Het wordt een wedstrijd van mijn jongens tegen mijn jongens

    "Het wordt een wedstrijd van mijn jongens tegen mijn jongens"

    Gepubliceerd: zaterdag 24 februari 2018 om 08:29za 24-02-2018 om 08:29

    KRC Genk zette vrijdag een grote stap richting Play-Off 1. Het won met 4-0 van Antwerp. Philippe Clement zag dat het goed was en droomt al van de toekomst.

    Antwerp ging er stevig. "We wisten dat het een heel fysieke wedstrijd zou worden", aldus Clement in Het Laatste Nieuws. "We hebben deze week heel hard getraind op die strikte mandekking van Antwerp en dat zag ik ook terug. Veel positiewissels, veel beweging en veel diepgang. Dat is het aanvalsspel dat ik wil zien."

    Clement beleefde een zware avond. "Ik ben wel tien keer gestorven langs de lijn. We gingen aan een lager tempo voetballen waardoor we onszelf een beetje uit de wedstrijd speelden. Al heeft Antwerp geen enkele kans gekregen. Ik wil ook niet focussen op die twintig mindere minuten, daarvoor waren die zeventig andere veel te goed."

    Volgende week trekt Clement naar zijn ex-club Waasland-Beveren.  "Het wordt een wedstrijd van mijn jongens tegen mijn jongens", grapt Clement. "Het zou een droom zijn om samen met Waasland-Beveren play-off 1 te kunnen spelen."

    Poll

    Wat verwacht je van de wedstrijd?

    (306 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 24 februari 2018 om 09:04
    Het zou een droom zijn om samen met beveren playoff1 te spelen.... philipke, in brugge slikken ze mss als zoete broodjes je sterchele-applausje maar op de freethiel niet hoor... het zijn je jongens niet meer en het zijn je supporters niet meer... en dat zal je horen...
    Vind ik leuk
    VaSy +924
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:17
    Hij heeft Waasland daar gebracht waar ze nooit gekomen zijn.. waar ze nog ni van gedroomd hebben.
    Jouw reactie laat zien hoe bekrompen sommige supporters zijn..
    Clement was nooit van Waasland en heeft jullie verlaten voor een G5 ploeg, wat trouwens in contract was opgenomen en dus goed geweten door Waasland.
    Jullie hebben kans op play off 1, wees blij met de 2 uitstekende trainers die jullie hebben en het uitstekende spel dat jullie brengen..
    Als Mauve zou ik al willen wisselen van plaats, verlangend om voetbal te zien.. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:33
    Als hij beveren mee wil in po1, zijn grote droom, dan komt hij hier dus verliezen??? Want anders kan het niet... nu ja, met opzet verliezen heeft hij natuurlijk al es gedaan... remember de kwartfinale... hij brengt myny in op het einde, een speler die hij nauwelijks gebruikte, hij had eventjes pech want scoort die toch wel de 3-3 in de reguliere tijd... bekrompen??? We hebben een fantastisch seizoen maar draai of keer het gelijk je wil, door de destabilisatie v club en spelers zijn er voor de winterstop belangrijke punten verloren gegaan... en de clausule in een contract v drie jaar is heus niet om te activeren binnen de zes maand... dat heet het verschil tss de geest en de letter vd wet... hell yeah ook goe gezegd...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 februari 2018 om 12:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:35
    Weet je wat ook bekrompen is??? Spreken over waasland...
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:47
    Spreken of klagen? Supporter uw huidige ploeg beter ipv te wenen over uw ploeg van 3 maand geleden.
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:46
    Inderdaad Vasy, wees content met uw beste seizoen sinds midden jaren 80.. Die klaagzangen worden wat afgezaagd..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 februari 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:32
    En toch denk ik dat hij het meent. Was hij opportunistisch ? Ja, maar hoe vaak krijgt zo iemand de kans om T1 te zijn bij een ploeg die inz budget top 6 is, en dan nog eens bij een club waar hij al begint met een goed voetje bij de supporters omdat hij deel uitmaakte van een kampioenenploeg. Veel beter wordt het niet. Denk dat hij dit zag als unieke kans die hij wilde grijpen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws