Extra werk voor Coucke, minister De Block verwacht signaal van Pro League

    Extra werk voor Coucke, minister De Block verwacht signaal van Pro League

    donderdag 18 oktober 2018 om 22:15

    Marc Coucke heeft heel wat drukke dagen achter de rug. De voorzitter van de Pro League moet het imago van het Belgische voetbal herstellen. Binnenkort wordt Coucke bij Maggie De Block verwacht wordt voor een stevig gesprek. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

    De Minister van Sociale Zaken heeft heel wat vragen na het schandaal in het Belgische voetbal dat vorige week is losgebarst. De Block wil aan tafel zitten en verwacht een signaal van de voetbalsector. Gebeurt dat niet, dan wil ze kijken of er aanpassingen mogelijk zijn aan het gunstige RSZ-regime, waarvan het voetbal geniet.

    Roel Deseyn (CD&V) legde in het vragenuurtje De Block donderdag op de rooster. Voorlopig is De Block nog lief voor het voetbal. De voordelige regel geldt immers niet alleen voor het voetbal en voor grootverdieners. "Er zijn ook sporters die minstens even hard werken als sommige van de grootverdieners, maar die enkel door deze maatregel kunnen rondkomen." 

    De Block snapt trouwens dat het afnemen van het voordeel wel eens heel nefast kan zijn voor het Belgische voetbal. "Problemen waar ik niet zeker van ben dat ze er aan uit zouden komen", aldus de minister van Open Vld.

    Plaats een reactie

    Vlad +2233
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:33
    Met Maggie in doel elk jaar kampioen...
    Vind ik leuk
    Kingambo +1687
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:22
    Vooral sterk op ‘haar lijn’ 😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:46
    Dit bericht is toch anders als het vorige artikel. Hieruit blijkt dat het eerder een dreigement is. Los jr problemen op of we geven je er extra. De laatste zin in dit artikel doet mij dit geloven. Dus dat gaat een storm in een glas water zijn.
    Vind ik leuk
    FL +161
    vrijdag 19 oktober 2018 om 05:25
    Met de invoering van de witte kassa ging ook heel de horeca overkop gaan , niets is minder waar natuurlijk : alleen slecht gerunde zaken hebben het moeilijk , ik zou dit doortrekken naar het voetbal: ja dat gaat een moeilijke periode worden voor veel clubs , maar daarna zal de competitie er sterker uitkomen !
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:46
    In horeca hebben ze boekhoudkundig nog trucjes o dit tegen te gaan. In het voetbal moet je dan net als horeca alles hetzelfde doen voor iedereen. Dat zou zijn dat 1 zaak op de markt onder andere regels werkt.
    Trouwens als je mijn bericht leest stel ik dat dit een loos dreigement is. (Zelfs minister zegt dat dit een doodsteek kan zijn, niet alleen voor voetbal. Ook voor atletiek, wielrennen enz
    Vind ik leuk
    FL +161
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:32
    Ik vind toch dat ze moeten proberen in die richting te gaan , het einde van een tijdperk , het moet maar eens gedaan zijn ! Zwemmer Pieter Timmers krijgt ongeveer 1500 e per maand , dat is dan weer te weinig maar een voetballer in een modale ploeg klokt mss af op 25000 e per maand, scheefgetrokken situatie niet ?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:56
    Is wesley al geschorst ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws