Coucke komt beloftes niet na: ‘Hij weigerde al voor de tweede keer’

    Coucke komt beloftes niet na: ‘Hij weigerde al voor de tweede keer’

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 07:16di 20-11-2018 om 07:16

    De vergadering van de Pro League deed heel wat wenkbrauwen fronsen. Marc Coucke beloofde een aantal maanden geleden dat hij als voorzitter voor meer transparantie zou zorgen.

    Het Nieuwsblad meldt echter dat Coucke zijn beloftes niet nakomt. ‘de tweede keer weigerde hij al iets te zeggen over het televisiecontract en de competitiehervorming, nochtans de belangrijkste dossiers die toen op stapel stonden.’

    De Pro League heeft een kans gemist om met een signaal te komen dat de clubs zo niet verder willen. ‘En gisteren, terwijl de Belgische voetbalwereld in brand staat, vluchtte hij als een dief in de nacht. Van de aangekondigde persconferentie kwam niets in huis. Vragen beantwoorden wilde hij ook niet’, klinkt het.

    Plaats een reactie

    TageMeister +5364
    dinsdag 20 november 2018 om 07:25
    Zwak!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:26
    Hij zal snel naar anderlecht gemoeten hebben voor alweer een ontslagje te gaan doen, zeker?
    Vind ik leuk
    freeman +11974
    dinsdag 20 november 2018 om 08:51
    Transparantie ......?
    Vind ik leuk
    willyy +122
    dinsdag 20 november 2018 om 09:10
    de verkeerde man op de verkeerde plaats !
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    dinsdag 20 november 2018 om 09:10
    Van transparantie gesproken...
    Uit andere berichten vernam ik dat de voorzitter van de Pro League zo'n 500.000€ per jaar verdiend... Gaat hij daar ook drastig snoeien zoals hij al een tijdje bezig is bij RSCA ?
    En zeggen dat onze kleine ploegskes van de lagere afdelingen op sterven na dood zijn, het grote geld is weer enkel voor een stelletje bevoorrechten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:23
    Belangenverstrengeling
    Degene die betaald die bepaalt
    Vooral in corrupte landen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:24
    Genoeg reclame voor Nederland. Bedoel je de omkoping bij Willem II ? Of het belangen conflict met Michael van Praag?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:29
    Zeg niet dat het er niet is maar bij ons wordt je bestraft zodat het niet elke tien jaar als een onkruid weer terugkomt
    Vind ik leuk
    Reagens +2315
    dinsdag 20 november 2018 om 10:31
    In alle eerlijkheid.
    Van zodra er een voorstel publiek wordt gemaakt wordt er op gesprongen om het af te schieten. De clubs liggen ongelooflijk ver uit elkaar en een compromis is verre van evident. M.a.w. heeft het simpelweg geen zin om te communiceren want dan wordt het alleen maar moeilijker.
    Ik hoop nog altijd dat de huidige formule grotendeels overeind blijft omdat ze geen steun vinden voor een alternatieve formule. De Belgische clubs doen het vrij goed (financieel en sportief) en dat is m.i. volledig te danken aan de PO's. Wat ik wel graag zou zien is dat er 2 ploegen minder zijn in eerste om de kalender iets meer te spreiden. En daarbij een kleine herziening van PO2 (meer bepaald wat er te verdienen is met PO2). Ik zou van PO2 een soort van Nations league tornooi maken met een geldprijs op het einde voor de finalist en de winnaar. De meeste PO2 clubs zijn niet geïnteressserd in Europees voetbal en hebben daar ook de infrastructuur niet voor.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1047
    dinsdag 20 november 2018 om 11:39
    al de beloftes die Coucke doet wel daar komt weinig van in huis denk aan het spreekwoord : veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven
    Vind ik leuk
    jerit +10
    dinsdag 20 november 2018 om 12:37
    Coucke doet nu waar hij in het zakenleven ook goed in was, namelijk lucht verkopen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws