Vechtpartij na Cercle - Club Brugge: Exponent van jaren calimerogedrag

Vechtpartij na Cercle - Club Brugge: "Exponent van jaren calimerogedrag"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 17:14zo 10-02-2019 om 17:14

Na de wedstrijd tussen Cercle Brugge en Club Brugge liep het even fout. Irvin Cardona plaatste na het gelijkspel de vlag van Cercle in de middenstip van het Jan Breydelstadion. Niet naar de zin van de analisten bij Play Sports.

Meteen na de actie van Cardona haalde Dion Cools de vlag uit de middenstip. Daarna sloegen de stoppen door bij beide kampen. Marc Degryse is bijzonder kritisch voor de actie van Cardona.

"Je moet zoiets nooit doen", zegt Degryse bij Play Sports. "En al zeker niet bij een gelijkspel, dat slaat echt nergens op. Ik zag het Trossard al doen en Vormer ook. Dan krijg je natuurlijk het spel op de wagen."

"Spelers moeten hun emotie in controle kunnen houden. Je bent prof en moet voor het goede voorbeeld zorgen. Ik vind dat je daar wel iemand voor moet schorsen. Maar dan keer op keer. Nu niet één keertje wel en dan niet."

Ook Eric Van Meir en Karl Vannieuwkerke vonden het niet kunnen. "Ik vind het echt triestig", gaf Van Meir aan. "Het exponent van jaren calimerogedrag", voegde Vannieuwkerke daar nog aan toe.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#Cercle en #ClubBrugge nemen het concept derby iets te letterlijk en gaan nog even strijden met elkaar na het laatste fluitsignaal #cerclu

A post shared by VoetbalPrimeur.be (@voetbalprimeur.be) on

Plaats een reactie

Bart Joos +2198
zondag 10 februari 2019 om 17:17
Puberaal gedrag.Ook de navolgende taferelen horen niet op een voetbalveld
Vind ik leuk
sus +1291
zondag 10 februari 2019 om 17:18
Oh ja nu mag het niet.....
Vind ik leuk
Brubru +4783
zondag 10 februari 2019 om 17:28
Ik zag alleen de 10 laatste minuten. Je zag de miserie zo aankomen, veel fouten, spelonderbrekingen en een ref die het niet onder controle had. En dan komt nog iemand wat provoceren.
Spijtig maar weer een kwalijke zaak voor het voetbal.
Genk doet natuurlijk weer de zaak van het week-end. En dat is dan weer goed nieuws voor de sport.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 17:58
Die zouden idd wel eens de zaak van het weekend kunnen doen, mss lezen we daar straks meer over...😉
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Geen leedvermaak hier hé 😂😂😂😂:-)...een makelaar doet hier de zaak van het jaar voor zichzelf dan toch....
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Je hebt maar de laatste 10 minuten gekeken? Efkes een serieuze vraag dan, hoelang heb je de bal zien rollen van die 10 minuten?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:28
Ik heb andere ballen zien rollen
Vind ik leuk
Peed +575
zondag 10 februari 2019 om 19:49
Botsen bedoel je. Wat een patattenveld zeg !
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 17:57
Toch niet bij een gelijkspel? Dat is pas absurd...
Vind ik leuk
grego +177
zondag 10 februari 2019 om 17:22
Een kinderhand is gauw gevuld, kinderen dat is nu wel meer dan de helft van de groene of moet ik zeggen de rode publiek. Eerst je ziel verkopen dan een gok bedrijf als sponsor, waar gaat dit naar toe? Steek die vlag maar in je Monaco reet. Bende profiteurs, de kindjes gratis en de onze moeten wel betalen om die kutploeg te laten bestaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 17:27]
Vind ik leuk
Time +242
zondag 10 februari 2019 om 17:38
Over Calimero gedrag gesproken.
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 17:40
Dat laatste is er toch serieus over....
Vind ik leuk
Peed +575
zondag 10 februari 2019 om 18:28
Ik denk dat die vlag in jouw Reet ook niet zou misstaan. Doe eens normaal man !
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Hela, de ere voorzitter van Cercle is wel ook voorzitter van de Gezinshond....een familie vriendelijk beleid zit hem als het ware in zijn genen :-)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:25
De Var ieder weekend hoe bezig.
Maar ze hebben een probleem bij de var ze mogen geen lijntje gebruiken op het scherm voor buiten spel.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
bolclbr +1006
zondag 10 februari 2019 om 17:25
Zoals in PlaySports ook aangehaald: onsportieve actie die aanleiding kan geven tot rellen.

Sancties door de voetbalbond of de club (in dit geval "Vereniging" zouden op hun plaats zijn).

Geen enkele speler van om het even welke ploeg mag zoiets puberaal doen.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:31
Wel vreemd dat je dit niet zegt als een club speler dit doet...
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 17:43
Vormer is zelfs de 'uitvinder' van dit fenomeen.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1259
zondag 10 februari 2019 om 18:25
freejazz is daar weer ze, de uitvinder... Komt pas piepen uit de pampers en kijkt maar 2 jaar naar het voetbal precies.
Vind ik leuk
Peed +575
zondag 10 februari 2019 om 18:30
Maar hij heeft wel gelijk. Hoort dat niet bij een derby ? Van mij mag club volgend jaar gerust hetzelfde doen.
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Vind ik ook.. zoiets wat gisteren gebeurde op die souper van Anderlecht supporters waar hooligans die zeggen Standard supporter te zijn die mensen met stokken te lijf ging gen, da's pas erg hé
Vind ik leuk
Peed +575
zondag 10 februari 2019 om 19:50
Vwala
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 19:36
Alexke, manneke ik ga reeds van 1963 naar het voetbal, maar toch bedankt om mij nog zo jong in te schatten, mijn dag kan niet meer stuk. Nogmaals bedankt.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:30]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:39
Net daarom is het zo triest dat ie zo gefrustreerd reageert bij 't vlaggetje planten... Zielig gewoon.
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Er is een verschil wanneer je dit doet na een overwinning, dan heb je "het recht" om dat te doen, nu bij een gelijkspel niet zo
Vind ik leuk
Geertkeano +456
zondag 10 februari 2019 om 20:15
neen alleen die strandjanet van ne vormer mag da zekers
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:26
Als club dit mag, waarom Cercle niet???

Je kan zeggen ze hebben het huis is verdedigd en het is niet overwonnen...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 18:00
Lol
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:27
Als club dit mag, waarom Cercle niet???

Je kan zeggen ze hebben het huis verdedigd en het is niet overwonnen...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:29
Het huis van Club bedoelt ge??Cercle heeft niks!!
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:32
Een punt hahahaha

Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:33
Wat heeft club meer als Cercle?

Het stadion in van de stad....
Vind ik leuk
j.caesar +900
zondag 10 februari 2019 om 17:46
Eigendom.van Stad Brugge mijn beste !
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
zondag 10 februari 2019 om 18:37
En wie betaalt het leeuwendeel van de kosten? “Niet” het stad Brugge mijn beste!
Kijk, die vlag kan mij geen reet schelen in feite maar wel als een of andere pipo die nul komma nul affiniteit heeft met de club wiens vlag hij plant. Dat hij gefrustreerd is dat hij bij zijn moederclub niet mag meespelen moet hij maar voor zichzelf houden. Dat m al eerst toont dat hij meer dan 70 minuten kan voetballen zonder krampen te krijgen en dan nog...heeft gescoord, so what ... en van uit buitenspel dan nog dus misschien eerst wat respect tonen en verdienen alvorens lompe dingen te gaan doen. En nota bene...ik vond dat Ruud dat toen ook beter niet had gedaan. Het werkt alleen maar provocerend.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
Geertkeano +456
zondag 10 februari 2019 om 20:17
beste het was geen buitenspel
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
zondag 10 februari 2019 om 22:37
Allee vooruit,omdat gij het zegt... ik ga zelfs nie in discussie. Iedereen van de pers en analisten zeggen het ook en due hebben die beelden 100 keer bekeken maar nu jij het zegt zullen ze wel bijdraaien. Kom op man...lees links en rechts eens wat rond of beter nog...kijk nog eens naar de beelden. Ik neem wel aan dat je iets van de reglementen kent uiteraard.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:45]
Vind ik leuk
AlexGMillian +1259
zondag 10 februari 2019 om 18:27
Echt é, 1 hak zetten en ze spelen op het kloosterveld in Brugge, weg uit de competitie. Die mogen in het stadion van Club spelen, die krijgen spelers gratis van AS Monaco... Die hebben geen teen om op te staan. Heb paar Cerclevrienden en die kennen de namen van de spelers niet eens of het zijn er maar 2-3.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:27]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:37
Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen. MAAR enkel en alleen omdat er geen winnaar was. Had geen probleem met vlag van vormer dus waarom zou het omgekeerd ook niet mogen. Bij een overwinning natuurlijk
Vind ik leuk
Time +242
zondag 10 februari 2019 om 17:41
En waarom zou je bij winst wel een vlag zetten en bij een gelijkspel niet?
Is het een meer provocerend dan het ander?
Los daarvan vind ik het sowieso belachelijk.
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 17:45
Hier heb je wel een punt, voor sommige 'kleinere' clubs is een gelijkspel soms wel een overwinning waard.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:42
Welk huis, dit is volledig van Club,die groene strontploeg heeft niks,geen geld ,geen veld ,geen supp,geen spelers ,(monaco b) weg met die profiterende vereninging weg ermee
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 18:04
Club speelt ook niet in een eigzn stadion... Klasse reactie dus
Vind ik leuk
AlexGMillian +1259
zondag 10 februari 2019 om 18:29
Daarom dat de stoelen in het stadion blauw zijn... hoe oud ben jij wel niet.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 18:34
Gent speelt ook int blauw, wil dat zeggen dat het hun stadion is?

Wat een dwaze redenering. Iedereen weet dat het stadion van de stad Brugge is.
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Gissen naar leeftijden blijkt wel je 'dada' te zijn. Heb je hogerop bij mij ook geprobeerd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:58
Even een opmerking: langs de andere kant zijn ze in't groen ...
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
zondag 10 februari 2019 om 18:41
Da’s onzin en dat weet jij ook. Kijk, ik ben Club fan in hart en nieren maar ik noem geen enkele tegenstander een “strontploeg”. Getuigt van weinig respect maar je moet eerlijk zijn, Cercle zou het Jan Breydel nooit kunnen betalen zonder Club.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 18:44
Klopt, maar de realiteit is dat het stadion ook niet van club is...
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
zondag 10 februari 2019 om 19:52
Is toch naast de kwestie. Het gaat over het feit dat Cercle van geluk mag spreken dat Club steeds de kosten betaalt (en ik zeg niet dat ze dat niet doen he) en dan komt zo’n paljas, die eigenlijk niks met Cercle te maken heeft behalve een huurcontractje, dan even de grote jan uithangen. Als ik voorzitter of manager van Cercle zou zijn, die kerel stond maandagochtend om 8u in mijnen buro en die ging nie naar huis alvorens zijn excuses aan te bieden. Respect of buiten!!!
Vind ik leuk
Time +242
zondag 10 februari 2019 om 18:10
Blijkbaar ook geen niveau
Vind ik leuk
Peed +575
zondag 10 februari 2019 om 18:32
Bwa, ik was erbij (als Gent-fan) en beide suppotersclans zorgden voor een toffe sfeer
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
zondag 10 februari 2019 om 18:42
Indringer !!! 😜😜😜 graptje hé
Vind ik leuk
Ikzelf1 +180
zondag 10 februari 2019 om 17:29
Idd mogen ze een sanctie opzetten. Maar dan horen er ook strenge sancties voor mpoku na de match tegen anderlecht . Dat is ook uitlokken en de boel opnaaien
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:34
Is elke viering niet een beetje provoceren?
Vind ik leuk
Goegebuer +1483
zondag 10 februari 2019 om 17:36
Dat zou het niet mogen zijn, maar is het regelmatig wel...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18546
zondag 10 februari 2019 om 17:33
Bij een gelijkspel is dat belachelijk.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 17:37
Bij winst ook... Maar de reactie is zelfs nog belachelijker...
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 17:45
Revanche op de domme actie van Vormer na de heenmatch !!! Je kan het Cercle dus niet kwalijk nemen. En wie stond er in de vuurlijn van alle tumult na de match ? ......... diezelfde Vormer. Bleiter !!!
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 17:47
Na Standard-Anderlecht en de Brugse derby heb ik de indruk dat het spektakel pas na affluiten begint.
Vind ik leuk
Heppen1J +733
zondag 10 februari 2019 om 17:49
GENK.LACHT 2punten aan je klink
geweldig mijn dag kan niet meer stuk
succes in de volgende wedstrijden
ik supporter voor julie dat je nog punten verliest .ha ha
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 18:02
Ze zullen wel nog meer lachen denk ik, denk dat het beste nieuws er nog zit aan te komen vanavond😉
Vind ik leuk
Ultron1891 +690
zondag 10 februari 2019 om 22:49
Ik heb echt wel medelijden met jou. Zo vol van frustratie gewoon omdat het Club is. Echt wel spijtig dat het zo’n impact heeft dat je zelf je eigen ploeg in de steek laat om voor Genk te juichen. Jammer...Anderlecht heeft zijn fans nu harder nodig dan ooit en dan kom jij hiermee af...zoals ik al zei...jammer.
Vind ik leuk
CobraX +598
zondag 10 februari 2019 om 18:07
Vlaggen planten in de middencirkel zou verboden moeten worden, zo'n zaken lokken gewoon agressie uit. Maar in dit geval moeten ze bij Club er niet over klagen, want ze kregen de boemerang terug in hun gezicht aangezien Vormer hetzelfde deed in de heenwedstrijd.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1259
zondag 10 februari 2019 om 18:34
Er is een verschil tussen winnen en gelijk spelen, laat staan in eigen stadion... Wat is het stadion van Cercle trouwens? Het kloosterpleintje? Daar geraken allesinds alle Cercle fans in.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 18:10
Was dat een vlag? Wordt ook eens tijd voor een ander dan, met zo een vod zou ik zelfs mijne hond zijn achterste nog niet af vegen.
Vind ik leuk
Peed +575
zondag 10 februari 2019 om 18:33
Snob 😂
Vind ik leuk
Hierulf +1816
zondag 10 februari 2019 om 18:24
FCB heeft dat meermals gedaan op 'bezoek' bij CSB, zonder straf noch boete... Nu is het schandalig omdat het van CSB komt. Pffffff !!
Vind ik leuk
AlexGMillian +1259
zondag 10 februari 2019 om 18:33
Ten eerste is het CBKSV, ten tweede ik lieg, het is CBAS geworden. En geen stadion. En geen supporters (AVG Attendance Cercle-Club: 2016-17 3,285 26,828) 3285.... Waarschijnlijk ook een pak Monaco scouts die daarbij horen. :')
Vind ik leuk
Cavalier1 +118
zondag 10 februari 2019 om 19:08
Eindelijk eens een straaltje ambiance in Jan Breydel
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Waarom moeten de Brugse spelers een heisa over die vlag maken? Cercle was toch de thuis ploeg vandaag, of mag dat ook al niet meer een vlag in het middenstip planten?

Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:46
Vandaar de titel... Exponent van jarenlang Calimerogedrag.
Vind ik leuk
vampire81 +1325
maandag 11 februari 2019 om 01:16
het planten van de vlag puur ter extra provocatie na een draw die ze van de arbitrage cadeau gekregen hebben tot daar nog aan toe (doch eigenlijk onacceptabel) maar dan effectief de persoon die de vlag weg pakt gewoon echt aanvallen kan helemaal niet en hier mogen wel zware straffen op volgen, de tegenpartij gewoon zomaar aanvallen is ronduit onacceptabel

zware boetes zouden moeten volgen voor cercle alsook voor de speler in kwestie die de vlag plant en daarna de tegenstander nog aanvalt ook en hij zou ook nog een lange schorsing moeten krijgen ook
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:02
Vannieuwkerke heeft gelijk! Dit is het gevolg van jarenlang calimerogedrag van Club Brugge!
Zij mogen dit doen, maar als een ander dit doet beginnen ze te wenen!