OFFICIEEL: Rutten is niet langer meer de trainer van Anderlecht

OFFICIEEL: Rutten is niet langer meer de trainer van Anderlecht

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 09:50di 16-04-2019 om 09:50

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 10:03di 16-04-2019 om 10:03

Fred Rutten is niet langer meer de trainer van RSC Anderlecht. Dinsdag deelde Anderlecht mee dat de samenwerking met de Nederlander is gestopt.

Rutten was pas sinds januari de trainer van Anderlecht. Hij nam destijds over van Hein Vanhaezebrouck. Vanhaezebrouck werd eerder dit seizoen bedankt voor bewezen diensten na mindere prestaties in de reguliere competitie. Rutten moest het seizoen van Anderlecht redden.

De Nederlandse trainer loodste paars-wit naar Play-Off 1, maar daar draait het volledig vierkant. Na een nul op twaalf in Play-Off 1 moet nu ook Rutten dus volgens de Waalse bronnen gaan.

Drie dagen overleg met Rutten
'Na drie dagen overleg tussen sportieve directie en coach heeft Fred Rutten beslist dat hij geen deel wil uitmaken van het sportieve plan van RSC Anderlecht volgend seizoen. Aangezien hij de sportieve staf alle kansen wil geven om de toekomst optimaal voor te bereiden, zijn beide partijen overeengekomen om de samenwerking per direct stop te zetten', klinkt het bij Anderlecht

Anderlecht staat momenteel op de vijfde plaats in Play-Off 1. Voor het eerst in meer dan vijftig jaar dreigt Anderlecht langs Europees voetbal te grijpen.

Poll

Is het verstandig om nu afscheid te nemen van Rutten?

(659 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 09:51
Niet onlogisch. Nu De Roeck aub.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 16 april 2019 om 09:54
Had in januari De roeck al moeten zijn, tot einde seizoen dan wel te verstaan. Dan was heel die cinema niet nodig...
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 09:58
Inderdaad, maar langs de andere kant had de jonge man zich wel kunnen verbranden natuurlijk.
Nu is er toch niks meer om zijn handen te verbranden.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 16 april 2019 om 10:02
Klopt, maar dan hadden ze een trainer moeten kiezen voor langere tijd en niet tot einde seizoen. Er loopt genoeg volk binnen Anderlecht rond die dat kon doen. Enfin, 't is toch weer afwachten geblazen..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:54
Ik had even in alle snelheid 'De Boeck' gelezen...

Ik schrok me werkelijk kapot!
Vind ik leuk
Svh +237
dinsdag 16 april 2019 om 09:55
Idd toca nu nog de helft van de spelers
Vind ik leuk
Fcb for ever +4871
dinsdag 16 april 2019 om 10:01
Misschien leko ?
Of Clement ?
Of peter maes ?
Of solied?
Wie dan ook op deze job hoef je echt niet jaloers te zijn
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 16 april 2019 om 10:04
Zal wel een tijdelijke kracht zijn, daarna Hjulmand..
Naar mijn gevoel toch.

Al kan je nergens van uit gaan, logica is zoek in onze club..
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 10:04
geen trainer van buitenaf nemen voor de rest van het seizoen.
hadden ze in januari ook niet moeten doen.
Vind ik leuk
Filiep +503
dinsdag 16 april 2019 om 10:11
Ofwel een trainer die mag toewerken naar volgend seizoen toe
Zo kan hij de jeugd eens uitproberen
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:13
dit kan je ook doen met een assistent, dat de nieuwe trainer wat instructies geeft van buitenaf, zodat hij zichzelf niet verbrand .
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 10:15
toch een risico hé. De komende 6 matchen moet idd de jeugd terug meer gebruikt worden.
Als ze niet gebruikt worden of niet klaar blijken te zijn moeten ze vind ik volgend seizoen uitgeleend worden.
Want alleen door te spelen kunnen ze verbeteren en ervaring op doen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:05
Altijd maar met die jeugd.... Het zijn vooral jeugdige spelers die een ploeg ook punten kosten. Vergeet dat niet. Kies je voor de jeugd dan kies je voor wispelturigheid en dan ga je soms ook zwaar onderuit. Vergeet een titel dan maar in welk jaar dan ook.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 16 april 2019 om 11:18
In de huidige situatie ben je niet wispelturig door de jeugd he. Het zijn net de meer ervaren spelers die het al een heel seizoen laten afweten op enkele uitzonderingen (matchen) na...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:08
Maar de jeugd zoals een Saelemaekers, Amuzu, ... die laten toch ook niet zo'n solide indruk achter?
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 16 april 2019 om 16:30
Naar mijn gevoel solider dan wat we van de veteranen te zien krijgen. En misschien niet nominaal maar in vergelijking met wat van hen verwacht mag worden, is het veel beter.

Ook maar mijn mening natuurlijk.
Met die spelers in de ploeg kan je eens misstappen zetten. Nu lopen er tussen die niet dat recht hebben en waarschijnlijk meer misstappen zetten dan die jonkies...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:17
Ik zou nu Hjulmand nemen dan kan die zonder schroom een inventaris van de kern opmaken en daarna grote kuis houden .
Nu is het wel aan Coucke om met zijn centen boven water te komen en enkele echte toptransfers te doen . De kern uitdunnen en alle overbodige spelers verkopen of transfervrij laten vertrekken
loonkost gaat omlaag en ruimte om echte toppers (toch voor België) aan te trekken
Vind ik leuk
freejazz +2634
dinsdag 16 april 2019 om 10:23
Maar nu Hjulmand aanstellen is ook niet zonder risico. Als hij de resterende matchen ook geen fatsoenlijke resultaten behaalt, dan krijgt hij voor aanvang van het volgende seizoen al de hele persmeute en supps over zich. Zijn reputatie kan dan al geschonden zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:48
Ik denk niet dat er nu nog een trainer aangesteld zal worden voor die resterende zes wedstrijden, Belhocine en Zetterberg nemen het over.
Vind ik leuk
j.caesar +1903
dinsdag 16 april 2019 om 10:25
Dat Anderlecht-grapje kost Coucke reeds 100 miljoen; ik denk niet dat hij alleen nog diep in zijn zak zal tasten. Er moet wellicht eerst een uitverkoop plaatsvinden.
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 10:29
Zou hem toch nog niet laten starten als coach. Eventueel nu al laten superviseren. Klinkt chique hè. 😄😄
Vind ik leuk
Frefke +1495
dinsdag 16 april 2019 om 10:43
Klinkt misschien chique maar zie het duo Zetterberg/Rutten.
Dat superviseren is dan ook weer rede tot meningsverschillen etc...
Vind ik leuk
freeman +14159
dinsdag 16 april 2019 om 11:11
Coucke en ..... met zijn centen boven water komen ? Dat in dezelfde zin ???
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:08
Ik durf de job wel aan.
Vind ik leuk
THOR4ever +3422
dinsdag 16 april 2019 om 11:02
Ik lees dat voorlopig assistent-coach Karim Belhocine moet overnemen maar ik ken hem niet goed.
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 11:06
heeft tussen hein en Rutten ook overgenomen hé.
Toen hebben de een redelijk match gespeeld tegen waasland
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
=-Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 12:18
stop is met uwe zever naar mij hier te posten halve zool
heb al een ban voor u gevraagd. Kruip zelf op uw vrouwen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:58
Waarschijnlijk een impotente gek of een vetzak die in het zwembad stiekem naakte vrouwen trekt
Vind ik leuk
Basvyncke +911
dinsdag 16 april 2019 om 18:05
Rutten liet Anderlecht voetballen zoals hij zelf na de wedstrijd kwam spreken. Onbegrijpelijk en in horten en stoten. Ga hem niet missen
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 18:11
Een verbetering voor Hein was hij nooit vond ik. Ander systeem maar even flauw voetbal.
Vind ik leuk
Zero123 +1231
dinsdag 16 april 2019 om 09:52
Meer plz 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
larédo +1489
dinsdag 16 april 2019 om 09:52
HaHahahahahahahaahaha
Vind ik leuk
freejazz +2634
dinsdag 16 april 2019 om 10:24
Wat bedoel je hiermee ?
Vind ik leuk
Basvyncke +911
dinsdag 16 april 2019 om 18:06
Leedvermaak🤔?
Vind ik leuk
Peed +826
dinsdag 16 april 2019 om 09:54
Duiventil
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:05
Nix verbranden, de roeck heeft al vorig jaar bewezen een uistekende trainer te zijn bij stvv.. Ze hadde hem n'a hein al een kans moete geve
Vind ik leuk
freeman +14159
dinsdag 16 april 2019 om 10:07
En nu meteen de Gein terughalen ? !
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:08
Zetterberg loopt daar toch maar rond...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:06
Laten we ineens eens Frutos nog eens proberen? ;-)
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
dinsdag 16 april 2019 om 10:09
Tja, als je een nieuwe trainer al van bij z'n aanstelling een tussenpaus noemt en hem niet openlijk wil steunen, dan moet je hier niet van schrikken, zeker.
Rutten is gebleken wat bij z'n aanstelling beweerd werd: te braaf...
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 10:11
Nu nog grote kuis houden in de spelers kern , kweet niet of er iemand gaat staan springen om dit Anderlecht over te nemen. Zet hier een top trainer en je hebt nog steeds geen verbetering er zijn gewoon te veel spelers die Rsca onwaardig zijn , hopelijk word er een beetje na gedacht bij de volgende transferperiode
Vind ik leuk
Dirk H +3480
dinsdag 16 april 2019 om 10:11
Goed nieuws voor Saelemaekers
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:12
Of je stelt de coach voor volgend seizoen al aan en de resterende matchen zijn oefenmatchen of je offert 1 der assistenten op en die "experimenteert" en laat spelers spelen die de nieuwe coach wil zien...


