Cercle Brugge doet precies alsof ze Champions League hebben gewonnen

"Cercle Brugge doet precies alsof ze Champions League hebben gewonnen"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 19:00zo 10-02-2019 om 19:00

Mats Rits mocht voor Club Brugge nog eens in de basis starten tegen Cercle, maar veel plezier had hij daar niet aan (2-2). De middenvelder ergerde zich ook dood aan het gedrag van Cercle na de partij.

Cercle vierde het gelijkspel wel erg uitbundig, met als toppunt de vlag die Irvin Cardona wilde planten op de middenstip. Rits vond dat overdreven.

"Cercle doet precies of ze de Champions League gewonnen hebben. Toch wel een beetje overdreven. Ze krijgen twee kansen en ronden ze alle twee af. Wij hebben veel meer kansen gehad en moesten er altijd meer maken", klinkt het bij Play Sports.

Dit puntenverlies had nooit mogen gebeuren, weet Rits. "We moesten gewoon zakelijker zijn, dan heb je al deze zever nu niet. Vijf zeges uit zeventien speeldagen in de Jupiler Pro League is gewoon veel te weinig. Club-onwaardig. Meer moet je daar niet over zeggen."

Plaats een reactie

TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 19:05
Ze zijn wel snel opgenaaid bij club...
Vind ik leuk
THOR4ever +2833
zondag 10 februari 2019 om 19:08
In een derby mag dat ook. Met al die buitenlandse spelers vraagt eens mens zich wel eens af of dat derby-gevoel er nog wel is. Dus ik klaag niet als Mats zich nu opwindt.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Bij Anderlecht zijn ze eerder genaaid 😉
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 19:16
Door de ref, verrassend da jij dit ook vindt 😜
Vind ik leuk
Zero123 +945
zondag 10 februari 2019 om 19:12
Dit is te moeilijk voor je,ik zou me er buiten laten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:32
twee keer bestolen worden vorige week geen penaltey gekregen vandaag buiten spel goal tegen zo u van minder gaan ergere en dan gaat zo ee slime ook nog vlag planten in stadion van bruggen eigendom en gemeente cercele huurt dat maar das om problemen vragen
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 19:12
Het moet pijn doen maar een puntje halen tegen hun stadsgenoot. Voor underdog Cercle is het uiteraard een prestatie om niet te verliezen tegen de zelfverklaarde ploeg van 't stad. Mogen ze dan niet vieren ???
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Voor Cercle is dit de match van het jaar en die niet verliezen is voor hun = aan een overwinning
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:03
tuurlijk, beste Moca. vieren mag altijd.
Maar sta me toe volgende bedenking te maken over dat 'planten van de vlag' en het je zo gaan voorstellen als 'ploeg van 't stad'. doet men dat in de eerste plaats om met de eigen supporters te 'vieren'? OF omdat je wéét dat je daarmee de andere partij op hun zenuwen werkt en uit hun kot lokt.
Mensen zeggen me dan vaak 'jaa, maar dat hoort er toch allemaal bij...'. Serieus? 'Hoort dat er gewoon bij'? Alsof het iets is dat per sé moét. What the fuck is er toch eigenlijk zo hilarisch aan om iemand anders uit zijn kot te lokken. Kan er niet gevierd worden zonder dat er dergelijke praktijken moeten voorkomen? Ja, uiteraard màg Cercle van mij die vlag planten, ik ga 't ze 't nooit verbieden. Ik vraag me gewoon af waarom ze dat doen en of ze 't per sé nodig vinden.

En Ja, ik stel me exact dezelfde vraag wanneer blauw zwart wint.
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 20:13
Was puur een reactie op de onnozele actie van Vormer tijdens de heenmatch alsook met de spottende opmerking op de officiële instagramaccount van Club vóór de match om te moeten opwarmen voor lege tribunes ! Denk dat Cercle hier wel uit z'n kot gelokt was !!! Pure provocatie is dit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:55
Vandaar dat ik me gewoon afvraag wie er nu ooit es volwassen gaat zijn en als eerste gaat stoppen.
Blijkbaar geen een van de twee
Vind ik leuk
sus +1293
zondag 10 februari 2019 om 22:04
tja waar hebben die van cercle dat ooit gezien????
was daar niet eens een boerenploeg die dat ooit eens gedaan heeft????
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18546
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Na zelf een flauwe partij gespeeld te hebben kan je inderdaad beter over zo’n randzaken blijven zagen..
Vind ik leuk
Frefke +1295
zondag 10 februari 2019 om 19:17
Ja Mats, gij weet toch zelf ook hoe dat gaat bij die kleine clubs.
Zoals KVM wordt er gevierd als ze een grote club een hak kunnen zetten.
Nu je in het het andere kamp zit is dit ineens storend...
De match serieuzer opnemen en oelkansen afwerken, zo simpel is het.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1223
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Ik denk dat club even hard zou vieren wanneer ze een puntje in de CL pakken.

Spelers van beide ploegen dienen beter te weten. Bij zulke toestanden zijn sancties op hun plaats.

Vlag planten daar valt nog over te spreken of het toelaatbaar is of niet. Maar vermits het een thuismatch was van Cercle vind ik dat dit niet overdreven is.
Spelers moeten echter nadien gewoon hun handen thuis houden.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:50
Zoals Club vierde toen ze konden winnen tegen een 2e klasser niveau Monaco vol 17-jarigen?
Vind ik leuk
blondel +3292
zondag 10 februari 2019 om 20:05
Wel een 2é klasser die Ch Leag speelde.Klein verschilleke.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:14
Ja, maar ze kwalificeerden zich voor de cl met een totaal andere ploeg dan degene die effectief de cl speelde. Klein verschilleke...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
zondag 10 februari 2019 om 20:41
Dan kochten ze nog voor 80milj aan spelers maar jongen toch ga wat met de knikkers spelen want van voetbal kennis weet ge nog ni veel he groentje
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:11
Staan momenteel 18e (!) In de ligue 1... Eén puntje voor op Caen en achter Dijon, Amiens en Angers om maar wat te noemen. Wat een top ploeg! Dus steek die 80 miljoen maar in uw holleke lodecolleke.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:56]
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 21:24
Hier is't em dan terug met z'n 'proper' commentaar die z'n niveau waardig zijn !!! CLodecol
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:25]
Vind ik leuk
sus +1293
zondag 10 februari 2019 om 22:08
is wel ne slimme die lodecol...
zegt van zijn eigen dat hij een zaakvoerder is in diest met een hoog iq...
whoehahahahaha....
wat een calimero...
Vind ik leuk
MoCa +674
maandag 11 februari 2019 om 18:11
Zaakvoeder met een hoog IQ, m'n gat ja !!! Kan nog deftig commentaar posten zonder schrijffouten. Ook z'n zinsbouw trekt op geen kl.......
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:32
Matske, uw match was ook maar een matske............Geef toch maar Nakamba op uw positie.
Vind ik leuk
Marcenkie +159
maandag 11 februari 2019 om 03:01
Och die jongens waren content dat ze ni verloren hebben van club...gun hun ook dat plezierke eens hé.... Club had gewoon beter moeten voetballen dan was dit ni nodig geweest.....iedereen een beetje gemoedelijker en wat minder gefrustreerd....en wa betere concentratie tijdens de match, zodanig dat het niveau vh Belgische voetbal wat terug omhoog gaat...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:49
Pfff, een beetje folklore, mag dat al niet meer?
Zulke zaken zijn toch zalig?