‘Als Rutten het tij niet kan keren gaat Anderlecht voor nieuwe coach’

‘Als Rutten het tij niet kan keren gaat Anderlecht voor nieuwe coach’

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 07:28di 12-02-2019 om 07:28

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 07:29di 12-02-2019 om 07:29

De kans zit er nog steeds in dat Fred Rutten bij RSC Anderlecht als tussenpaus wordt gebruikt. Het Nieuwsblad meldt dat als de Nederlander het tij niet kan keren, paars-wit komende zomer een nieuwe coach zal aanstellen.

Het schokeffect is miniem met de aanstelling van Rutten. Anderlecht blijft op de sukkel. De Nederlandse coach doet het helemaal anders dan de ontslagen Hein Vanhaezebrouck, maar de resultaten blijven uit. Het kan dus goed zijn dat Rutten enkel als tussenpaus wordt gebruikt.

Rutten heeft ook een contract van onbepaalde duur dus langs beide kanten kan dat makkelijk opgezegd worden. De speculaties van een nieuwe coach worden zo gevoed. Kasper Hjulmand staat alvast te popelen. De Deen zal Nordsjaelland op het einde van het seizoen verlaten en is een vrije coach. Hij zou eerder al een persoonlijk akkoord hebben gevonden met Anderlecht.

Anderlecht bood echter niet genoeg om Hjulmand af te kopen. Hij zou zelf nog steeds open staan voor een Belgische club. Natuurlijk vergemakkelijkt dat alles de taak van Rutten niet en de Nederlander lijkt wel voor een onmogelijke missie te staan.

Plaats een reactie

Vaneigens +1388
dinsdag 12 februari 2019 om 08:21
Als Weiler, Hein en nu ook Rutten de ploeg niet aan het voetballen krijgen, zie ik toch een andere constante dan een zogenaamde zwakke trainer.
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 12 februari 2019 om 08:38
Kan je niet vergelijken, volgens mij heeft Rutten nu maar 2-3 spelers die bij Weiler al in de ploeg zaten...
Tussen Hein en Weiler kan je al vergelijken, Hein en Rutten ook maar de ploegen van Weiler en Rutten niet.
Nu neemt dit niet weg dat er sowieso te weinig aangekocht is met het gewenste niveau.
Vind ik leuk
Toca +52317
dinsdag 12 februari 2019 om 08:52
Weiler had een topteam in vergelijking met nu .
Vind ik leuk
jericho666 +3824
dinsdag 12 februari 2019 om 09:10
Buiten Tielemans en Dendoncker was de rest van het team toch ook maar heel middelmatig hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:22
Ik denk dat je een Hanni op dit moment heel goed kan gebruiken hoor!! En een Teo ook..
Vind ik leuk
Toca +52317
dinsdag 12 februari 2019 om 09:23
Maar die 2 en een scorende Teo toen is toch een duidelijk verschil.
Vind ik leuk
jericho666 +3824
dinsdag 12 februari 2019 om 09:30
Weiler heeft in zijn eerste seizoenshelft het geluk gehad vn een scorende Teo maar na de winterstop was het vooral collectief een sterk blok met een Tielemans en Dendoncker als uitblinkers. Maar op de andere posities zie ik in een 1 op 1 vergelijking toch heel weinig verschil met de kwaliteit die er nu voorhanden is.
Vind ik leuk
firedwarf +4225
dinsdag 12 februari 2019 om 14:19
how how ge vergeet wel ollie eh! die het uitstekend bij lokeren doet! Met ollie erbij stond anderlecht achteraan ook sterker ;)
Vind ik leuk
Brubru +5983
dinsdag 12 februari 2019 om 09:45
Dat was ook een heel matig team.
Kan je een volledig seizoen met een fitte Dimata spelen (die zou er meer maken dan Teo) sta je al wat hoger denk ik.
Vind ik leuk
margot +399
dinsdag 12 februari 2019 om 11:33
Jan, maar Weiler kreeg veel kritiek omwille van zijn spel. Waarom? Omdat hij niet het materiaal had om anders te voetballen. Een goede trainer is er een die eerst kijkt naar wat heb ik in de korf en hoe kan ik daarmee voetballen en niet ik speel dat systeem en als het niet lukt zeggen ik heb het materiaal niet. Rutten is een Hollandse trainer die te veel breed denken en te weinig diep. Hun voetbal is gebaseerd op balbezit tot in het oneindige. Dat werkt niet in de Belgische competitie waar 75 % van de ploegen verdedigend spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:32
Sorry maar dit is Rutte zijn fout niet hoor.. Koop gwn is anderlecht materiaal ipv van playoff 2 sukkels.... En geef Di man een klein beetje tijd..
Vind ik leuk
Quizmaster +1133
dinsdag 12 februari 2019 om 09:36
Zou die van Moeskroen geen stapje hogerop kunnen/willen?
Lijkt me toch een bekwame man..
Vind ik leuk
Heppen1J +936
dinsdag 12 februari 2019 om 10:11
Er mag trainer komen wie wi niemand kan met dit materiaal het doen keren zelfs Vercauteren niet
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 12 februari 2019 om 13:48
Dat Hjulmand een piste was die nog niet gesloten was, daar moet je nu niet echt een hoog IQ voor hebben. Die denkoefening had zowat iedereen al gemaakt sinds dag 1 van de aanstelling van Rutten.
Vind ik leuk
firedwarf +4225
dinsdag 12 februari 2019 om 14:18
Met alle respect volgens mij kunde zelfs voor Conte en Mourinho of Wenger gaan desnoods Guardiola... Als de spelers niet meewillen of het spelerspotentieel is er niet loopt ge toch tegen uw grenzen aan... Eender welke trainer het overpakt...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws