Buitenlandse media na Club-Dortmund: 'Zorgde voor een grafstemming in het stadion'

    Buitenlandse media na Club-Dortmund: 'Zorgde voor een grafstemming in het stadion'

    woensdag 19 september 2018 om 07:30

    Club Brugge verloor de eerste groepswedstrijd in de Champions League met 0-1 van Borussia Dortmund. Er zat echter veel meer in voor Blauw-Zwart, dat zagen ook de buitenlandse media.

    Zo zag Voetbal International hoe Club lang gelijke tred hield met de Duitse topclub. 'Het Nederlands getinte Club Brugge voorkwam afgelopen weekend in de competitie nog ternauwernood een blamage tegen het bescheiden Sporting Lokeren, maar kon dinsdagavond lange tijd knap gelijke tred houden met de Duitse grootmacht.'

    De tweede helft voerde Dortmund de druk op en vijf minuten voor tijd zorgde Christian Pulisic met een lucky goal voor de 0-1 eindstand. 'De bal zeilde vervolgens over Club-keeper Karlo Letica heen, de 0-1 zorgde voor een grafstemming in het Jan Bredyel Stadion', klinkt het.

    Met een gelukje
    Het Duitse BILD ziet de Borussen met de schrik vrijkomen. 'Oef, BVB! Joker Pulisic scoort nadat tegenstander Mitrovic de bal tegen hem aantrapt. De rechtervoet van Pulisic zorgt voor de o zo belangrijke overwinning om te starten', aldus het dagblad.

    Ook Kicker zag hetzelfde na de wedstrijd. 'Dortmund vermeed in extremis een valse start in Brugge nadat Pulisic met een dom doelpunt in de slotminuten. De Belgen waren beter in het spel, brachten meer passie op het veld én had ook de beste kansen in de eerste helft.'

    Het zwakke broertje
    Die Welt was ook streng voor BVB. 'Borussia Dortmund had problemen met het zogezegd zwakke broertje uit de groep. De zege was glansloos, maar iedereen was wel tevreden. Een goal van Pulisic vermeed een zoveelste ontgoocheling in de Champions League.'

    Poll

    Zie je Club Brugge nog punten halen in de CL?

    (648 stemmen)

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +10863
    woensdag 19 september 2018 om 07:33
    Dit doelpunt mag Letica aangerekend worden volgens mij
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    woensdag 19 september 2018 om 07:36
    Voetbalkennis opgedaan in de provinciale reeksen ?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10863
    woensdag 19 september 2018 om 07:55
    Hij is hier ook zeh, Jan de Mosselman. Neen, hij komt uit zijn doel gelopen terwijl er een verdediger bij staat. Die bal mag daar, ondanks het feit dat het een enorme klutsgoal is, eigenlijk niet binnen...
    En jij Jan, 1ste klasse zeker?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9248
    woensdag 19 september 2018 om 08:57
    Het was idd niet verstandig om de doellijn te verlaten als er nog een verdediger staat maar Mitrovic moet volgens mij de bal proberen af te schermen en niet zijn voet tegen de bal te zetten.

    Enfin, het was vooral veel pech!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    Eigenlijk wel. Of toch deels. Staat te ver. Maar vooral pech.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:43]
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6145
    woensdag 19 september 2018 om 07:43
    Niet echt, hij komt uit om de hoek te verkleinen en eventueel de bal weg te rapen (ik denk ook dat elke keeper op die manier had uitgekomen op dat moment).
    Dit was gewoon een belachelijke goal waar niemand iets aan kon doen (Letica niet, Mitrovic niet en zeker Pulisic niet), maar hoe belachelijk de goal ook was ze telt wel en da's het enige dat telt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:54
    Mitrovic
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6145
    woensdag 19 september 2018 om 08:02
    Stom, verkeerde verdediger -_-
    Heb het aangepast ;-)
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    woensdag 19 september 2018 om 07:57
    Tja. Misschien ook waar. Achteraf is 't altijd gemakkelijk. Vooral pech, dus.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14390
    woensdag 19 september 2018 om 07:36
    Wat een klungelgoal zeg, echt wel zonde.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:48
    Wesley is niet beweegbaar,loop achter geen bal eraf betere op de bank
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:57
    Niet gekeken naar de match zeker... Wesley is bedoelt om lange ballen optevangen en bijtehouden. Daardoor kon Club gisteren zo gemakkelijk omschakelen. De 2de helft was idd minder, maar als je met zijn gestalte loopt, zou ik je nog wel eens willen zien lopen voor 90 minuutjes ...
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    woensdag 19 september 2018 om 08:35
    Wel degelijk blind dus.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +779
    woensdag 19 september 2018 om 09:39
    In uw geval dus....een combinatie van blindheid en geen zak van voetbal kennen !
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:20
    Jij zag duidelijk een andere match....
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2113
    woensdag 19 september 2018 om 12:31
    Ga je nu werkelijk over Wesley blijven zagen? We weten nu al dat je geen voetbalkennis hebt en geen fan bent van Wesley, maar Wesley liep zich gisteren een ongeluk achter iedere bal die naar hem werd gestuurd, kon zowat iedere bal bijhouden, de rest laten aansluiten en de bal dan goed meegeven met het middenveld.
    Als je een beetje voetbalkennis zou hebben, zou je weten dat dit zijn taken zijn in een match en dat hij die zeer goed uitvoerde!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk