“Vier jaar op rij degradatiestrijd vervalst onder onze ogen”

    “Vier jaar op rij degradatiestrijd vervalst onder onze ogen”

    maandag 15 oktober 2018 om 17:16

    De Belgische voetbalwereld staat op zijn kop. ‘Operatie Propere Handen’ laat diepe sporen na. Dat vindt ook journalist Hans Vandeweghe.

    "Van sportjournalisten die moeten overleven in een competitief milieu waarin elke scheet wereldnieuws is, mag je niet verwachten dat ze wantoestanden aanklagen of schandalen uitspitten. Voor je het weet, ben je een outcast. Dit is geen verschoning want er was evengoed schuldig verzuim”, begint Vandeweghe aan De Morgen.

    Ook waren er journalisten opgepakt. “Dat twee journalisten van Het Laatste Nieuws en één van Het Nieuwsblad in verdenking zijn gesteld voor betrokkenheid bij criminele organisaties en omkoping, is een blamage. Dat is de meest gecompromitteerde wielerjournalist nooit overkomen.”

    "Matchfixing idem, ook daar is veel over geschreven, al hebben we ons met dank aan een aantal fantasten te lang blindgestaard op een stel mallote Aziaten van wie we vermoedden dat die in een achterafkantoortje bepaalden hoe en wanneer er hoek- en strafschoppen gingen vallen. So what? Het echte vervalsen van de degradatiestrijd, en nog wel vier jaar op rij als alle info klopt, gebeurde onder onze ogen.”

    Poll

    Heeft Vandeweghe hier gelijk?

    (541 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kingambo +1687
    maandag 15 oktober 2018 om 17:25
    Niet alleen degradatie ploegen...of hoe denkt ge dat die pippo’s uit Brugge vorig seizoen kampioen hebben gespeeld...juist ja
    Bartje heeft dat geregeld !
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    maandag 15 oktober 2018 om 17:28
    Daar heb je ongetwijfeld keiharde bewijzen van...
    Vind ik leuk
    Den Didi +309
    maandag 15 oktober 2018 om 17:30
    Haha 😂
    Vind ik leuk
    krulle74 +59
    maandag 15 oktober 2018 om 17:29
    De mauve doen dat al 80 jaar simpele druif
    Vind ik leuk
    Kingambo +1687
    maandag 15 oktober 2018 om 17:33
    Het is simpele duif niet dRuif
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:30
    Kingambo, t'verstand van ukkie heb je!!!! zielig leven moet jij hebben...
    Vind ik leuk
    Kingambo +1687
    maandag 15 oktober 2018 om 18:35
    Tja wat wilt ge als simpele duif, pas maar op dat ik niet op uwen toren schijt..Slaapwel Patje, oogjes toe t’is tijd om te gaan slapen...kusje xxx
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:37
    Vrij straffe uitspraak wetende dat RSCA aan matchfixing deed en nooit Club, teletubbies/tik-tak is begonnen jongentje!
    Vind ik leuk
    Kingambo +1687
    maandag 15 oktober 2018 om 18:40
    Is net gedaan...kunt ge dat niet eerder zeggen 😢😢
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    maandag 15 oktober 2018 om 18:49
    Bij Club nog nooit bewezen, das iets anders eh :-)
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:02
    king, loooooooooooooooooooooooooooooolllllll
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:03
    Je bent zeker van Anderlecht. Hoe laag kunt u gevallen zijn om zoiets durven te zeggen klootzak. Club Brugge was bijna het ganse Seizoen de beste ok.En ik zal geen oude koeien uit de gracht halen want het is te veel om echt goed op je plaats te zetten ok bedankt De Ref.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    maandag 15 oktober 2018 om 18:48
    De minst slechte. 11 op 30 in de playoffs en daarvoor miss 14 op 27. Dan zouek toch oppassen me uitspraken als "de beste"
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    maandag 15 oktober 2018 om 19:59
    Man toch,we mochten zelfs 8 op 30 hebben;Dan waren we nog kampioen.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    maandag 15 oktober 2018 om 21:10
    Ur point being? Dan zijde nog altijd de minst slechte
    Vind ik leuk
    9000 +353
    maandag 15 oktober 2018 om 20:23
    Toch mooi hoe je nog beleefd de andere partij in de 'u-vorm' aanspreekt maar toch ook in dezelfde zin deze beleefdheidsvorm even naar 'klootzak' omzet.
    Vind ik leuk
    Roach +1702
    maandag 15 oktober 2018 om 23:20
    Hoe kwader je wordt, hoe beter verstaanbaar je wordt! ;-)
    Vind ik leuk
    FCBSup25 +59
    maandag 15 oktober 2018 om 18:10
    Hahahahahahahahahahaha alaai das ook weer een goeie klucht e kingambo 😂😂 wa da jaloezie toch ni teweeg brengt e bij ne mens...
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:35
    Hahah, hilarisch die kinderen van RSCA :')
    Vind ik leuk
    Kingambo +1687
    maandag 15 oktober 2018 om 18:39
    En die reacties van die boerekes die zich onmiddellijk op hun paard gezet voelen...jaagt u toch niet zo op manneke, drink nog eens nen Brugse zot...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:58
    Ik denk dat hij persoonlijk bij die matchfixing rond de tafel zat,hoe kan je nu beweren dat het bij de degradatiestrijd al 4j aan de gang is. Eerst bewijzen dan lullen
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:38
    Als je een echte voetbalfan was, dan keek je ook naar PO2 en de degradatiestrijd, als je dan ziet hoe sommige spelers in de verdediging en in doel ineens niet meer kunnen voetballen, slechter presteren dan premeniemen, dan weet je genoeg. Laat staan die overduidelijke offside fases waar een VAR aanwezig was. Je bent echt wel een gebrainwashte idioot die denkt dat België clean is, waarschijnlijk 1 van de grootste maffieuze landen in West-Europa.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1687
    maandag 15 oktober 2018 om 18:43
    Dat heb ik hierboven toch al gezegd ...en mij niet meer beledigen of ik laat ‘Gaby’ met haar/zijn artikels van het burgerlijk strafwetboek zwaaien...Gaby waar ben je nu ik je nodig heb 😢🤪
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:16
    I k zeg niet dat Belgisch voetbal clean is volidioot , ik wil bewijzen zienen geen gelul van u of de pers
    Vind ik leuk
    Patfey +5292
    maandag 15 oktober 2018 om 19:56
    Bij Vandeweghe? Die kan niet beter hoor.
    Vind ik leuk
    DeSelle +115
    maandag 15 oktober 2018 om 18:20
    Als ik nu gewoon wat kritisch schrap in zijn uitspraak zegt Vandeweghe hier dus letterlijk: "Van sportjournalisten mag je niet verwachten dat ze wantoestanden aanklagen of schandalen uitspitten" Excuseer? De controlerende functie is wel degelijk 1 van de 4 kernrollen van de pers. Het enige wat waar is, is dat ze inderdaad nagelaten hebben die rol uit te voeren.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    maandag 15 oktober 2018 om 18:46
    Ik lees eerder dat iedereen mag aangeklaagd worder maar toch zeker die arme journalisten niet. Die zijn allemaal heilig.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:36
    Wat ik wel weet is dat veel spelers die bij staartploegen spelen ,op het einde van de competitie spelen om te zakken.Ze kunnen bij hun ploeg in een lagere klasse aan de top spelen en op die manier meer cashen dan een klasse hoger aan de staart.Als je hun loon verhoogt en winstpremies verbiedt ga je dit veelal tegengaan .
    Vind ik leuk
    pie_111 +120
    maandag 15 oktober 2018 om 20:36
    Het verleden gaan we niet meer kunnen veranderen, de toekomst wel.
    Laten we daar maar mee starten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws