Vier trainers op één seizoen voor Anderlecht? Dat zou de eerste keer ooit zijn

Vier trainers op één seizoen voor Anderlecht? Dat zou de eerste keer ooit zijn

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 11:17di 16-04-2019 om 11:17

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 11:25di 16-04-2019 om 11:25

RSC Anderlecht heeft afscheid genomen van Fred Rutten. Na Hein Vanhaezebrouck en Karim Belhocine was de Nederlander al de derde trainer dit seizoen. Indien er dit seizoen nog een andere naam overneemt, zou dat een unicum zijn.

Het is in de geschiedenis van de club Anderlecht namelijk nog nooit gebeurd dat er vier trainers op één seizoen aan de slag waren. Verwacht wordt dat het deze keer wel het geval zal zijn. De kans dat Belhocine het seizoen uitdoet, lijkt eerder klein.

Twintig jaar terug in de tijd
De laatste keer dat Anderlecht drie trainers aan het roer had, was in het seizoen 1998-1999. Arie Haan begon toen aan het seizoen, maar hij werd later vervangen door het duo Jean Docxk en Frank Vercauteren.

Ook in het seizoen 1995-1996 waren er drie trainers aan de slag bij paars-wit. Herbert Neumann, Raymond Goethals (ad interim) en Johan Boskamp waren dat seizoen allen aan de slag als hoofdcoach van Anderlecht.

Lees ookAnderlecht en Rutten uit elkaar, Arnesen reageert: "In de beste verstandhouding"

Poll

Wie moet het seizoen uitdoen bij Anderlecht?

(334 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 11:21
Liefst niet Mourinho 😂
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
-_-Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:24
We zijn toch al in iets goed...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:28
Laat maar komen kunnen we goed gebruik
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 11:28
vraag me af wie dan die iemand anders zou moeten zijn waar mensen hier op klikken?
Vind ik leuk
Rune1891 +7378
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
Oscar crucke?
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 11:52
Heeft naar t schijnt zijn woord al aan Club gegeven.
Vind ik leuk
DragonEgg +421
dinsdag 16 april 2019 om 12:52
Ik heb gehoord dat Leekens vrij is? ;-)
Vind ik leuk
Mckenzie +4946
dinsdag 16 april 2019 om 15:05
Dan toch liever Oscar.
Vind ik leuk
Brick +1225
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
Ivan leko RSCA Army
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 11:53
Jij wil echt een leeg stadion hé :-)
Vind ik leuk
Makke53 +424
dinsdag 16 april 2019 om 12:05
Leko is wel goe hè!
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
Ach, een recordje meer of minder dat sneuvelt dit seizoen zal het ook ni meer maken zeker?
Vind ik leuk
Reagens +3513
dinsdag 16 april 2019 om 11:34
Heeft geen zin. Die Hjulmand was terug vrij dacht ik?
Misschien dat ze die nog willen?
Ze hadden Rutten beter laten zitten en gewoon starten met de voorbereiding van volgend seizoen (met een nieuwe coach). Het ligt overduidelijk niet (alleen) aan de coach.
Net zoals bij Gent is de constructie rot en moet er stevig ingegrepen worden in de kern. Niet omdat ze niet goed genoeg zijn (dan denk ik aan Kums, Kara en Trebel bvb) maar omdat ze geen deel van de oplossing zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 11:35]
Vind ik leuk
Boer +474
dinsdag 16 april 2019 om 11:35
Uiteindelijk toch nog enkele succesen behaald dit seizoen.
Vind ik leuk
Riddlin +2659
dinsdag 16 april 2019 om 11:41
Deschacht
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:47
Zetterberg, tegen ze daar echt kwaad op worden is het seizoen voorbij.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
Kun je ook niet kwaad op worden 😇
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
[-Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:45
Ik snap niet dat we allemaal klagen, we sneuvelen het ene record na het andere! 🤨
Vind ik leuk
DragonEgg +421
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
't Is goed dat je je gevoel voor humor niet kwijt bent! Sterkte mannen!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:03
Wat een topjaar voor rsca het ene record naar de andere😂😂
Vind ik leuk
Dirk H +3480