De Bilde twijfelt toch over Anderlecht: Zo straf is die 14 op 18 niet

De Bilde twijfelt toch over Anderlecht: "Zo straf is die 14 op 18 niet"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 16:01wo 20-03-2019 om 16:01

RSC Anderlecht is bezig aan een opmars. Onder Fred Rutten haalde het Play-Off 1 en droomt het zelfs al stilletjes van de titel. Ex-speler Gilles De Bilde is toch niet helemaal onder de indruk.

Anderlecht pakte de laatste weken wel veel punten, maar deed dat niet tegen ploegen uit Play-Off 1. "Ze speelden tegen ploegen als Lokeren, Oostende, Kortrijk. Zo straf is die 14 op 18 nu ook weer niet", zegt De Bilde inI

"Tegen Club Brugge werden ze heel lang gedomineerd en kwamen ze langszij met een lucky goal. In Play-off 1 zijn het allemáál zulke duels", merkt de ex-speler van paars-wit op.

Twee spelers zouden Anderlecht nog aan punten moeten helpen. "Ik weet nu al dat Anderlecht opnieuw zal moeten rekenen op Bolasie en Verschaeren, wil het denken aan Europees voetbal. En het moet hopen dat ze dezelfde cijfers halen", besluit hij.

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 16:09
Meneer de Bilde weet wel op alles iets te zeggen!! Meneer met de vuistslag!!
Vind ik leuk
pitroken +178
woensdag 20 maart 2019 om 17:44
moest hij tegen fredie de kerpel boksen dat zou ook wat anders zijn dan tegen kris porte.
Vind ik leuk
camargue +6555
woensdag 20 maart 2019 om 16:11
Gilleke, tegen de kleinere ploegen is het ook meestal moeilijker voetballen omdat die vertrekken vanuit een verstevigde vesting en laat de tegenstander maar komen ...

De PO ploegen die voetballen tenminste allebei waardoor het voor iedereen plezanter wordt !
Vind ik leuk
Wankstar123 +2651
woensdag 20 maart 2019 om 16:13
Anderlechtbashen deel 50808
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 16:17
Is er een ploeg waar we wel vanonder de indruk moeten zijn, sinds de winterstop, die PO1 speelt ? Nee.

Laat die Po maar rap beginnen dat het gezever over 'Genk is geen favoriet'. 'Brugge staat er in topwedstrijden' , 'Gent is de Dark Horse', 'Opgelet met Standard, Po1 ploeg bij uitstek'. 'Rsca is niet indrukwekkend'.

Tis allemaal nietszeggende blabla.
Vind ik leuk
Reagens +3512
woensdag 20 maart 2019 om 16:17
Had Anderlecht van in het begin die cijfers gehaald tegen dat niveau van ploegen dan stonden ze samen met Genk aan de kop.
Dus het wil weldegelijk iets zeggen.
Maar Anderlecht heeft toch een paar posities die niet optimaal zijn ingevuld. Heb ook nog altijd het gevoel dat er niet veel nodig is om weer onrust te hebben.
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 17:18
Die andere 3 van die laatste 6 wedstrijden waren Brugge, Antwerp en Zulte, met vlak daarvoor Standard. Paars hart zegt die altijd? Laat me niet lachen, een dikke nul is't!

In de wedstrijd tegen Brugge had Brugge inderdaad meer balbezit en lang het betere van het spel, maar we hadden wel meer doelpogingen, zowel gekadreerd als ernaast.

Voor andere ploegen is volgens die analisten vaak het glas halfvol, maar als het over Anderlecht gaat is het altijd half leeg, begint een beetje triest te worden...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:38
Je mag, nee moet kritisch zijn als het over Anderlecht gaat. Als ze met de hakken over de sloot PO II halen, dan is dat niet meer dan normaal. Het tegenovergestelde zou me verbazen en zou getuigen van weinig voetbalintelligentie. De waarheid moet onder ogen gezien worden en sommigen kunnen daar niet mee om.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:40]
Vind ik leuk
K1908 +2991
woensdag 20 maart 2019 om 18:33
Daar gaat het helemaal niet om, hij spreekt van de laatste 6 matchen en haalt dan de 3 zwakste tegenstanders uit die matchen aan. Dikke zever.

Er is ook een verschil tussen kritisch zijn en consequent ondermijnen...
Vind ik leuk
Mrbai +520
donderdag 21 maart 2019 om 12:36
Kortrijk was nogtans veel punten aant pakken op dat moment :)
Maar omdat rsca er van wint is het maar kortrijk
Vind ik leuk
j.caesar +1924
woensdag 20 maart 2019 om 17:26
Weer een gevoelige snaar geraakt bij sommige ... mensen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:06
Als,ik zeg wel als,Anderlecht uit zijn eerste 2 matchen 4 punten kan halen zullen ze gewoon mee doen tot het einde om bij de eerste 2 te eindigen,dat zou verassend zijn,maar er zijn al meerdere verassingen gebeurd in play-off1 in het verleden.
Vind ik leuk
Heppen1J +936
woensdag 20 maart 2019 om 18:39
Als Anderlecht de eerste 3wedstrijden 7op9 haalt doen zen mee voor de titel Met Anderlecht en Standard zullen ze rekening moeten houden
Vind ik leuk
JaiVes +109
donderdag 21 maart 2019 om 09:43
De Bilde heeft gelijk. Het was telkens tegen de mindere tegenstanders. En wat de nul houden betreft: geluk en geknoei tegenpartij. Kijk naar de match op Oostende: verdedigend middenveld liet enkele steken vallen en de as in de verdediging te traag om die goed te kunnen dichten, met als gevolg een open doelkans die de Oostendse aanvaller gelukkig genoeg verknoeide. De wedstrijden voordien waren er ook genoeg gelijkaardige voorvallen te noteren. Dus zelfs tegen laagvliegers was het telkens nog bibberen en beven met op het eind toch gelukkig nog een overwinning.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws