Mag Club Brugge Clement vergeten? 'Genk verwacht interesse uit Bundesliga'

Mag Club Brugge Clement vergeten? 'Genk verwacht interesse uit Bundesliga'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 09:47wo 20-03-2019 om 09:47

Philippe Clement is nu ruim een jaar trainer van KRC Genk en in die tijd deed hij het al uitstekend. De Limburgers hopen volgend jaar, ongeacht het eindresultaat in Play-Off 1, verder te gaan met hun coach.

Kwatongen beweren dat Clement na dit seizoen een mogelijke opvolger kan zijn van Ivan Leko bij Club Brugge. Dimitri De Condé ziet dat niet snel gebeuren. "Ik blijf Philippe de geknipte man vinden voor Genk. Dus ga ik er dan ook van uit dat hij volgend jaar nog onze trainer is", klinkt het bij Sport/Voetbalmagazine.

Geen binnenlandse transfer
Indien Clement ooit vertrekt, verwacht de Genk-manager dat het sowieso een buitenlands avontuur zal zijn. "Het zou mij niet verwonderen als er ook Bundesligaploegen komen aankloppen voor zijn profiel: jonge coach, heel gedreven én resultaten boekend."

Een vertrek naar een andere Belgische club ziet De Condé dan ook niet gebeuren. "Dus een stap hogerop? Dat zal dan het buitenland moeten worden, want wij zijn de nummer één in België, op dit moment."

Poll

Zal Clement blijven bij Genk?

(652 stemmen)

Plaats een reactie

Brugois +519
woensdag 20 maart 2019 om 09:54
Wij zijn de nummer 1, maar geen favoriet voor de titel... Als ge uzelf tot de beste van de jpl van dit seizoen benoemd dan moet ge ook zeggen dat je favoriet voor de titel bent! Noem een kat een kat de condé!! Je vat de playoffs aan als koploper met 4 punten voor, zeg dan dat je vol voor de titel gaat he man.
En club of anderlecht is nog altijd een stap hoger dan genk!
Vind ik leuk
j.caesar +1923
woensdag 20 maart 2019 om 10:27
Waar hebt u die verklaring gelezen mr. "BrugEois" ? Ik lees maar een betoog van De Condé over de toekomst van Clément.
Vind ik leuk
BW +539
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
De Condé zegt dan ook nergens dat ze niet vol voor de titel gaan. Er wordt enkel gezegd dat Brugge de grote titelfavoriet is zoals ze zelf en de media beweren... Geen grootspraak in Genk.
Vind ik leuk
Brugois +519
woensdag 20 maart 2019 om 12:33
Als je vorige artikels gelezen hebt dan weet je waarover ik spreek
Vind ik leuk
dakcota +4644
woensdag 20 maart 2019 om 13:13
heeft meermaals beweerd geen favoriet te zijn. niet omdat het niet in dit artikel staat dat het niet zo is he.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:54
Hahaha, Decondé, je bracht er niets van terecht als voetballer, maar als babbelaar voor de media, daar kan je wel wat van. Het ergste zou zijn dat je zelf uw fabels nog geloofd ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:27
Maar dan toch veel verder dan jij het gebracht hebt in het voetbal :-)
Of heb jij het wel verder dan hem gebracht?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
Of de Phille nu naar ons komt of niet dat weet ik niet en daar beslis ik ook niet over.
Maar waar hij heen zal gaan daar zal De Condé ook niet over beslissen, dus zeg daar niets over zeker niet na het debacle dat je al meemaakte net met Pozuelo die ook zogezegd niet mocht vertrekken.
Vind ik leuk
Figaro +352
woensdag 20 maart 2019 om 10:38
Chapeau voor zijn parcours dat hij tot nu toe heeft afgelegd, maar voor mij hoeft hij niet persé naar Brugge te komen,
Weet niet waarom de pers daar ook steeds blijft vanuit gaan....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:46
Ik heb het ook wat moeilijk met z'n typische MPH verandering van ploegopstelling in toppers. Blij dat hij het deed; het bracht ons mooie puntjes op. Voor mij mag gerust indien Leko vertrekt eens iemand uit een andere hoek komen met verse frisse ideeën.
Zo zou men eens moeten onderzoek doen naar het voetbal dat Storck bracht ten tijde van z'n coaching bij Hongarije. Was dat vanuit eigen sterkte ? Of onderging men het spel of is het een variabele coach die heel goed z'n materiaal inschat en aldus z'n systeem aanpast aan het huis.
Vind ik leuk
Figaro +352
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Dat is nu precies hoe ik het ook aanvoelde toen hij met Genk in Brugge kwam spelen, is daar tactisch de mist ingegaan, net zoals ons dat zo vaak overkomen is het laatste jaar onder MPH.
Vind ik leuk
dakcota +4644
woensdag 20 maart 2019 om 13:15
tis ondertussen nog altijd niet veel beter hoor. genk is eerste simpelweg omdat brugge en anderlecht zwakker zijn dan gewoonlijk
Vind ik leuk
Figaro +352
woensdag 20 maart 2019 om 17:17
Is ook waar. Zowel Club als Anderlecht al veel domme punten verloren dit jaar. Maar als we dan toch moeten verliezen, dan liever al strijdend dan als angsthazen.
Vind ik leuk
w-b forever +2054
woensdag 20 maart 2019 om 11:11
Ik denk dat clement bij genk blijft want hij blijft altijd zijn werkgever trouw.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:29
Trauma nog steeds niet verwerkt? Misschien eens coctact opnemen met Jef Brouwers.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:17
Te zien aan de pop en te horen aan de gezangen over Pozu gaan er veel genkies naar Brouwers mogen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
En als Genk zou kampioen spelen, kunnen ze samen gaan met een heel aantal clubsupporters :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:29
Wat Clement bij Genk gepresenteerd heeft daar kan je alleen maar bewondering voor opbrengen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws