Uitblinker Lokonga wacht grote toekomst: Hij heeft voetbalverstand

    Uitblinker Lokonga wacht grote toekomst: "Hij heeft voetbalverstand"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 23:48ma 12-11-2018 om 23:48

    RSC Anderlecht sloot een wisselvallige heenronde af met een 2-0-overwinning tegen KAA Gent. Hein Vanhaezebrouck wisselde zijn ploeg op enkele plaatsen. Zo kwam Albert Sambi Lokonga in het elftal. Die deed het uitstekend.

    "Het was zijn eerste basisplaats dit seizoen", aldus Mo Messoudi bij Extra Time. De middenvelder somt de kwaliteiten van de jongeling op. "Hij heeft enorm veel loopvermogen. Hij loopt met grote passen naar voor, maar heeft ook de juiste instelling in de defensieve omschakeling. Hij maakte echt een heel goede indruk en is bovendien een verstandige speler."

    Filip Joos waagt zich aan een gewaagde vergelijking. "Hij loopt een beetje à la Pogba, rank", verwijst de journalist naar de sterspeler van Manchester United. "Lokonga is een hele goeie. Vorig jaar ook al, hé, maar toen is hij toch een paar keer terug verdwenen. Hij heeft voetbalverstand." Ook Peter Vandenbempt erkent het talent van het Brusselse jeugdproduct: "Ik heb hem zelfs al beter zien spelen."

    Plaats een reactie

    Rsca-fan99 +1137
    dinsdag 13 november 2018 om 00:05
    Mooi om te zien ... hopelijk blijft hij staan en gaan de fans niet fluiten als hij ook eens wat minder is ..
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1508
    dinsdag 13 november 2018 om 07:45
    De spelers uit eigen jeugd worden niet zo snel uitgefloten.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    dinsdag 13 november 2018 om 08:23
    Er wordt in het algemeen gefloten... ook als het op de ploeg in het algemeen is, doet dit niet ten goede van het spelniveau en het vertrouwen van de jonge spelers... enkele wedstrijden geleden stonden Bornauw , Amuzu en saelemaekers in de ploeg ... toch drie jeugdproducten en toen werd er ook gefloten.. ja naar de ploeg in het algemeen maar steun die spelers wat meer... kan de ploeg en de club alleen ten goede komen...
    Ik persoonlijk zou mijn ongenoegen meer duidelijk maken ten aanzien van Heintje want na een jaar heeft hij er nog geen ploeg van gemaakt en heeft hij er nog geen systeem ingekregen.
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1271
    dinsdag 13 november 2018 om 00:27
    Hopelijk krijgt hy niet de streken van Pogba😅
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    dinsdag 13 november 2018 om 19:35
    Als hij evenveel oplevert dan Pogba qua transferbedrag... dan mag hij zich zo gedragen als Pogba 😂
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    dinsdag 13 november 2018 om 07:44
    allee,dat Joos het al zegt,zijn eerste positieve analise over Anderlecht dit jaar,
    Vind ik leuk
    Kettos +2255
    dinsdag 13 november 2018 om 20:38
    Had al veel meer kansen moeten krijgen. Hopelijk mag hij nu een tijdje blijven staan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws