Anderlecht-fans zijn het beu: We maken ons op voor PO2 in een leeg stadion

Anderlecht-fans zijn het beu: "We maken ons op voor PO2 in een leeg stadion"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:15ma 11-02-2019 om 10:15

RSC Anderlecht kon weer niet winnen. In eigen huis werd het slechts 0-0 tegen Zulte Waregem. Momenteel staat paars-wit dan wel weer in de top-zes, toch vrezen heel wat supporters dat ze Play-Off 1 niet zullen halen.

Op Twitter uitten tal van fans hun ongenoegen over de prestatie van Anderlecht. Zo vonden zij het spelniveau andermaal onder niveau. Anderen vrezen dat zelfs Play-Off 2 geen schoonheidswandeling wordt voor het huidige paars-wit.

Poll

Haalt Anderlecht PO1?

(611 stemmen)

Plaats een reactie

Brubru +4782
maandag 11 februari 2019 om 10:18
Zou mooi zijn. Weten die ook eens wat PO2 voor een supporter wil zeggen.
En supporters zouden dan ook eens weten wat supporteren wil zeggen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:21]
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Heb eerlijk gezegd nog nooit publiek in een play off 2 match geweten dus zijn alle fans van die 9 ploegen successupporters ofzo ?
Vind ik leuk
j.caesar +899
maandag 11 februari 2019 om 10:41
Na verschillende PO2 besloot ik om mijn abonnementEN voor Cercle Brugge op te zeggen. Voornaamste reden was het gebrek aan belangstelling bij zakenpartners en zelfs familie. Het zou ook goed zijn dat RSCA van de vernedering proeft, alleen al om bepaalde mensen met de twee voeten op de grond terug te brengen.
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 10:43
Het zou idd een wake up call zijn voor iedereen. Maar het feit dat er weinig belangstelling zou zijn is voor mij logisch. Play off 2 is een farce.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 10:47
.......en die farce zou dringend afgeschaft moeten worden, want de meerderheid (9 clubs) is er het slachtoffer van.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Dat is zeker waar.
Vind ik leuk
j.caesar +899
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Inderdaad een farce met een wrange nasmaak als le PO-prijs reeds verrekend is in je (4) abonnementen.
Vind ik leuk
Brubru +4782
maandag 11 februari 2019 om 10:43
Is ook overdreven hoor.
Gent speelde PO2 en dat voor een gemiddelde van meer dan 10.000 man. (En daar was PO2 te betalen).
ZW vorig jaar ook meer dan 6000 man.

Zou een goede toets zijn bij jullie om eens te zien hoeveel supporters er komen opdagen.

Al denk ik dat jullie het nog halen ten koste van Stvv of Gent.
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Denk dat we met wat geluk aan 7000.man ofzo zullen geraken. Weet niet of ik het ga kunnen opbrengen.
Vind ik leuk
Brubru +4782
maandag 11 februari 2019 om 11:00
Dat is het verschil met een supporter van een kleinere ploeg. PO1, PO2, 1b, zelfs lager, slecht weer of goed weer, we zijn er.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 11:01
Heb met Genk ook meegemaakt en ik kan je verzekeren, ik kan het niet meer opbrengen, PO2 is het kerkhof.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 10:48
Zeker NIET ten koste van STVV, die geven dat (gezien hun programma) niet meer af.
Vind ik leuk
Brubru +4782
maandag 11 februari 2019 om 11:02
Zo gemakkelijk is hun programma nu ook weer niet.
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 13:01
Je moet het ook een beetje 'in verhouding' bekijken, geen enkele match is nog gemakkelijk, dat werd dit weekend duidelijk aangetoond.
Vind ik leuk
JanB +6663
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Het feit dat Anderlecht hiermee wordt geconfronteerd duidt nog maar eens de zwakte van onze competitie aan
Het zou doodjammer zijn voor PO1 mochten ze er niet bij zijn
Ook Club heeft in haar 60 jaar eerste klasse dieptepunten gekend
Herinner het competitiejaar '81 - '82 toen ze ternauwernood aan degradatie ontsnapten om de jaren nadien stééds top 5 te spelen
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 10:55
Waarom zou het jammer zijn voor PO1 mochten 'ze' er niet bij zijn ? Voor de duidelijkheid, ik heb totaal niets tegen Anderlecht, maar het zou eens niet slecht zijn dat elke club de ellende van PO2 eens meemaakte, misschien dat er dan eindelijk eens consencus ontstaat over het feit dat dit geen vagevuur maar een hel is om mee te maken. Uiteindelijk eindigt de competitie reeds voor die 9 ploegen. Dikke ellende waar de 'kleintjes' elk jaar opnieuw mee geconfronteerd moeten worden. Deze 'bedenkelijke' eer is - samen met hun - in het verleden ook al voor Genk, Gent en Standard weggelegd, toen was het toch ook niet jammer.
Vind ik leuk
JanB +6663
maandag 11 februari 2019 om 11:02
Freejazz, je hebt hier volkomen een punt
Maar ik voorzie weinig gevulde stadions indien noch Anderlecht, noch Gent deel uitmaken van de PO1 poule
Telkenjare zien we een ploeg meedoen die al blij is dat ze er bij zijn
Echter, ik geef je volkomen gelijk dat die PO2 een draak van een uitvinding is
Opnieuw naar de "oude" formule waar de kampioen gekend is als de 30 wedstrijden voorbij zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
freeman +13464
maandag 11 februari 2019 om 11:10
Ook steeds voorstander geweest van de klassieke formule ! Kampioen = wie na de competitie eerste eindigt ! Zien we toch in de ons omringende landen ook !!!
Vind ik leuk
Dan4red +1049
maandag 11 februari 2019 om 11:24
Daar was toen ook een geurtje aan, die laatste beslissende match van't seizoen ;-))
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:18
Ik was bij die match en daar was geen geurtje aan, alleen veel frustraties die van zich weggesjot werden. Wel hoopten veel niet blauwzwarte op geurtjes en 2e klasse; dat is iets anders.
Vind ik leuk
Dan4red +1049
maandag 11 februari 2019 om 12:47
ik herinner mij alleen dat RWDM niet veel in weg legde voor de overwinning van FCB met 5-0 !!!
Vind ik leuk
TageMeister +7237
maandag 11 februari 2019 om 10:30
Verschuren zijnen Buro zal goed gevuld zijn deze week hahaha
Vind ik leuk
ROBSON +3867
maandag 11 februari 2019 om 10:32
Het is bij club niet veel beter maar ik ben toch nog aan het wachten op de polonaise in het astridpark.
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Maar Club speelt wel zeker PO1...
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Maar let toch maar op, of Stvv springt nog naar de tweede plaats. En dit is (nogmaals gezien hun programma) vrij enrstig te nemen, want 4 punten is niet zoveel.
Vind ik leuk
DDT +3823
maandag 11 februari 2019 om 12:19
1 als club tegen Anderlecht verliest 😉
Vind ik leuk
foerie +7
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Ik ga naar alle wedstrijden kijken, ook die op verplaatsing en zelfs beloften wedstrijden maar dit gaat mijn petje te boven, ik ga niet kijken naar de wedstrijden in play-off 2 en ik kan U verzekeren dat er nog velen zullen zijn zoals ik, mijn vrienden hebben me ook al bevestigd dat ze niet komen kijken naar play-off 2. Ik ga vanaf half maart wat weekendjes met mijn echtgenote inplannen en het voetbal kan me dan totaal gestolen worden, geen TV of radio en ik zal het ook niet volgen op Sporza of andere sociale media.
Vind ik leuk
Brubru +4782
maandag 11 februari 2019 om 11:48
Ik ken er nog zulke. De eerste PO2 match zijn dat de eersten die je tegenkomt.
PO1 of PO2 zou toch geen verschil mogen maken als je een echte supporter bent.
Vind ik leuk
Hierulf +1816
maandag 11 februari 2019 om 11:26
ik moet toch toegeven dat RSCA mss meer kans heeft om Europa spelen via PO2 dan via PO1... :/
Vind ik leuk
Heppen1J +733
maandag 11 februari 2019 om 13:14
Dat heb je allemaal te danken
aan het vorige bestuur en Coecke
heefte er nog een schepje bovenop gedaan de miserie is al 5jaar bezig er is nog lang geen Beterschap op komst
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:06
Hein wilde teminste dominant voetbal ,dat het meerdere malen misgegaan is weten we al,maar deze trainer vind het een hele prestatie als je thuis tegen Z-W ,de nul kunt houden,wij zijn 40jaar supporter ,maar het is de eerste maal dat wij zo iets mee maken,Weiler was ook geen vette maar die won teminste nog zijn matchen,zij het veelal met1-0,maar hij won wel.
Vind ik leuk
mani88 +1081
maandag 11 februari 2019 om 15:16
Ik geef ze nog een kans om PO1 te halen, dankzij de nederlaag van Gent gisteren. Ze hebben het nog steeds in eigen handen. Zodra dit niet meer het geval is, dan vrees ik er écht wel voor. Anderzijds, als ze PO1 halen... dan begint het nog maar pas! Want hoe gaat deze zielloze ploeg een rol van betekenis spelen in PO1, laat staan een achterstand inhalen op meerdere ploegen om nog Europees voetbal af te dwingen. PO1 of PO2, Europees voetbal halen wordt sowieso een serieuze uitdaging voor dit RSCA!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws