Moet Genk toch vrezen voor vertrek Clement? 'Club Brugge toont interesse'

Moet Genk toch vrezen voor vertrek Clement? 'Club Brugge toont interesse'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 14:17wo 20-03-2019 om 14:17

Bij KRC Genk erkent men het goede werk van Philippe Clement. De trainer kan dan ook een contractverlenging tekenen bij de Limburgers. Maar er zijn kapers op de kust.

Eerder wist VoetbalPrimeur.be u al te melden dat Genk van plan is om het contract van Clement te verlengen. De trainer heeft momenteel nog een verbintenis van onbepaalde duur. Genk hoopt daar een datum op te kunnen plakken en wil hem een loonsverhoging geven.

Zijn handtekening werd echter nog niet gezet. Zo weet TV Limburg dat ook Club Brugge interesse toont in de trainer. Ivan Leko lijkt aan zijn laatste maanden bezig bij Blauw-Zwart. Clement moet dan zijn opvolger worden.

"Hij zal op het einde van het seizoen zijn hart laten spreken", gaf technisch directeur Dimitri De Condé aan op de Limburgse zender.

Plaats een reactie

DOMI +642
woensdag 20 maart 2019 om 14:47
Zijn hart laten spreken! Dat hebben we al eens eerder gehoord dit jaar in Genk!
Vind ik leuk
Jake Genk +216
donderdag 21 maart 2019 om 02:35
Als Clement naar fcb wil wat ik niet geloof (is ook geen stap hogerop ) dan zal ook hij door de kleine deur naar buiten moeten !
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
woensdag 20 maart 2019 om 14:48
In volle titelstrijd is dit heel ongepast
Vind ik leuk
blondel +3813
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Wat is ongepast,dat TV LIMBURG zoiets maar kan zeggen.Bij mijn weten hebben we nog niets daarvan gehoord bij het Brugse bestuur.En ik denk dat er wel meer kapers zullen zijn,wat normaal is gezien zijn prestaties met Genk.Maar het is wel ongepast ten opzichte van Leko en Brugge.Veronderstellen dat Leko gaat moeten opstappen,.en zo wat onrust stoken bij Club.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:03]
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Iedereen weet dat Leko moet opstappen, dat is geen veronderstelling meer.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:35
Waarom heeft Club het contract van Leko nog niet verlengd? Dan zou alle onrust onmiddellijk weg zijn.
Vind ik leuk
Dan4red +1217
woensdag 20 maart 2019 om 14:54
oei oei, van een slecht tijdstip gesproken voor beide ploegen hé ... misschien kunnen we hier een voordeel uit halen in PO I !!!
Vind ik leuk
Marcus_A +2234
woensdag 20 maart 2019 om 20:38
😠😈,😙😎😂
Vind ik leuk
freeman +14159
woensdag 20 maart 2019 om 14:56
Alles zal afhangen van WIE de titel binnenhaalt ! Pas daarna zullen de onderhandelingen gaan starten !
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:59
Dat is de media dat is stoken ,wat en hoe kunnen zij weten wat Clement gaat doen of Club Brugge , ik ben zelf club supporter en vind dit wat nu al weken maanden aan de hand is ongepast , me niet verkeerd begrijpen Clement mag zeker komen daar bestaat geen twijfel over maar wij als supporter mogen ook niet vergeten Wat Ivan Leko al voor Club heeft gedaan, en nu weer beginnen voor de play offs de spelers hun hoofd op hol halen ,nu ze zijn professioneel en moeten hun daar boven kunnen zetten maar ik kan dat voor beide parijen niet aprecieren na de play offs is er nog tijd genoeg laat dat nu de prioriteit zijn
Vind ik leuk
Quizmaster +1124
woensdag 20 maart 2019 om 15:10
Och, dat wordt al zolang gezegd..dikke zever! Wat zou Clement naar Brugge gaan? Daar is niets meer te beleven dan in Genk hoor (niet slecht bedoeld).
De volgende stap voor Clement is: ofwel CL met Genk ofwel buitenlands avontuur..erna kan hij nog terugkomen! Kijk naar Hein, toen hij de kans had op het buitenland heeft hij het niet gedaan. Nu moet niemand hem nog in België en in het buitenland kennen ze hem niet meer...
Als ik Brugge of Genk was en ik zou een nieuwe coach moeten hebben dan zou ik Verheyen eens proberen..denk dat hij ook wel een topper in wording is
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:12]
Vind ik leuk
THOR4ever +3419
woensdag 20 maart 2019 om 16:04
Geef mij Storck maar dan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:39
Hij lijkt mij ook opzoek tijd waard ivm z'n werkwijze bij Hongarije. Welke speelwijze? Balbezit? Of variabel schema aangepast aan z'n materiaal. Wij werden vastgezet maar op een aanvallende wijze , niet op een verdedigende wijze. Ok hun 2e goal was een mooie lucky maar het gaat mij ook om hun blijvende weerbaarheid , ze plooiden ferm per momenten in de 2e helft en toch braken ze niet en de vervangers deden perfect mee in het geheel. Er zat een echte visie achter hun manier van spelen, het was niet zomaar kamperen op onze helft zoals bvb stvv deed.
Vind ik leuk
riksken +110
woensdag 20 maart 2019 om 15:12
Als Club supporter kan ik alleen maar zeggen dat dit zeer laag bij de grond is,ze hadden geen vertrouwen in hem en.nu zo ik ,Clement zijnde ook geen vertrouwen geven aan dit bestuur.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:32
Welke hulptrainer in ons land is wel doorgeschoven bij een topploeg als 1e trainer? Toen de Phille vrijkwam is het ook met alle respect WB dat hem kwam halen en het toen al twijfelende genk keek ook de kat uit de boom. Als Clement wil komt hij nu door de grote poort binnen met een navenant contract . Maar wie zegt dat er van Club zijde daar iets van aan is ? Lijkt mij allemaal opvultijd tot aan de po's van luie journalisten(?).
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:39
Los van alles had Leko ook slechts één seizoen als hoofdtrainer er op zitten. In dat laatste jaar met MP was Clement ook al veel meer dan een "gewone" T2.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:52
Strikt genomen niet hé, Leko was ook klein halfjaar trainer bij OHL in 1e en won zelfs van anderlecht maar toch degradeerde OHL dat seizoen. Trok toen als assistent naar PAOK bij z'n vriend en dan Stvv.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:11
Ja, dat had ik op wikipedia ook kunnen opzoeken :-)

1. Feit is dat ook Leko nog zeer onervaren was, hetgeen ongetwijfeld Clement tegen de borst zal gestoten hebben.
2. Als je streng wil zijn voor Leko, kun je zeggen dat hij nog een half seizoen geprofiteerd heeft van het werk van MP en tot de winterstop hierdoor een gigantische voorsprong heeft kunnen opbouwen. Sinds begin 2018 is het al veel minder beginnen gaan. In de playoffs was Brugge pas vijfde qua behaalde punten!!
3. De resultaten in de CL waren goed, maar Monaco bewijst al een gans jaar dat het een zwakke ploeg is. En de franse competitie is nu ook niet echt een topcompetitie hé. Dus enige relativering is wel op zijn plaats.

Mannaert schat ik hoog in. Volgens mij heeft hij genoeg gezien, en zal Leko volgend seizoen geen trainer meer zijn. Dit is uiteraard mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:16
Daar ben ik zelfs zeker van en het tegendeel zou mij verbazen. Ondanks een eventuele titel dank je wel Ivan, het was fijn bedankt en tot ziens.
Vind ik leuk
Hanzo +1
woensdag 20 maart 2019 om 16:21
Leko naar Genk en Clement naar Brugge misschien?
Vind ik leuk
Kess +620
woensdag 20 maart 2019 om 17:57
Tja als je sommige beslissingen ziet van Clement denk je toch soms dat hij met zijn hoofd in Brugge zit , bv ; ingvartsen er in gooien als 2de spits voor een middenvelder , op het moment dat ze de 2-3 tegen krijgen in zulte...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws