Update: 'Lokeren rondt woensdag de komst van Anderlecht-aanvaller Musona af'

Update: 'Lokeren rondt woensdag de komst van Anderlecht-aanvaller Musona af'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 07:45wo 16-01-2019 om 07:45

Laatste update: woensdag 16 januari 2019 om 07:46wo 16-01-2019 om 07:46

Sporting Lokeren wil zich versterken met het oog op de degradatiestrijd. Heel wat namen passeerden al de revue, onder meer die van Geoffry Hairemans en Idir Ouali. Nu zouden de Waaslanders ook onderhandelen met RSC Anderlecht.

Het Laatste Nieuws schrijft namelijk dat Lokeren mikt op de komst van Knowledge Musona. De Waaslanders informeerden al bij Anderlecht. Musona zelf ziet een transfer naar Lokeren echter zeker zitten, aldus HLN.

Eerder probeerde Waasland-Beveren ook al om Musona in huis te halen, maar de streekgenoot van Lokeren kon niet voldoen aan de financiële eisen. Daarnaast is er ook Amerikaanse interesse voor de spits, maar die geeft de voorkeur aan een club uit Europa.

Overbodig bij Anderlecht
Lokeren en Anderlecht zullen wellicht nog verder onderhandelen, want bij paars-wit is Musona toch wel overbodig te noemen. Dit seizoen mocht de aanvaller acht keer opdraven, daarin was hij goed voor één doelpunt en twee assists. Musona maakte afgelopen zomer de overstap van KV Oostende.

Update 15/01, 08.15: Het Laatste Nieuws weet dat Musona dinsdag zijn medische testen aflegt bij Lokeren. Slaagt hij, dan staat niks een overgang nog in de weg. Lokeren en Anderlecht zijn er al uit. Het is wel nog niet duidelijk of het over een definitieve transfer gaat of een tijdelijke verhuurperiode. 

Update 16/01, 07.45: Het Laatste Nieuws meldt dat de transfer van Musona woensdag helemaal wordt afgerond. Lokeren huurt (zonder optie) de aanvaller van Anderlecht tot het einde van het seizoen.

Vanaf donderdag traint Musona normaal gezien mee op Daknam. Bovendien stelt Lokeren alles in het werk om hem speelgerechtigd te krijgen voor de belangrijke verplaatsing naar AS Eupen, aanstaande zaterdag.

Lees ookVizier op de uitgang: deze JPL-spelers maken zich op voor een overstap

Poll

Zou Musona een versterking zijn voor Lokeren?

(688 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 14 januari 2019 om 10:58
Allez de prijzen in de bandencentrale gaan weer opslaan.
Vind ik leuk
camargue +5259
maandag 14 januari 2019 om 11:14
ik zal hem zelf naar Lokeren brengen :)
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
maandag 14 januari 2019 om 11:28
Dat mag. Voor een niet-topclub is hij zeker een versterking, leuke speler.
Vind ik leuk
camargue +5259
maandag 14 januari 2019 om 11:30
Alé V, wat heeft die nu eigenlijk al laten zien in Brussel, en zeg nu niet dat hij daar in een topelftal moest spelen hé ...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
maandag 14 januari 2019 om 11:31
Nee, dat niet, maar bij KVO vond ik dat een goeie voetballist. Als hij bij Lokeren dat niveau haalt, mag hij zeker komen. En dat is wél beter dan hetgeen we nu lopen hebben ;)
Vind ik leuk
camargue +5259
maandag 14 januari 2019 om 11:33
tja, ik hoop dan met u dat hij dat niveau terugvindt want anders ga je er niet veel aan hebben denk ik.
Vind ik leuk
Brubru +4730
maandag 14 januari 2019 om 11:44
Hij zal dat niveau wel terug halen. Een van de beste spelers als hij zich mag uitleven bij zijn ploeg. Gaat net als veel andere spelers die bij paarswit aankomen tenonder aan de druk. Er zijn nu eenmaal spelers die maar op niveau komen als ze matchen na mekaar het vertrouwen krijgen ook al is het niet goed. Ik heb er bij ZW genoeg geweten en niet de minste.
Bij Anderlecht heeft of kan men dat geduld niet opbrengen.
Vind ik leuk
Toca +47496
dinsdag 15 januari 2019 om 08:47
Ik wil er ook nog een paar naar Lokeren brengen 😁
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 08:06
Beter bus inleggen
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:53
Dst is al nummer één, nu nog een aantal te gaan...
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
maandag 14 januari 2019 om 14:04
.....en te komen, mag ik hopen
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:30
Geef hem maar aan Lokeren.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 08:38
Eindelijk! Dat is de eerste misstap van Devroe/Coucke dat ongedaan wordt gemaakt.

Zo mogen er nog vele volgen!

Ps: je zou niet blij mogen zijn dat er iemand de club verlaat, maar in dit geval...
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 09:31
Dag, bedankt, tot ziens!
Vind ik leuk
Polikarpus +190
dinsdag 15 januari 2019 om 10:58
Musona was echt geen misstap bij Anderlecht. Wie sprong er wel bovenuit en hoeveel minuten mocht hij spelen? Iedereen dacht dat Coucke het voorbeeld ging volgen van Ajax, maar dat heeft tijd nodig. Daarom dat men dan rapper excuses zoekt als "geen spelers van Oostende". Musona is op zijn minst een waardige vervanger voor de bank.
Een ploeg die herfstkampioen wordt, Europees speelt, bekerfinale speelt en 4e eindigt is geen ploeg die toevallig wat meeval heeft, we speelden daarvoor ook al mooi voetbal. Eigenlijk tot iedereen weg wou. Dat kan je niet met matige spelers of spelers die 'maar' bij Oostende top zijn. Die zouden dan totaal floppen bij Anderlecht? Yeah right.
Gano was een flop bij Oostende, deed nooit iets goeds, won geen duels, liep niet enz. Nu doet hij het toch beter bij Genk, maar het is daar geen topper, maar de ploeg draait wel. Musona is zelfs op een slechte dag 10 keer beter dan Gano.

Ik zie dan toch WB in de problemen komen met de huidige transfers (geruchten) van Lokeren en ZW. Oostende kan ook nog, maar na hun laatste matchen denk ik wel dat we er zullen geraken.
Vind ik leuk
Brubru +4730
dinsdag 15 januari 2019 om 11:25
Ik heb Musona altijd een leuke speler gevonden.
Maar hij heeft bij een ploeg in crisis ook niet veel kansen gekregen.
Is volgens mij een speler die vertrouwen moet krijgen, in een vriendenkring moet terechtkomen.
Het is algemeen geweten dat dit bij Anderlecht niet het geval is.
Verkeerde keuze gemaakt dus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws