Jongeling looft Leko na basisplaats: Ik ben hem dankbaar voor het vertrouwen

    Jongeling looft Leko na basisplaats: "Ik ben hem dankbaar voor het vertrouwen"

    woensdag 19 september 2018 om 08:15

    Thibault Vlietinck was dinsdagavond dé verrassing in de basiself van Club Brugge. De rechtervleugel bleef aardig overeind tegen de Duitse topclub. Ondanks de nederlaag is de jongeling een gelukkig man.

    Het 21-jarige jeugdproduct mocht tegen Sporting Lokeren al invallen, maar tegen Dortmund was er voor hem een eerste basisplaats weggelegd. "Fantastisch natuurlijk, want ik kom van heel ver. Vorig seizoen scheurde ik een pees en was ik er zes maanden niet bij", klinkt het in Het Nieuwsblad.

    Vertrouwen van Leko
    Leko beloonde Vlietinck met een plaats in zijn basisploeg. "Ik denk dat ik het vrijdag tegen Lokeren niet zo slecht deed en ik heb al langer het gevoel dat de coach gelooft in mij. Ik ben hem dankbaar voor het vertrouwen."

    Iets voor het uur moest de winger plaatsruimen voor Dion Cools omdat de pijp uit was. "Ik was inderdaad kapot, mijn tank was echt leeg. Het was dan ook van het eind van de reguliere competitie geleden dat ik nog gespeeld had", besluit Vlietinck.

    Lees ookBuitenlandse media na Club-Dortmund: 'Zorgde voor een grafstemming in het stadion'

    Poll

    Verdient Vlietinck meer basisplaatsen?

    (290 stemmen)

    Plaats een reactie

    Goaltje +1036
    woensdag 19 september 2018 om 08:34
    Als Club in de JPL half zo goed speelt als gisteren worden ze los kampioen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:15
    Meer van dat....plaats voor autochtonen..

    In 2018 drie op het veld en zo ieder jaar ééntje bij tot zes voetbalbelgen op het veld ..

    Couleur locale... Back to where we came from..

    Weg met die buitenlandse would-be voetballers die alles verzieken door enkel fysieke kracht en voetbal degraderen tot grieks-Romeins worstelen..
    Vind ik leuk
    agdh +1420
    woensdag 19 september 2018 om 11:27
    Ja hij vervangt wel een andere voetbalbelg.. en met Vossen, Mechele, Vanaken, Rits, Cools, Vlietinck doen jullie het toch zeker niet slecht? En een goede mix tussen techniek en fysieke kracht is nodig, met alleen techniek kom je er niet, en er zijn genieg belgen die ook voor fysieke kracht staan, om dan te gaan zeggen dat alle buitenlandse spelers het spel hier komen verzieken vind ik ook niet correct!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:20
    Spijtig dat Club onverdiend verloren heeft want wij kregen zeer goede kansen om zelf te vieren van Dortmund. Super en proficiat voor jullie wedstrijd De Ref groetjes.
    Vind ik leuk
    Fie +91
    woensdag 19 september 2018 om 09:33
    Heeft zeer sterke match gespeeld! Nu nog verder werken tot hij het 90 minuten kan belopen en dan gaan we er nog veel van genieten!
    Vind ik leuk
    freeman +11024
    woensdag 19 september 2018 om 10:06
    Kan alleen maar door matchritme op te doen . Denk dan ook dat hij voortaan door Leko voldoende kansen zal worden aangereikt !
    Vind ik leuk
    FCB4EVER +15
    woensdag 19 september 2018 om 12:05
    TOPPER
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:55
    Moet weldra gedaan zijn met wisselen op rechter wing plaats. Hopelijk komt de beste Mata er vlug aan. Niet vergeten hoe hij verleden seizoen Limbombe man tegen man uit de match speelde.
    Vind ik leuk
    Fie +91
    woensdag 19 september 2018 om 13:43
    Is daar al een termijn op gekleefd? Wanneer mata uit blessure komt?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jongeling looft Leko na basisplaats: "Ik ben hem dankbaar voor het vertrouwen"