Het is een geschenk naar volgend seizoen da we krijgen, we kunnen héél snel de kern opkuisen en zien waar de jongeren staan...
Vind ik leuk
Heppen1J +935
dinsdag 16 april 2019 om 10:14
begin er maar eens aan de puim opruimen
Vind ik leuk
Siculiana +286
dinsdag 16 april 2019 om 10:18
Volgens mij is dat de gelukkigste mens ter wereld opt moment.
Vind ik leuk
j.caesar +1903
dinsdag 16 april 2019 om 10:22
En plots zal een nieuwe trainer Vranjes, Lawrence, Zujl, Sanneh ... beter maken ! 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
freejazz +2634
dinsdag 16 april 2019 om 10:26
Eigenaardige conclusie.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2190
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Marc Coucke belde daarnet al om het telefoonnummer van Bölöni te vragen... ;-)
Vind ik leuk
Wankstar123 +2627
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Bedankt Fred! Bedankt om ons naar PO 1 te brengen. Succes in uw carrière!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
---Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
blondel +3825
dinsdag 16 april 2019 om 12:24
Echt jongens ,wat een soep.Dit is echt paniek tot en met.Gaan ze de volgende ook buitenwippen als hij 2 x verliest.Triestig.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:52
Man man man dit anderlecht is hopeloos..al meermaals pleitte ik om rutten volgend seizoen ook te gebruiken...wat moet die jongen met deze kern dit is echt nuttuloos obtslag rsca eindigt toch laatste w1t willen ze nu nog hiermee bereiken..kampioen?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:29
Kroniek van een aangekondigd einde.
Vind ik leuk
belgske +0
dinsdag 16 april 2019 om 14:24
misschien Dury
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws