'Het is typisch Arsenal... Hoe kunnen ze nou zo'n kwaliteitsspeler laten gaan?'

    'Het is typisch Arsenal... Hoe kunnen ze nou zo'n kwaliteitsspeler laten gaan?'

    woensdag 17 oktober 2018 om 22:48

    De clubleiding van Arsenal maakt een grote fout met Aaron Ramsey. Dat stellen oud-spelers Paul Merson en David Seaman. De middenvelder uit Wales beschikt over een aflopend contract en alles wijst erop dat er niét verlengd gaat worden.

    Omdat Ramsey geen plannen heeft voor een winters vertrek, zal hij aan het einde van het seizoen transfervrij de deur uitlopen bij Arsenal. Dat gaat er slecht in bij Merson. "Het lijkt erop dat de manager (Unai Emery, red.) heeft gezegd: ik kan elders beter krijgen", aldus de oud-middenvelder bij talkSPORT. "Het is typisch Arsenal... Hoe kunnen ze nou een kwaliteitsspeler als Ramsey laten gaan?"

    Everton, Manchester United, Liverpool, Chelsea en Juventus hebben allemaal belangstelling voor Ramsey. Seaman is het eens met Merson. "Arsenal was er vroeger als de kippen bij om te verlengen met belangrijke spelers, maar daar is nu geen sprake meer van. Het is nu al een paar keer gebeurd dat spelers met een aflopend contract vertrekken. Nu weer de situatie met Ramsey... Het is niet te begrijpen."

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 22:59
    Is wesley al geschorst?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:12
    Hang je de lul weer uit?
    Vind ik leuk
    Basvyncke +665
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:02
    Denk dat jij hier sneller wordt geschorst dan Wesley op het veld. Zou toch beetje dimmen als ik jou was
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:27
    Ik snap dat anders wel. Emery heeft andere opties op het middenveld. En Ramsay weigerde een contractverlenging en eist meer geld. Wat van hem 1 van de duurdere spelers in de selectie zou maken.
    Arsenal gooit niet met geld en emery heeft gezegd dat hij dat geld liever in een goede flankspeler steekt. In een speler die hij nodig heeft. Vind ik niet zo vreemd eigenlijk.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:00
    Ramsey eist terecht meer geld, hij is van grotere waarde geweest dan Ozil maar krijgt slechts een fractie van diens loon voorgesteld. Ik zou hetzelfde doen, na al die jaren van trouw...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:53
    Eist terecht meer geld? Hij zou de op 1 of 2 na de duurste speler van de selectie zijn. En dan nog 1 die niet zeker is van zijn plek. Dat is weggegooid geld.
    Ben ook geen fan van ozil maar die kan tenminste op meer dan 1 plaats spelen. Zowel op 6,8,10 heb je bij Arsenal een betere rondlopen. En hij is al ongelooflijk lang uit vorm.
    Nu persoonlijk zou ik ook ozil wegdoen al krijgen ze daar waarschijnlijk niet genoeg voor. (Al is ozil dit jaar niet slecht gestart)

    En moet je mensen belonen omdat ze in het verleden van grote waarde waren? Onder deze trainer verdienen zijn prestaties geen opslag.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:59
    Er zijn Engelse analisten met meer kennis ter zake en meer voetbalverstand dan ons, die het daar met jou oneens over zijn.

    Volgens mij ben je verkeerd bij de stelling dat hij de op 1 of 2 na duurste speler uit de selectie zou zijn. Ik had andere zaken gehoord, maar misschien heb ik ongelijk. vanwaar haal je dat als ik vragen mag?

    Als ik even tijd heb later, zoek ik naar het artikel waar ik het over heb.

    EDIT: die analisten spraken ervan dat het loon van ramsey, een derde van dat van ozil zou zijn..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:59]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:12
    Dit komt uit een interview met die gast van Arsenalfan tv. Was wel niet voor AFTV. Ozil is de grootverdiener. Daarna auba geloof ik. En dan zou ramsey zitten.

    En wat analisten zeggen interesseert mij bitter weinig. Ik zeg wat de trainer gezegd heeft. Ik hoor analisten ook zeggen dat Arsenal meer geld moet spenderen. Maar dat doen ze niet. Ze hebben beperkt budget. Emery mist een speler voor zijn ploeg. Een flankspeler. Hij moet financieel ruimte maken in de ploeg daarvoor. Ramsey word niet veel gebruikt. En het systeem op het middenveld draait het best met torreira en xhaka. Voor de tien heeft hij micky ozil en ramsey. Ozil kan depaneren op links, micky op rechts. Laca in de spits. Auba als stand in en vaste linkse kant. Op rechts heeft hij iemand nodig en dan heb je Iwobi, Welbeck nog.
    Op middenveld aanstormend talent guendouzi (waarschijnlijk fout geschreven)
    Dus zowel op middenveld en aanval heeft hij hem niet per se nodig. Emery heeft wel het budget nodig om een flankaanvallers te halen voor eerste ploeg.
    Het bestuur heeft trouwens een contractverlenging aangeboden. Voor emery was dit niet noodzakelijk.

    Nu lijkt het wel alsof ik ramsey per se weg wil. Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gezegd dat ik de logica achter de redenering wel begrijp.
    Op FIFA staat ramsey bij mij gewoon op plaats xhaka en verkoop ik xhaka. maar in het echte leven is de combinatie xhaka torreira het sterkste.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:18
    Ik wil me ook niet als grootste Ramsey-fan voordoen, maar vind het wel een steengoede voetballer. En of hij gelijk heeft, wil ik ook niet gezegd hebben, maar ik kan eveneens zijn gedachtegang begrijpen, als de punten uit mijn vorige reactie kloppen. ;-)

    Die analisten, dat snap ik wel, persoonlijk kan ik nog wel genieten van de ex-voetballers in Engeland die als analist werken, daar leer je nog eens wat van. In belgië volg ik je helemaal!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:32
    Ook in Engeland is het altijd van : " vroeger was het beter." Geven kritiek op trainers terwijl ze zelf geen trainer geweest zijn.
    En in Arsenal word dan gekeken naar tijdperk Wenger. Waar spelers die lang onder hem gespeeld hadden die drive kwijt waren. Alles ging te makkelijk. Iedereen was zeker van zijn plaatsje.
    Nieuwe trainer en nieuwe wetten. Veel van die oudere spelers (die er al enorm lang spelen. Ramsey is geen oude speler maar speelt er al enorm lang) hebben daar moeite mee. En die gaan eruit. Zelfde gebeurde met wilshere.
    Iedereen begon terug op nul. En als je de prestaties van de spelers vanaf nul bekijkt dan verdient ramsey geen opslag. In de belangrijkheid van de ploeg zou torreira bv meer moeten hebben als ramsey.

    Ik snap ramsey ook wel. Heeft veel voor Arsenal gedaan en dat verdient respect. Maar dit Arsenal is niet het Arsenal onder Wenger. Nieuw tijdperk, nieuwe bazen. Wat geweest is telt niet meer. Iedereen kreeg nieuwe kans. Bellerin, mustafi en iwobi hebben die gegrepen en spelen duidelijk op hoger niveau als vorig jaar. Ramsey heeft moeite met die overgang. Van basis naar bank...
    En alle spelers verdienen een fractie van Ozil. Daarom dat ik die ook zou wegdoen. Hij is verbetert maar rechtvaardigt voor mij zijn loon niet.
    Achteraf gezien had ozil mss beter naar United gegaan en alexis gebleven. Dan kon je die nu op rechts zetten. (Je moet die nu ook niet terug gaan halen he)
    Vind ik leuk
    GT8 +503
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:11
    Voor de duidelijkheid, ik vind Ramsey niet overbodig en van grote waarde, ook in dit Arsenal. Maar als hij zogezegd teveel is, waarom niet verlengen volgens zijn voorwaarden en vervolgens verkopen voor 30 miljoen? Denk dat de geïnteresseerde clubs niet zullen afhaken.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:46
    En als ramsey dan zegt dat hij niet weg wil? Dan zit je vast met hem en heeft Arsenal het budget niet meer voor de flankspeler die emery nodig heeft.
    Vind ik leuk
    GT8 +503
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:51
    Denk ten eerste wel dat ze een goede verstandhouding hebben na zoveel jaar, en anders zet je hem in de b-ploeg he, zien hoe lang hij dan nog wil blijven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:04
    Contract verlengen om hem in de b kern te steken is ook een beetje stom natuurlijk. Dan kan je hem beter laten vertrekken.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:00
    Ramsey wil niet verlengen onder dezelfde voorwaarden..
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:38
    Heeft zelfs contract gehad aan licht verbeterde voorwaarden maar ook dat was niet voldoende. Dus zijn prestaties zijn laatste jaren tanende maar wilt wel serieus opslag. Ik snap dat ze daar niet voor staan te springen.
    Jammer want op FIFA was hij heel lang de eerste die ik opstelde bij Arsenal. Die moest blijven. Anders was dat geen arsenal.
    Nu is dat Eddie en Iwobi voor mij
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:19
    Duidelijk een groetere interesse dan ik in Arsenal. Vroeger was die bij mij ook groter, maar bon, tijden veranderen. :-)

    bedankt voor de weetjes!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:46
    Arsenal is in Engeland mijn favoriete ploeg. Sinds Fabregas naar daar ging.
    Maar nog niet veel reden gehad om daar echt trots op te zijn :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws