Martinez duidt het grote probleem aan: ‘Op dit niveau kan dat niet’

    Martinez duidt het grote probleem aan: ‘Op dit niveau kan dat niet’

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 07:00ma 19-11-2018 om 07:00

    De Rode Duivels gingen roemloos ten onder tegen Zwitserland. Na de 5-2 nederlaag zijn de Belgen uitgeschakeld in de Nations League.

    Bondscoach Roberto Martinez analyseerde na afloop de wedstrijd tegenover Het Laatste Nieuws. “We dachten dat we het in het wedstrijdbegin moeilijk zouden hebben, maar het tegenovergestelde was waar. We begonnen goed aan de wedstrijd, liepen 0-2 uit en hadden controle.”

    “Op dat moment heeft Zwitserland niets meer te verliezen en hadden ze nog zeventig minuten om ballen naar voren te pompen”, vervolgt Martinez. “Dan kwam er dat kantelmoment en vergaten we de basisprincipes om de wedstrijd te controleren.”

    De Spanjaard duidt ook het grote probleem aan. “Daarnaast waren we te laks en zo kon Zwitserland zelfs een keer scoren op een tegenaanval na een hoekschop van ons. Arrogantie? Zo zou ik dat niet noemen. We waren achterin gewoon niet goed genoeg en op dit niveau is er geen ruimte voor fouten. We wilden echt winnen en die Final Four spelen.”

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Poll

    Heeft Martinez hier gelijk?

    (722 stemmen)

    Plaats een reactie

    JoeCanoe +830
    maandag 19 november 2018 om 07:09
    Waarom denk ik hier spontaan terug aan de match tegen Wales ...
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    maandag 19 november 2018 om 07:45
    Die vond ik minder erg. Van een 0-2 voorsprong naar 5-2 verlies als nummer 1 is schandalig. En kan je je nummer 1 noemen als je zag wat op het veld stond?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:02
    Daar was weldegelijk geen of teveel respect en hadden het deksels op de neus... ik zag geen vechtlust en men kan het wel arogantie noemen.. Company was niet in zijn wedstrjid en het spel kwam alleen van rechts en we liepen konstant naar links.. en centraal hebben we skill te weinig
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +830
    maandag 19 november 2018 om 09:19
    Onze zogezegde leider ‘Kompany’ is alles behalve een leider. Als Hazard leidt dan is het door elke actie te starten. Maar was duidelijk zijn dag niet. Op het WK was er ene KDB die constant ook de andere spelers aan het coachen was. Dat hebben we nodig (los van zijn eigen voetvaltalent).
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:28
    Zwitsers speelden direkter,iedere speler had duidelijke opdrachten, ze speelden met een plan en met een strategie.Als ze een man gepasseerd waren dan gingen ze onmiddellijk verder naar het doel toe, steeds LIEP er zich wel 1 of 2 spelers vrij.
    De belgen hadden NIETS van dat alles: geen plan,geen strategie,geen team ,weinig duelkracht, en veel : bal aannemen,even kijken en lummelen,pas opzij of zonder enig risico schuins naar voren,bal aannemen,kijken,terugdraaien , pas naar achteren en intussen stonden de Zwitsers steeds volledig in positie

    Martinez is een vriendelijke persoon, maar geen goede trainer/ de kwaliteit van de spelers is zo groot dat hij heel wat successen realiseerde, maar dat was niet echt zijn verdienste.Met een echte toptrainer kan dit team veel meer bereiken.
    Vind ik leuk
    voyager +137
    maandag 19 november 2018 om 13:02
    De grootste fout is Martinez zelf.
    Geen Batsman in de ploeg: dus hopen op een gelijkspel.
    Zijn vriendjes, zelfs niet in vorm en geen bal waard in eigen ploeg, moeten spelen, kost wat kost? Tielemans, Chadli, Kompany...
    Dan is er natuurlijk het gemis aan Vertongen en Debruyne, maar dat moet als nr 1 kunnen opgevangen worden door de bankzitters zoals daar zijn: Vanaken,...
    Vind ik leuk
    jjwil +7
    maandag 19 november 2018 om 14:11
    Dit is het Belgisch team van voor het WK, salonvoetballers zonder de over mijn lijk mentaliteit. Plus in opstelling spelers die bij hun eigen ploeg geen potten breken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:22
    Club Brugge - Monaco 4 - 0 en Tielemans speelt en Vanaken op de Bank, begrijpe wie begrijpen kan. Club in de + flow en Monaco duidelijk geen flow.
    Maar wie in het buitenland speelt heeft blijkbaar veel meer te goed. Ook al ben je een staartploeg in Frankrijk !!!! (: (:
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:42
    Martine speelt met te veel lieve vriendjes , Chadli en Tielemans kunnen nog niet mee met Monaco, Van Aken en Batsman moesten er altijd opstaan en met Naingolan had dit ook nooit voorgevallen.
    Vind ik leuk
    Chris1880 +173
    maandag 19 november 2018 om 23:34
    Het grote probleem is dat wij Belgen zijn en het op de moment van de waarheid altijd zullen laten afweten. Net zoals onze politiekers mankeren de meeste van ons 2 belangrijke dingen..karakter en een ruggengraat !!

    Mvg,
    Chris
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws