OFFICIEEL: Grote opluchting bij Racing Genk: Pozuelo blijft langer aan boord

OFFICIEEL: Grote opluchting bij Racing Genk: Pozuelo blijft langer aan boord

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 12:00wo 16-01-2019 om 12:00

Laatste update: woensdag 16 januari 2019 om 12:28wo 16-01-2019 om 12:28

De kogel is door de kerk. Alejandro Pozuelo blijft Racing Genk trouw. De Limburgers maakten de langverwachte keuze van de Spanjaard via YouTube bekend. 

''Onze kapitein Alejandro Pozuelo heeft zijn keuze gemaakt. Hij besliste vandaag om zeker tot het einde van het seizoen in Genk te blijven'', kondigt Genk vol blijdschap aan op de officiële website.

Genk wil mét Pozuelo haar doelen gaan verwezelijken. ''Pozuelo maakt hiermee niet alleen de keuze van het hart, maar ook de keuze van de ambitie die leeft binnen de hele club. KRC Genk zet de eindspurt in. Heel Limburg schaart zich opnieuw achter de ploeg in de Luminus Arena. Iedereen is gefocust en heeft honger. Allemaal samen gaan we vanaf 18/1 de strijd aan, bij elke wedstrijd, uit en thuis. Samen zijn we Genk!''

Met het heuglijke nieuws is een transfer naar het Midden-Oosten zeker voor een half jaar van de baan. Al-Ahli uit Saoedi-Arabië wilde de clausule in het contract van Pozuelo lichten en hem met een miljoenencontract verleiden tot een overstap. Na intensief overleg met de hele club, van bestuur tot trainersstaf en supporters besliste de Spaanse smaakmaker om Genk voorlopig trouw te blijven.

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20268
woensdag 16 januari 2019 om 12:03
Geweldige zaak voor Genk in de titelstrijd! Hun dag kan al lang niet meer stuk, ongeacht het resultaat bij de Gouden Schoen.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2135
woensdag 16 januari 2019 om 12:03
Oef ! En dat zeg ik niet als Genk-fan.
Vind ik leuk
freejazz +2678
woensdag 16 januari 2019 om 12:16
Mooie reactie, Nf.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:46
Alle echte voetbalfans zouden zo moeten reageren
Vind ik leuk
Lord Wenger +18278
woensdag 16 januari 2019 om 12:05
Dit is nu eens mooi nieuws! Pozo is weer meer in mijn achting gestegen, ook al heeft hij er een dik chequeje voor gekregen. De enige juiste keuze in mijn ogen. Proficiat!
Vind ik leuk
focuske +389
woensdag 16 januari 2019 om 12:08
De clausule waarschijnlijk weg en nog een mooie loonsverhoging erbij. Zeer knap spel van zijn makelaar!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 12:08]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:11
En bestuur niet te vergeten!
Vind ik leuk
Toca +52664
woensdag 16 januari 2019 om 12:08
Goed nieuws voor de genkies. En voor hun rest van het seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:15
Wel jammer dat Genkenaar nu Vanaken niet bij Genk kan zien 🤣
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:24
Verdorie, ben vergeten Genkenaar uit die mijnschacht te gaan Halen. Had het hem eergisteren beloofd 😰
Ik hoor het hem al reopen. Hoaal mich errruit maar dan wel vertraagd
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 12:38]
Vind ik leuk
Mofr +43
woensdag 16 januari 2019 om 13:45
Da is zeker vanaken wat je hoord roepen
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 13:50]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:09
Super, ben ontzettend blij! Mijn dag kan niet meer stuk! 💙⚽️💙
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 12:11]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:10
En nu nog vanavond de schoen winnen, de enige juiste keuze! Ieder mens met een beetje verstand zou mij gelijk geven!
Vind ik leuk
Neutrale fan +2135
woensdag 16 januari 2019 om 12:11
Vanaken verdient die even zeer. Wie het ook wordt, ze verdienen het alle 2
(Neutrale fan met lichte voorkeur voor Gent)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
freejazz +2678
woensdag 16 januari 2019 om 12:18
Voor mij hoeft die gouden schoen zelfs niet meer, het feit dat hij blijft is veel meer waard.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 12:18]
Vind ik leuk
Boerken +8614
woensdag 16 januari 2019 om 13:12
Das dan niet neutraal he 😏
Vind ik leuk
VaSy +1234
woensdag 16 januari 2019 om 12:15
Dan zou ik de statistieken toch eens bekijken :P
Vanaken is bepalender.
(Mauve-fan)
Vind ik leuk
Zero123 +1286
woensdag 16 januari 2019 om 12:25
🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:16
Beste Nicolas als je het voetbal gevolgd hebt in 2018 dan mag Pozuelo zeker in de top 3 maar kan er maar 1 Gouden Schoen zijn en dat is Hans. Zowel zn prestaties bij de kampioen als in de Cl waren dat tikje hoger dat je favoriet.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:13
Nooit aan getwijfeld !!! Alle respect voor die kerel .. bedankt POZZO 👌👍👏
Vind ik leuk
VaSy +1234
woensdag 16 januari 2019 om 12:14
Geweldige zaak voor Genk en het Belgisch voetbal.
Was jammer geweest om zo'n speler aan het Midden-Oosten kwijt te spelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:36]
Vind ik leuk
Quizmaster +1144
woensdag 16 januari 2019 om 12:15
Das goed nieuws! Een verstandige keuze..die transfer komt er wel,na de titel!
En die GS: who gives a fuck! Voor mijn part wint De Sutter hem...de titel, dat telt!
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:19
SCHITTEREND. RESPECT POZO.
HIERAAN KUN JE TOCH DE ECHTE GROTE VOETBALLER KENNEN. DIT HEEFT NIET ALLEEN MET GELD TE MAKEN!
EINDE GEPIEKER EN TERUG FOCUS OP DE COMPETITIE
Vind ik leuk
boogie +421
woensdag 16 januari 2019 om 14:57
das waar.
ps: om je hoofdletters uit te schakelen moet je da slotje linksmidden in je toetsenbord even indrukken. dit lijkt wat chaotisch ;-)
Vind ik leuk
Lodecol13 +3919
woensdag 16 januari 2019 om 12:26
Goed zo win liever de titel tegen een genk op volle sterkte
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:28
top, als ze nu geen kampioen spelen kunnen ze het daar al niet op steken.
Alle ploegen op volle sterkte zorgt voor mooi, spannend kampioenschap/POI
Vind ik leuk
Jake Genk +244
woensdag 16 januari 2019 om 12:30
Das slecht nieuws voor Brugge!
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
woensdag 16 januari 2019 om 12:37
Hoe zo ?
🤔
Vind ik leuk
AzEz86 +7547
woensdag 16 januari 2019 om 12:41
ik denk dat hij bedoeld in de titelstrijd....
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
woensdag 16 januari 2019 om 14:24
Go ja tis maar hoe ge het bekijkt!
Ik vind dat een eventuele nieuwe tittel voor club
Veel meer glans heeft als we het halen van een KRC Genk met pozuleo
Als de twee top favorieten voor de tittel op hun sterkst zijn
Dan krijgen we nog leuke play offs .
En uiteindelijk is dat toch wat we willen met zijn allen
Of vergis ik mij?
Vind ik leuk
freeman +14172
woensdag 16 januari 2019 om 12:56
Ik zie gewoon het verband niet ! Club speelt toch zowiezo kampioen ! :-)
Vind ik leuk
boogie +421
woensdag 16 januari 2019 om 14:59
da wesley blijft is ook ni goe voor genk he (hij mag toch niet vertrekken van bestuur). elleboogje hier, elleboogje daar

grapje he ;-)
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:48
POZO IS EEN RACINGBOY! POZO IS EEN RACINGBOY!
En nu gaan voor die titel. COM'ON RACING!!!
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
woensdag 16 januari 2019 om 14:25
Inderdaad ,gaan met die banaan 🍌
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:51
Thank You Alejandro
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:54
Zou er wel interesse geweest zijn? Elke transferperiode speelt die gast een spelletje om een beter contract te krijgen.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
woensdag 16 januari 2019 om 14:27
Iedereen roeit met de riemen die hij heeft 🚣‍♂️
Vind ik leuk
Mario_ +2024
woensdag 16 januari 2019 om 13:55
Sportieve keuze, hopelijk met een nieuw contract, zodat Genk in een betere positie komt om te onderhandelen bij interesse.
Ook goede stap voor de rest van de ploeg, samen kampioen en dan minstens 1 jaar CL ?
succes alvast
Vind ik leuk
Vaneigens +1403
woensdag 16 januari 2019 om 15:00
Klasse!
Vind ik leuk