Vlagincident na Cercle-Club zindert na: Dat hoeft niet om een feestje te bouwen

Vlagincident na Cercle-Club zindert na: "Dat hoeft niet om een feestje te bouwen"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:36ma 11-02-2019 om 10:36

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 11:12ma 11-02-2019 om 11:12

Cercle Brugge speelde in de stadsderby tegen Club Brugge 2-2 gelijk. Voor de Vereniging was dat voldoende om een vlag op de middenstip te planten. Er ontstond nadien heel wat tumult, maar niet iedereen keurt het gedrag af.

Pol Van Den Driessche – senator én fervent Cercle Brugge-supporter – vond de actie van Irvin Cardona absoluut geslaagd. "Je hoeft in het leven niet altijd over de hele lijn te scoren om naderhand toch de winnaar te zijn en dan een feestje te bouwen", postte hij op Twitter.

De kritiek was na afloop van de Brugse derby bijzonder groot. Mats Rits begreep niet waarom de vlag werd geplant, dat terwijl het slechts een gelijkspel was. Ook de tafelgasten bij Play Sports vonden het niet kunnen. Marc Degryse wil dat er in de toekomst sancties worden opgelegd.

Poll

Keur je dat haantjesgedrag goed?

(172 stemmen)

Plaats een reactie

freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Marc jongen, er zijn wel 1000 andere redenen om sancties tegen spelers op te leggen.........
Vind ik leuk
ROBSON +3867
maandag 11 februari 2019 om 10:35
Had club gewonnen hadden zij de vlag geplant. Hoort erbij.........welliswaar na winst natuurlijk.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
maandag 11 februari 2019 om 10:58
Waarom moet er winst zijn?? Als de Cerkel spelers gelukkig en blij zijn met dat punt dan mogen zij dat doen..
Vind ik leuk
ROBSON +3867
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Nee dan is het eerder belachelijk. De vlag planten wil zeggen dat je de betere bent van het stad tot de volgende ontmoeting. Hoe ben je de betere bij een gelijkspel?
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Ben ik niet mee akkoord. Die regel is nergens geschreven of benoemd. Die van Cercle zullen denken ... we hebben Club een loer gedraaid want hun achterstand op Genk groeit doordat wij ze punten hebben afgepakt. Daarom plant die speler die vlag om te zeggen “jullie komen hier niet zomaar alles weggraaien van ons.”
Denk jij echt dat de spelers van Club niet gereageerd hadden als Cercle wel gewonnen had en die vlag was gaan planten??
Ik denk namelijk dat het dan nog erger was geweest. Het was gewoon een teken van frustratie omdat het niet lekker draait of omdat de verstandhouding met Leko minder gaat of...
Vind ik leuk
JanB +6663
maandag 11 februari 2019 om 10:37
Bij Club kwam gewoon de frustratie naar boven n.a.v. hun snertmatch
Niet meer, niet minder
Voor de rest is dit voer voor de "Dag Allemaal", "Story" en onze sportgazetten
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 11:30
Snertmatch?Heer en meester 90 min lang.Dat noem jij een snertmatch.
Vind ik leuk
JanB +6663
maandag 11 februari 2019 om 12:35
Dít noem ik i.d.d. een snertmatch
Eindeloze passing in de breedte en naar achteren
Nooit eens een man durven passeren of op doel durven schieten
Jongens toch, dit is ellendig voetbal
Hoeveel ballen heeft Nardi moeten pakken ?
Ze halen 20 op 45 en de coach is hiermee tevreden want "het veld lag er slecht bij" !
Ik ben Club abonnee sedert begin de jaren '70 en weet dus zéér goed wat we allemaal beleefd hebben (goed / slecht)
Vind ik leuk
Toca +47890
maandag 11 februari 2019 om 10:40
Kan iemand die flessen azijn van Degryse afpakken aub. Een sanctie, man toch.
Vind ik leuk
j.caesar +899
maandag 11 februari 2019 om 10:43
Vormer mag, Cardona niet. Zoek de "error"
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
maandag 11 februari 2019 om 11:00
De error is dat Degryse dit ook helemaal niet zegt. Hij zegt “altijd sanctie”, niet af een toe.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 11:03
Dan is zijn uitspraak zeker en vast een 'error'
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 10:55
Cercle viert dat ze de hele match onder gelegen hebben en minder doelpunten gescoord hebben dan Club...ze erkennen dus dat dat eigenlijk het meest haalbare en hun beste kunnen was...Ze hebben gewoon geluk gehad dat Club heeft vergeten af te werken, het kon aan de rust al 0-10 geweest zijn, zonder overdrijven.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
maandag 11 februari 2019 om 11:00
Als zij tevreden zijn met een punt dan mogen zij dat toch vieren.. hoe ze dat punt gehaald hebben, boeit niet.
Dat de spelers van Club daar niet tegen kunnen.. pech voor hun.
Denswil.. wij voelen ons kut dus zij mogen dat niet?? Wat een zever .. die van Cercle voelde zich ook kut toen Vormer dat deed, werd er toen rekening gehouden met hun gevoelens ...??
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
maandag 11 februari 2019 om 11:04
Nu nie flauw doen he. Sinds wanneer wordt daar rekening mee gehouden. Het gaat over de centen en de ego’s. Is bij alle ploegen zo hoor. Vormer zou dat toen ook beter niet gedaan hebben maar die overwinning was toen wel verdiend, het gelijkspel gisteren niet. Ik vind het ook allemaal wat overdreven maar goed. Volgende speeldag graag...
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
maandag 11 februari 2019 om 21:10
Er moet ook geen rekening gehouden worden met de gevoelens van de tegenstander .. dat is hetgeen dat ik bedoel.
Maar het is Denswil die zegt “wij voelen ons kut en dan gaan zij dat doen.. dat kan niet”
Dus Denswil verwacht dat ze rekening houden met hoe hij zich voelt... dan moet ge het zelf of uw ploegmaten ook niet doen.
Als het punt verdiend is of niet.. maakt ook niet uit hè.. als ge 90 minuten onder ligt, geen bal raakt maar toch uw doel haalt winst of een punt dan mag dat gevierd worden.
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
dinsdag 12 februari 2019 om 00:45
Vieren mag uiteraard. Onnozel doen mag van mij ook maar ik sta daar nie op da veld. Weet ik veel wat Denswil verwacht en jij evenmin. Vraag Denswil een paar uur later eens hoe hij zich voelt maar nee, ze moeten die mannen altijd direct na die wedstrijden interviewen, goe wetende dat de adrenaline nog door hun lijf raast. En nu gaan we erover stoppen. Er is genoeg gezeverd over die onzin. Er zijn ongetwijfeld interessantere dingen om over te palaveren😉
Vind ik leuk
Pepito +23
maandag 11 februari 2019 om 11:26
Heb je soms fedronken, of ben je altijd zo ?
Vind ik leuk
Pepito +23
maandag 11 februari 2019 om 11:27
Heb je soms gedronken of ben je altijd zo ?
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Ik drink niet mijn vriend, mijn fysiek zware sport vergt een gezonde levenswijze en keiharde training, dat is niet verenigbaar met alcohol en andere uitspattingen.
Vind ik leuk
Bart Joos +2198
maandag 11 februari 2019 om 12:28
Zo noemen ze heden ten dage wandelen :-)
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 12:45
Als jij dit fysiek zwaar vind is dit ok voor mij...😉
Vind ik leuk
Peed +575
maandag 11 februari 2019 om 11:43
Inworpen moet je niet meetellen als kans eh.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Bij een gelijkspel dit doen, ik blijf het lachwekkend vinden. En die reactie van Cardona ook: 'Maar Vormer was begonnen...' HI-LA-RISCH!
Vind ik leuk
Hierulf +1816
maandag 11 februari 2019 om 11:27
hahaha de blauwe jeannettes huilen nu (al)... ^^
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:33
Lol als je iemand wil verwijten. Probeer uw verwijtwoord tenminste juist te schrijven :). De Jean zal niet blij zijn hahaha
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 12:04
Ga jij maar in PO2 gaan bleiten...
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
dinsdag 12 februari 2019 om 00:55
Klein vraagje... ik lees hier vaak soortgelijke reacties... heb jij zoveel accounts of kweken ze jullie in serres of zoiets. Je moet er nog wel wat aan werken hoor...kan nie zeggen dat ik onder de indruk ben. Maar, keep up the good spirit zenne. Vergeet ondertussen niet te supporteren voor je eigen ploeg he want da’s nog altijd het belangrijkste 😉
Vind ik leuk
Wankstar123 +2098
maandag 11 februari 2019 om 11:58
Cercle was de morele winnaar. Er wordt met hun gespot dat ze de buur zijn van het Grote Club Brugge dus is een punt voor hun een overwinning.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws