Twitter gaat los na ontslag van Rutten bij RSCA : 'Leko wist al wat hij ging doen'

Twitter gaat los na ontslag van Rutten bij RSCA : 'Leko wist al wat hij ging doen'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 11:48di 16-04-2019 om 11:48

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 12:00di 16-04-2019 om 12:00

RSC Anderlecht heeft de samenwerking met Fred Rutten in onderling overleg beëindigd. De Nederlander was al de derde trainer dit seizoen, maar ook hij kreeg paars-wit niet op de rails.

De reacties na het ontslag van Rutten stromen binnen. Via Twitter lieten heel wat voetballiefhebbers zich helemaal gaan. 

Ook op het forum van VoetbalPrimeur.be liepen de reacties over het vertrek van Rutten bij Anderlecht binnen. Bij sommigen moet paars-wit het ontgelden. 'Duiventil', klinkt het bij Peed. Larédo lacht dan weer; 'Hahahaha', klinkt het veelzeggend.

Andere forumleden zijn dan weer bezig met de opvolger van Rutten. Zo schuift Toca Jonas De Roeck naar voren: 'Nu aub'. K1908 vukt aan; 'De Roeck had het in januari al moeten overnemen tot einde van het seizoen. Dan was heel die cinema niet nodig geweest.' DirkRAFC1 komt dan weer af met een kwinkslag: 'Coucke belde me net om het telefoonnummer van Bölöni te vragen.'

Lees ookVier trainers op één seizoen voor Anderlecht? Dat zou de eerste keer ooit zijn

Plaats een reactie

Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 11:54
Na Hein ging het geweldig veel beter gaan.
De conclusie is nu net dezelfde als begin december.
Vind ik leuk
Brubru +5947
dinsdag 16 april 2019 om 12:06
Er zit gewoon niet meer in. Met die kern kan je PO1 halen, meer niet.
34 wat zeg ik 33 en een halfuur wedstrijden liegen niet en dan zwijg ik nog van Europese matchen en beker.

Na een volledige competitie eindig je meestal op de plaats die je waard bent.

Al kan dit ook goed uitdraaien. Wij degradeerden bijna in 2011-2012 en het jaar daarop speelden we tot de laatste minuut voor de titel met grotendeels dezelfde kern.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Tuurlijk en dan kom je terug op hetgeen ik al lang zeg, het ligt niet aan de trainer, maar aan de kern. Diegenen die gelachen hebben met Hein zullen het nu misschien ook beginnen te beseffen? En Verschueren zegt nog steeds dat er voldoende kwaliteit is. Dat verontrust mij nog het meest.
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
mag ik eens zot doen???

gert verheyen?
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 12:21
Heb net in een ander bericht geschreven dat we rust nodig hebben dus geen brugge icoon.. ;-)
Ben vrij zeker dat Hjulmand al vast ligt, dus voor deze korte periode kunnen ze het beter intern houden lijkt me.
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
net gezien (en gereageerd) see you there
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:32
Zou dan toch eerder voor Storck gaan. Als je Moeskroen kan laten voetballen én resultaten haalt, dan moet dat bij Anderlecht ook lukken he. Plus hij kent de competitie nu ook al een beetje.
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 13:34
Ik ga hetzelfde schrijven als destijds voor Rutten kwam.
Ik denk niet dat er veel trainers staan te springen om te komen.
Tot nader bericht blijf ik er vanuit gaan dat het de deen wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:44
Moet je daar (jammer genoeg) gelijk geven. Al vrees ik wel dat volgend seizoen heel belangrijk gaat zijn voor de komende 15-20 jaar. Als volgend jaar weer zo'n fiasco wordt zouden we wel eens in put kunnen geraken waar we voorlopig niet meer uitkomen, in de eerste plaats al door het financiële...
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 13:58
Begin er nu terug wat bovenop te komen na 3 dagen van absoluut gevoel dat alles naar de vaantjes was. Maar nu hoop ik weer op een betere zomerperiode met gerichte transfers. Om op die manier terug een stap voorwaarts te maken. Volgend jaar wordt inderdaad mega belangrijk.
Vind ik leuk
Hierulf +1932
woensdag 17 april 2019 om 00:26
En toch kent Gertje het huis goed...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Het was Hein , het was Coucke , het was Arnesen en nu is het Rutten
en ik denk dat de grote schuldigen het volledig vorige bestuur was .
Vind ik leuk
Zero123 +1231
dinsdag 16 april 2019 om 11:56
Kom pak maar de Roeck ,de volgende held die ze kunnen afbranden.
Of nee maak gewoon een random jeugdspeler trainer van Anderlecht... Saelemakers mss?
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1072
dinsdag 16 april 2019 om 12:03
Bart Goor is vrij. Bruist van het moof-DNA!
Vind ik leuk
Neutrale fan +1986
dinsdag 16 april 2019 om 11:58
Haha een artikel waar forumleden worden geciteerd :)

Zalig.
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 16 april 2019 om 12:05
Vind ik persoonlijk wel leuker dan alleen maar die twitter-zever, goed gevonden van VP!
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
Wel origineel!
Vind ik leuk
Neutrale fan +1986
dinsdag 16 april 2019 om 11:59
Jonas De Roeck lijkt mij de beste keuze te zijn.
Vind ik leuk
Gimini +1322
dinsdag 16 april 2019 om 12:06
Grootste schuldigen zijn de supporters, kunnen geen moeilijke tijden aan , ipv steun , gewoon alles afgekraakt , God en iedereen de schuld gegeven, spelers , trainers, bestuur en de voorzitter(geldschieter) , maar zij wanen zich de untouchables. Bende leeghangers ja , dat hebben ze op Standard duidelijk in de verf gezet....Standard, Brugge , Gent, Genk enz. allemaal hebben ze zwakke seizoenen gehad met teleurgestelde supporters. Maar nooit zo extreem als dat bij Anderlecht het geval is . Anderlecht is nog altijd het boegbeeld van het belgisch voetbal in mijn ogen , maar hun supporters , het laagste van het laagste.
Vind ik leuk
Boer +474
dinsdag 16 april 2019 om 12:09
En 2 jaar geleden nog kampioen gespeeld !
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
De grootste schuldigen moet je niet ver zoeken. Het vorig bestuur en dit bestuur. Gewoon puur wanbeleid. De supporters hebben er niets met te maken dat het voetbal zo slecht is. De supporters hebben groot gelijk dat ze zich laten horen - al hoefden die vuurpijlen niet -. Voor Genk is dat anders. Die supporters zijn het gewoon om eens 11de te eindigen en dan weer 3de en dan opnieuw 6de. Dat is daar normaal. Als Genk 40 jaar zou spelen voor de eerste plaats en ze de helft van de keren ook haalt en af en toe 2de en 3de wordt met mooi voetbal en dan ineens zeer slecht begint te spelen, dan zouden ook de Genksupporters van hun oren maken. En ook. Coucke had hoge ambities en wou aansluiten bij de suptop van Europa en hij had zogezegd een goede kern.... dat zijn zaken die je niet moet zeggen als je zo een slechte kern hebt. Beter had hij gezegd dat hij een bouwval had gevonden, dat hij ging wederopbouwen en dat de eerste 5 jaar er misschien eens niet Europees voetbal gehaald zou worden, maar nadien dat Anderlecht er terug zou staan. Dat is iets heel anders, dan weet je dat je als supporter eerst wat magere jaren krijgt en dat de vette dan komen.
Vind ik leuk
blondel +3825
dinsdag 16 april 2019 om 17:29
Is het niet de fout van de supporters?Twee jaar geleden kampioen met Weiler,maar die moest buiten van de supporters,want geen DNA voetbal van Anderlecht.En iedereen maar roepen om Hein Vanhaezebroeck.Nu zie je ,je moet je spelers laten spelen voor wat ze kunnen ,en hun niet laten willen doen, dat wat ze niet aankunnen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 17:30]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:38
Het voetbal onder Weiler....eerlijk waar .... spuuglelijk. Dan mag je nog kampioen worden maar zijn stijl stond haaks op die van het huis. Alsof morgen een nieuwe trainer bij Ajax komt en die zegt...Het verleden wint geen prijzen, mijn filosofie is om geen balbezit te hebben. Tja. Zoiets gebeurde dus op Anderlecht. Kijk naar Mourinho. Behoudend spelen bij MU? Kan toch niet. Dat is niet de stijl van de club. Waarom zijn die spelers bij de club, omdat het bestuur hen gekocht heeft tiens. Zij zijn de oorzaak, zij hebben geen visie.
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:28
je beseft toch dat met een scheidsrechter die evenveel ballen had als die van deze wedstrijd standard al 3x had moeten stilgelegd worden

maarja, daar mogen we niet over praten heee............
of de brugge supporters die bij een JEUGDwedstrijd van gent-brugge op de JEUGDspelers van gent hebben gaan kloppen

OHNEE, daar mogen wij niets over zeggen... .
Vind ik leuk
Mckenzie +4905
dinsdag 16 april 2019 om 12:32
Ach, best gimini, veralgemenen omdat een paar heethoofden het vrijdag verklootten is wat kort door de bocht. En misschien kaffert de gemiddelde mauve supporter meer op eigen ploeg, coach en bestuur in plaats van de zaken op externe factoren te steken zoals VAR, bond en zo meer. Maar sympathiek dat je ons ploegske nog altijd als boegbeeld beschouwt.
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 14:21
Sorry maar wat een zwakke uitleg is dat nu weer.
1 keer is er iets gebeurd, de tijd van duchatelet bij Standard vergeten zeker. En Genk en Gent kan je al helemaal niet met anderlecht vergelijken. Zelfs na een seizoen op kop hoeft de titel nog niet.
Wij krijgen altijd over ons dat we een cinema publiek zijn, en nu zijn we ineens de grootste hooligans van het land ofwa?
50 man was het vrijdag, dus in hokjes denken ben jij wel de strafste.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2627
dinsdag 16 april 2019 om 12:09
Is dit de eerste keer dat er comments in het artikel betrokken worden?
Vind ik leuk
Clo clo +119
dinsdag 16 april 2019 om 12:15
Na 3 maanden. Wat kan die man nu aanvangen met brandhout van een ploeg?
Vind ik leuk
Rune1891 +7213
dinsdag 16 april 2019 om 12:19
Andere forumleden zijn dan weer bezig met de opvolger van Rutten. Zo schuift Toca Jonas De Roeck naar voren: 'Nu aub'. K1908 vukt aan; 'De Roeck had het in januari al moeten overnemen tot einde van het seizoen. Dan was heel die cinema niet nodig geweest.' DirkRAFC1 komt dan weer af met een kwinkslag: 'Coucke belde me net om het telefoonnummer van Bölöni te vragen.'


Ok, nu zijn we dus echt een stap te ver aan het gaan in de journalistiek, bij een artikel de reacties op het vorige artikel inbrengen?!?!?
Vind ik leuk
Reagens +3491
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
Next level copy/paste
En nu kunnen we niet meer zagen over schrijffouten want we hebben het zelf geschreven.
Vind ik leuk
Peed +826
dinsdag 16 april 2019 om 12:40
Er staan wel een aantal eerbiedwaardige forumleden bij eh 😉
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:00
😂
Vind ik leuk
THOR4ever +3422
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Ik vind het een mooie geste dat enkele forumleden met een betere pen ook eens geciteerd worden.
Vind ik leuk
DDT +4013
dinsdag 16 april 2019 om 12:27
Hein is nog niet volledig uitbetaald, misschien kan hij terug overnemen en zijn geld dan krijgen 😂
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:45
Oscar Crucke wordt gepusht door de nieuwe sponsor Boma-worst !...dat wordt lachen geblazen.
Vind ik leuk
oesje +548
dinsdag 16 april 2019 om 13:06
met ezels kan je geen europees ticket halen of wil je vab ezels toppaarden maken
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20201
dinsdag 16 april 2019 om 14:15
Een vergiftigd geschenk momenteel.. Ik denk dat er weinigen staan te springen momenteel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws