Gaat Bolat komende zomer weg bij Antwerp? Daar hoort hij thuis

Gaat Bolat komende zomer weg bij Antwerp? "Daar hoort hij thuis"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 17:15wo 20-03-2019 om 17:15

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 17:17wo 20-03-2019 om 17:17

Antwerp heeft zijn deelname aan Play-Off 1 ook te danken aan Sinan Bolat. De dertigjarige keeper is één van de beste doelmannen in 1A. Wim De Coninck denkt dan ook niet dat Antwerp hem gaat kunnen houden.

Bolat had Doelman Van Het Jaar moeten worden, vindt De Coninck. "Hij was zéér ontgoocheld toen hij dat in januari niet werd bij de Gouden Schoen en liep weg van de ceremonie. Mocht ik in zijn plaats zijn geweest, ik zou het misschien ook hebben gedaan! Lovre Kalinic was toen hij naar België kwam outstanding, maar na het WK veel minder, terwijl Bolat amper een mindere dag kende", klinkt het bij Sport/Voetbalmagazine.

De speelstijl van Antwerp ligt hem perfect. "Tegenstanders zijn verplicht om veel hoge ballen te gooien en daar is hij zeer sterk op. Zijn reflexen zijn
goed, zijn uitvoetballen ook. Sinan heeft goeie voeten en goeie handen. Eigenlijk had hij een veel grotere carrière moeten maken. Dat komt nog, denk ik dan. Na zijn dertigste."

Een terugkeer naar Turkije is volgens De Coninck goed mogelijk. Hij speelde daar eerder voor Kayserispor en Galatasaray, zij het dan op huurbasis. "Ik denk dat hij wel weer naar Turkije wil. Naar een van die topploegen daar in Istanbul. Daar hoort hij thuis". Bolat heeft na dit seizoen nog één jaar contract bij Antwerp.

Plaats een reactie

K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 17:19
Dat hij dan maar snel vertrekt, hij is daar al eens mislukt.

hij hoort er wel thuis inderdaad, in een land waar spelers elkaar aanvallen met scheermesjes, helemaal zijn ding!
Vind ik leuk
JoeCanoe +1420
woensdag 20 maart 2019 om 17:45
Waar ... jij bent de stoerste thuis zeker.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je ergert aan bepaalde van zijn acties (tijdrekken in het bijzonder). Maar sta me toe om ondanks dat jouw reactie toc wel beetje misplaatst te vinden.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1069
woensdag 20 maart 2019 om 17:59
Verschrikkelijke gast om als tegenstander te hebben, maar als ploegmaat een meerwaarde.
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
woensdag 20 maart 2019 om 18:35
Ok maar ik vind hem niet de beste keeper van onze competitie, persoonlijk durf ik er m8nstens drie op te noemen die ik beter vind
Vind ik leuk
Sam DM +35
donderdag 21 maart 2019 om 09:35
Dacht jij ook aan Ochoa, Kaminski en Penneteau? :)
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
donderdag 21 maart 2019 om 10:19
Ik dacht zelfs aan butez, didillon en dutoit 😁
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 18:37
In Turkije... Neen, ik ben helemaal niet de stoerste, enfin, thuis misschien wel, zou erg zijn als mijn vriendin me daarin overtrof...

Bolat is niet alleen tijdrekker, hij is gewoon onsportief op veel meer vlakken. Dat hij kan keepen, akkoord, maar de kop die erop staat daar lijkt me serieus iets mis mee...

Btw, ik scheld niet, volgens mij ben ik vrij braaf... Stevige metafoor daarbij, dat wel, dan weet je ineens wat ik van zijn karakter vind...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 18:17]
Vind ik leuk
JoeCanoe +1420
woensdag 20 maart 2019 om 22:43
... spelers die elkaar aanvallen met scheermesjes ... helemaal zijn ding ...

Naar mijn mening wel iets meer dan een metafoor ...

Vind ik leuk
K1908 +2991
donderdag 21 maart 2019 om 08:55
Als je dat zo opneemt, dan kan ik enkel zeggen dat het niet zo hoort over te komen, Ga er verder niet teveel woorden meer aan vuil maken, ik ben hier al erger uitgescholden dan dat...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:58
Hier weer een Antwerp hater nie overdrijven zeiker
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 18:38
Hater is zo'n zwaar woord, maar niet zo zwaar als zeiker...
Hou je manieren... ;-)
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
woensdag 20 maart 2019 om 18:39
Weer een hater, ik denk dat het overgrote merendeel van de supporters Antwerp een meerwaarde vindt in jpl, zoals ikzelf! Liever een hevige aanhang en leuke sfeer dan een half leeg stadion waar dat je een enkeling hoort roepen...
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 18:40
Antwerp is ene meerwaarde voor eerste klasse, dat wil niet zeggen dat ik ervan moet houden, al is haten een zeer sterk woord...

Bolat zal in ieder geval nooit mijn vriend worden.. :-P
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
woensdag 20 maart 2019 om 18:45
Ik bedoelde maar dat een beetje kritiek op een speler je geen hater maakt...zoals je zelf aangeeft
Vind ik leuk
Blue-White +272
woensdag 20 maart 2019 om 18:19
Een beetje kort door den bocht.
Hij kan zeker provoceren en show verkopen (zoals vorig weekend, met Christophe Lepoint) en andere momenten waar hij te laat was.
Maar scheermesjes (?) en zijn baard gaan niet goed samen.
Hij heeft ervaring met zijn land van herkomst, heeft ervaring met de eisen van de grote clubs ginder achter en hun hevige supporters.
Dus laat het hem opnieuw ginder gaan bewijzen en met een andere mentaliteit.
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 18:39
Goh, was een ludieke verwijzing naar het voorval uit Turkse tweede klasse, ik verwachtte de reacties er wel op. als ze het nieuws volgden hadden ze het begrepen...

Ik wens hem geen scheermesjes toe, maar sta me toe helemaal niet akkoord te zijn met het karakter van een Bolat, niet nu en niet destijds bij Standard...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:40
Ik zou wel eens willen weten hoe jij het karakter van Bolat omschrijft.
Ik denk dat bellen zéér raar gaan opkijken.
Met wat je hierboven allemaal al schrijft, toont aan dat je hel helemaal niet kent!
Vind ik leuk
K1908 +2991
donderdag 21 maart 2019 om 08:53
Tuurlijk ken ik hem niet, ik wist niet dat jij samen met Sinan thee ging drinken. Enlighten me! ;-)

EDIT: ter verduidelijking, ik heb mijn mening gevormd met reacties of acties die ik van hem op het veld zag. Hoe wil je dat ik anders een beeld vorm?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 08:54]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Ik vermoed dat we hier met een gefrustreerd Anderlechtsupporte te maken hebben. Kijk maar dat Coucke gene tweede Vanoppen wordt. Maak U daar maar meer zorgen over dan over een "arrogant " keeperke die toevallig wel een prachtig seizoen heeft gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Ik vermoed dat we hier met een gefrustreerd Anderlechtsupporteke te maken hebben. Kijk maar dat Coucke gene tweede Vanoppen wordt. Maak U daar maar meer zorgen over dan over een "arrogant " keeperke die toevallig wel een prachtig seizoen heeft gespeeld.
Vind ik leuk
firedwarf +4190
woensdag 20 maart 2019 om 21:04
Zou em daar weer ne BMW krijgen? :p
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws