Lombaerts naar Belgische topclub? 'Binnenkort een onderhoud gepland'

    Lombaerts naar Belgische topclub? 'Binnenkort een onderhoud gepland'

    vrijdag 9 maart 2018 om 09:00

    Nicolas Lombaerts heeft er – na een moeilijke start – een goed seizoen opzitten bij KV Oostende. Of de Rode Duivel volgend jaar nog te zien zal aan de kust, valt te betwijfelen. De verdediger spreekt bij RTBF over zijn toekomst.

    Ondanks zijn leeftijd (33 jaar) is Lombaerts nog zeer gegeerd op de transfermarkt. Zo lonkt RSC Anderlecht naar de ervaren rot. Nu Marc Coucke de nieuwe voorzitter is bij paars-wit, worden die geruchten steeds hardnekkiger, maar: "Ik heb dat ook al gelezen, tot op vandaag heb ik nog geen voorstel gekregen", aldus de 39-voudig Rode Duivel.

    Dure vogel
    Peter Callant – de nieuwe voorzitter van KVO – gaf al aan het op financieel vlak rustig aan te doen, zeker wat betreft te dure transfers. Lombaerts beseft dat hij misschien beter uitkijkt naar iets anders. "Ik heb een hoog salaris en wordt binnen enkele dagen 33. Het bestuur zal misschien het vertrouwen willen geven aan jongeren, en met mijn loon kan je er drie betalen."

    Toch wil Lombaerts nog niet te hard van stapel lopen. Hij zal eerst en vooral samenzitten met de club. "Ik verwacht binnenkort een onderhoud met Hugo Broos. Ik wacht af", besluit hij.

    Poll

    Moet Anderlecht vol voor Lombaerts gaan?

    (2018 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 maart 2018 om 09:09
    Amaai als dat 't niveau van Koeken gaat worden.
    Vind ik leuk
    Nick Name +56
    vrijdag 9 maart 2018 om 10:24
    Lombaerts is voor elke club een aanwinst!
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zondag 11 maart 2018 om 11:06
    2 jaar geleden, akkoord, vandaag, nope
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:10
    Toekomst gerichte aankoop!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3515
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:51
    Wat of wie is nog toekomstgericht, tenzij om met een meerwaarde door te verkopen als 'aankoop' één seizoen goed speelt. Lombaerts zal wellicht niet 'om met winst door te verkopen' zijn. Misschien voor drie of vier seizoenen? Misschien doet hij wel 'een simonske'. Bijna wél toekomstgericht.
    Vind ik leuk
    Toca +30777
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:15
    Denk dat Lombaerts aan het solliciteren is ja!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13602
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:16
    Voor dat geld kan je wel een beter en jonger alternatief halen. 33 jaar, kom op..
    Vind ik leuk
    SD +8015
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:18
    Als hij elders aan de bak wil komen - ik zie hem niet naar RSCA gaan wegens te oud - zal hij toch zijn financiële ambities serieus moeten matigen.
    Vind ik leuk
    vanhimst +912
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:43
    liever toch niet naar Anderlecht zo goed doet hij het tegenwoordig toch niet en ook de ouderdom speelt een grote rol
    Vind ik leuk
    Polikarpus +169
    vrijdag 9 maart 2018 om 10:10
    Lombaerts is één van de beste verdedigers in België. Hij wint zo goed als elk duel en is een leider in de verdediging. Zou een groot verlies zijn voor oostende en een aanwinst voor Anderlecht. Wie anders beweert, heeft nooit een match gezien met hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:04
    Ge hebt gelijk maat
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zondag 11 maart 2018 om 11:07
    en toch zeg ik neen tegen lombaerts, in oostende is hij een topper,maar bij anderlkecht zal hij de bank verwarmen, zeker als coucke enkele goede transfers zal doen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    wimdevos +317
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:21
    Lombaerts als begeleider voor de jongere garde Faes, Delcroix, e.d.
    Vind ik leuk
    Tja +152
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:30
    Als trainer?
    Vind ik leuk
    Flapuit +16
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:36
    Een extra cadeau van Coucke aan KVO om hen van de hoge loonkosten van Lombaerts af te helpen?
    Vind ik leuk
    JVR +136
    zaterdag 10 maart 2018 om 07:56
    Het nieuwe bestuur van Anderlecht kan ook beter het vertrouwen geven aan enkele jongeren zoals bijvoorbeeld een Faes dan een dure vogel van 33 te gaan halen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lombaerts naar Belgische topclub? 'Binnenkort een onderhoud gepland'