Hazard wist Blunder van Courtois uit, Rode Duivels starten met zege

Hazard wist Blunder van Courtois uit, Rode Duivels starten met zege

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 22:30do 21-03-2019 om 22:30

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 22:48do 21-03-2019 om 22:48

De Rode Duivels zijn met een zege aan de EK-kwalificatiecampagne begonnen. In het Koning Boudewijn stadion versloegen de Belgen Rusland met 3-1. Thibaut Courtois op een negatieve manier en Eden Hazard op een positieve manier stalen de show.

Met een waslijst aan geblesseerden begonnen de Rode Duivels aan hun EK-kwalificatiecampagne. Ondanks het gemist van Kompany, De Bruyne, Meunier, Witsel en Lukaku hield Martinez aan zijn 3-4-3-opstelling. Achterin kreeg Boyata de voorkeur op Vermaelen. Castagne en Thorgan Hazard mochten de flanken bestrijken en het ex-middenveld van Anderlecht Dendoncker-Tielemans startte centraal in het middenveld.

De Russen kwamen naar het Koning Boudewijnstadion om te voetballen. Via Dzyuba dreigden de bezoekers ook, maar de Belgen namen snel het initiatief over en na een kwartier was het al raak. Na een aanval over heel wat stations knalde Tielemans vanuit de tweede lijn de 1-0 op het bord.

Uitzonderlijke blunder Courtois
De Rode Duivels leken zo snel op weg naar een zorgeloze avond, maar dat was zonder Courtois gerekend. De doelman, die in het verleden zo vaak België recht hield, maakte zijn grootste fout in zijn interlandvoetbal. Courtois probeerde uit te voetballen, maar het ging helemaal mis. Meteen na de openingstreffer gaf Courtois de gelijkmaker cadeau aan Cheryshev.

Onder leiding van – wie anders – Eden Hazard gingen de Belgen weer op zoek naar een voorsprong. De winger van Chelsea forceerde op zijn eentje de 2-1. In de zestien kreeg Hazard een tik en de bal ging terecht op de stip. Hazard ging zelf achter de bal staan en bracht België zoals we hem kennen cool vlak voor de pauze terug op voorsprong.

Lees ook: Pure klasse, Hazard steelt springend en hakkend de show tegen Rusland

Koning Hazard
Na de koffie viel er niet al te veel te beleven. Voorin kwam Batshuayi amper in stelling. De aanvaller leed ook zelf het nodige balverlies. Tien minuten voor het einde raak Batshuayi wel nog de paal. Veel kansen kregen we niet te zien na de rust. Tielemans, Cheryshev en Golovin probeerden het van ver, zonder succes. Pas vijf minuten voor het einde nam Hazard alle twijfel weg. Na een mindere controle van Batshuayi stond Hazard op de goede plaats om de 3-1 op het bord te zetten. De Russen eindigde nog met tien na rood (twee keer geel) voor Golovin.

Tegen Cyprus voor leidersplaats
In de groep van de Rode Duivels verraste Schotland. De Schotten verloren met 3-0. Nog in groep I haalde Cyprus het vlot van San Marino met 5-0. Zondag speelt België dus om de leiderplaats in Cyprus. Op die dag staan ook Kazachstan – Rusland en San Marino – Schotland op het programma.

Lees ook: VP Rapport: Hazard-broers blinken uit, heel wat tegenvallende Rode Duivels

Plaats een reactie

Zetterberg +13493
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
De hazards, met Eden als absolute uitblinker, en Tielemans waren meer dan degelijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:43]
Vind ik leuk
Lord Wenger +18236
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Heb toch te doen met de mensen die naar 't stadion zijn getrokken. Mooi gecontroleerd die wedstrijd over de streep getrokken in de tweede helft, maar er was niet veel te zien.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Hazard was top, ook Tielemans sterk. Tegen Cyprus zou ik Dendoncker wel vervangen door Praet of Vanaken.
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
donderdag 21 maart 2019 om 22:43
Wat hebben we vandaag hier allemaal uit geleerd?
-Thorgan verdient gewoon een basisplaats
-Als Witsel niet speelgerechtigd is is dit absoluut geen ramp
-Misschien is Mignolet of Casteels een kans geven?
-We missen De Bruyne toch echt hard
-Eden is gewoon onze beste speler, zonder hem hadden we hier echt verloren

Dit Rusland had nooit echt een probleem mogen zijn, en toch maakten ze het spannend tot het einde...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Goh, spannend is een groot woord, maar één doelpunt verschil is wel nipt ja.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Verliezen zonder Eden, lijkt me wat dramatisch gesteld.
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Ja dat dan weer wel, maar toch...
Vind ik leuk
Jp Peeters +167
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Sublieme Eden en goeie match van Tielemans. Maar wat staat die Dedonker en Castagne daar te doen?
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Omdat de rest gekwetst is...
Vind ik leuk
woutersca +195
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
dik verdiende zege na een dominante match. Degelijke prestatie. We komen wel zeer moeilijk tot voetballend uitgespeelde kansen (1 schot tegen de paal maar buiten dat tellen een counter en een penalty voor mij niet als dominante uitgespeelde kansen)
Courtois: jammer van zijn foutje
Vertonghen + Alderweireld: oerdegelijk maar werden niet getest
Boyata: aangenaam verrast, was degene van onze 3 verdedigers die lijf aan lijf gevechten moest doen met die tank en deed het uitstekend
Castagne: degelijk, defensief niet getest maar wel altijd in positie, aanvallend te weinig
T. Hazard: goed. veel aanvallende impulsen, defensief in positie.
Tielemans: zeer goed, heel dominant aanwezig (ik ben wel bevooroordeeld hier)
Dendoncker: te weinig. nuttige loper waarschijnlijk maar had voor mij geen enkel positieve invloed op ons aanvallend spel, stond in de 2e helft teveel in Alderweireld zijn weg waar hij imo 10meter hoger moet staan en àànspeelbaar zijn (was hij bijna nooit)
Hazard: uitstekend, zoveel beter dan elke andere speler op het veld
Mertens: te weinig, dit gevoel heb ik zo vaak bij zijn matchen bij België dat hij zo weinig betrokken wordt in het spel. Of hij loopt dan niet goed of hij krijgt niet genoeg vertrouwen van zijn ploegmaats maar er scheelt imo altijd iets. Wel uitstekende assist op Batshuayi (goal Hazard)
Batshuayi: iets teveel balverlies, verdienstelijk geprobeerd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:48]
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Eden Hazard. Absolute wereldklasse. Bemoedigend niveau van de jonge middenvelders.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Kort, krachtig en correct!
Vind ik leuk
Riddlin +2659
donderdag 21 maart 2019 om 23:07
Toch echt een heel zwakke groep als je het bekijkt. Zou toch graag tenminste 1 degelijke tegenstanders gehad hebben
Vind ik leuk
CZNK +374
vrijdag 22 maart 2019 om 01:53
Off topic:
Weet iemand waarom België thuis in het geel speelde?
Vind ik leuk
Jp Peeters +167
vrijdag 22 maart 2019 om 09:23
Als eerbetoon aan Merckx die 50 jaar geleden zijn eerste tour won.
Vind ik leuk
CZNK +374
vrijdag 22 maart 2019 om 10:19
Thanks!
Vind ik leuk
oesje +548