowel acties door het midden via Hazard en Mertens wilt zien, maar ook voorzetten van die opkomende backs Meunier en Carrasco.
    Alleen houdt dat risico's in en beheersen die laatste twee dat systeem gewoon onvoldoende. Dan wordt het tricky. Ik pleit ook voor 4 verdedigers tegen de toplanden. Maar ik ben wel overtuigd dat Martinez met zijn 'systeem' het spel van de Duivels net MINDER afhankelijk wil maken van individuele acties.
    Verdedigend zijn we gestagneerd, aanvallend wel wat verbeterd. Vind IK.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:18
    Groot gelijk Aad , zullen rap terug thuis zijn met zo een idioot van een trainer . De gekopieerde sul .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Mos kritisch op 'copy-paste-trainer' Martinez: 'Heeft zelf geen visie'