Scifo wil Fellaini terug: 'Zonder hem wordt België nooit Europees kampioen'

Scifo wil Fellaini terug: 'Zonder hem wordt België nooit Europees kampioen'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 08:31zo 24-03-2019 om 08:31

De Rode Duivels zagen Marouane Fellaini onlangs afscheid nemen van de nationale ploeg. Dat dreigt een groot gemis te gaan worden, zo oordeelt ex-Rode Duivel Enzo Scifo.

Volgens Scifo is Fellaini namelijk bijzonder belangrijk voor onze nationale ploeg. "Volgens mij weet de coach diep vanbinnen al dat Fellaini moet terugkeren. Een coach heeft nood aan spelers die het verschil kunnen maken met hun creativiteit of persoonlijkheid", zegt Scifo aan Sudpresse.

"Zulke spelers kunnen een extra stap zetten, de stap die je nodig hebt om titels te winnen. Lukaku, Hazard of De Bruyne beantwoorden aan dat profiel. Maar achter die sterren moet iemand staan, iemand met een echt profiel. Zij lijken in zekere zin onbelangrijk, maar zijn dat niet."

Volgens Scifo missen de Rode Duivels Fellaini dan ook. "Zonder Fellaini wordt België nooit Europees kampioen. Ik meen het! Ik ben noch een vriend noch de makelaar van Fellaini, maar als ik de bondscoach was dan ga ik volgende zomer naar China om van Fellaini weer een Rode Duivel te maken zodat hij er bij het einde van de kwalificatiecampagne weer bij is", besloot hij.

Plaats een reactie

Filiep +508
zondag 24 maart 2019 om 08:52
Fellaini kan in iedere ploeg gebruikt worden
Maar misschien staat er tegen het einde van de voorronde wel een nieuwe klaar die we nu nog niet kennen
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 24 maart 2019 om 09:04
Zou hij da menen???
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:19
Fellaini kan idd nuttig zijn als er druk moet uitgeoefend worden, als we dus achter staan, soms heeft dat gewerkt zoals tegen Japan op het WK, maar soms ook helemaal niet zoals tegen Wales op het EK. Dat hij dus een bepalende speler is om een EK/WK te winnen betwijfel ik, hetzelfde kan trouwens gezegd worden over Naingolan ...
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 24 maart 2019 om 10:01
Hem als invaller gebruiken is een teken van zwakte en paniek(als je achter staat) dan stop je met voetballen voor oorlog en vooral hopen...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:06
Scifo serieus jongen... We worden sowieso geen Europees kampioen. Big Fella gaat daar niks aan veranderen. We spelen veel te weinig matchen tegen de grote ploegen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:18
Klopt wat je zegt, maar wat maakt dan dat die ploegen het wél kunnen zonder dergelijke matchen?
Vind ik leuk
Doomster +52
zondag 24 maart 2019 om 10:09
In moeilijke wedstrijden waar we niet aan scoren geraken kan hij idd een belangrijke rol spelen , vooral op stilstaande fases dan. Altijd een wapen zo iemand in de box en ideaal als supper sub
Vind ik leuk
Vaneigens +1393
zondag 24 maart 2019 om 10:38
Het eerste woord van de kop neemt alle geloofwaardigheid weg, haha...
Vind ik leuk
GILOT +43
zondag 24 maart 2019 om 11:10
Ik begrijp dit ergens wel. Hij kan een stormram zijn net zoals een muur die Trump wenst. Maar op sommige wedstrijddagen zal hij mss niet eens op het wedstrijdblad geraken.
Vind ik leuk
DOMI +651
zondag 24 maart 2019 om 11:28
Spelers die ervoor kiezen en zelf beslissen om ergens anders te gaan spelen, zoals bvb. Pozuelo bij Genk, eerder Naingolan en nu Fellaini bij de Rode Duivels, moet je niet gaan terughalen of willen tegenhouden. Je maakt je belachelijk als het niet lukt, je geeft ze teveel extra aandacht en we hebben goeie spelers genoeg om tegen elke ploeg tijdens het komende EK het verschil te maken!
Vind ik leuk
VDF +57
zondag 24 maart 2019 om 12:13
Mentaliteit!!!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:17
Je gaat toch niet een speler zoals Fellaini 2 jaar niet oproepen en nadien hem erbij halen? En ook, Fellaini is niet die superspeler hoor. Het gaat allemaal trager over de grond. Heb je die raid van Tielemans gezien tegen Rusland. Dat kan Fellaini niet. Met hem verloopt het samenspel stroever. Ja, hij kan een bal afschermen, hij kan koppen en een prima borstcontrole. Maar met of zonder hem, dat maakt niet uit. Zoiets kan je zeggen van Hazard, die maakt het verschil. En ook, Fellaini werd op het EK tegen Wales ingebracht. Sta me toe te zeggen dat Wilmots in de kaart gespeeld heeft van Wales. Tielemans is ook een wapen, die scoort van buiten de 16 en dat kan Fellaini dan weer niet. Dus wat Scifo zegt klopt niet.
Vind ik leuk
Brubru +5986
zondag 24 maart 2019 om 14:55
Hoeveel goals heeft Tielemans al gemaakt sedert hij weg is uit onze competitie ?
Als die vanavond - wat ik niet hoop hé - zwak presteert wordt die weer uitgespuwd door de supporters hoor.
Persoonlijk vind ik dat men veel te vlug spelers ophemelt of afbreekt maar blijkbaar is dat voor veel anderen
heel anders.
Waarom hebben we verloren van Frankrijk ? Omdat we niet het geluk hadden - voetbal blijft toch een groot deel geluk - eerst te scoren toen we beter waren. En omdat daarna onze toppers die het verschil kunnen en moeten maken hun niveau niet konden opkrikken. Heeft weinig met mentaliteit te maken.
Vind ik leuk
vanhimst +1280
zondag 24 maart 2019 om 12:43
allemaal zever in pakskes wat Scifo hier zegt , de ploeg wint geen EK of WK door één speler , voetbal is een sport voor ploegen , wat wel het verschil maakt is de mentaliteit om echt te willen winnen en dat ontbreekt nog al eens bij de rode duivels
Vind ik leuk
Brubru +5986
zondag 24 maart 2019 om 14:46
Is ook maar een deel van de waarheid.
Frankrijk werd echt geen wereldkampioen door de mentaliteit hoor.
Nederland bv werd groot door Cruyff maar voor mij verloor het ook de finale in 1974 door Cruyff.
Bij ons bv is Hazard de sleutel tot succes, wel in beslissende matchen vergeet men ook soms dat er nog anderen op het plein staan en zorgt de aanwezigheid van Eden er voor dat we niet winnen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:25
Ni meer als ne suppersub.. Invallen als breker en score met de kop..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws