Joos onthult over eerste ontmoeting met Veljkovic: 'Schoof me een wit doosje toe'

    Joos onthult over eerste ontmoeting met Veljkovic: 'Schoof me een wit doosje toe'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:22

    Deljan Veljkovic had een goede relatie met heel wat mensen in het Belgisch voetbalmilieu. Hij kwam dan ook in contact met een pak personen. Ook (even) met Filip Joos. Dat geeft hij aan in zijn column in De Standard.

    Filip Joos had ook even te maken met Dejan Vejlkovic, de makelaar die aangehouden is. Joos is niet verrast door wat van de makelaar naar buiten is gekomen.

    'Een klein decennium geleden kreeg ik telefoon van Dragan Siljanoski, die een half seizoen lang mijn ploegmaat was geweest bij Lyra. Wel enthousiast, zo begroette hij me ook aan de telefoon. Of ik hem uit de rats kon helpen? Hij had dringend een dvd nodig met de doelpunten van Ibrahima Sidibé, spits van STVV die toentertijd furore maakte.'

    Joos stelde zijn ex-ploegmaat ook niet teleur. 'Ik beloofde hem te helpen, for old times’ sake, in een halfuurtje was de dvd klaar – een goal of zeven, zo’n geweldenaar was Sidibé nu ook weer niet. De dag erna zou de overhandiging plaatsvinden.'

    Veljkovic
    Daarop volgde de ontmoeting met Veljkovic. "‘Verso, 14 uur,’ biepte mijn telefoon. Verso is een Antwerpse kledingzaak annex bar voor de happy few, bekakter vind je ze niet. Daar op het terras: Dragan. En ook zijn baas: Dejan, de manager.'

    'Ik gaf hen de dvd. Waarop Veljkovic me een wit doosje toeschoof. Met daarin een spiksplinternieuwe iPhone, die schril afstak tegen mijn bescheiden Nokia’tje', onthult Joos.

    'Ik schoof de iPhone terug, zei dat ik voor dat schijfje van Sidibé niks hoefde. Drink dan iets, klonk het. Ik nam, echt waar, een crème brûlée. Die met veel tamtam aan het terrastafeltje werd geprepareerd, met bunsenbrander en al. Ik hield mijn handen thuis, stak ze niet in het vuur. Ik verbrandde me niet.'

    Plaats een reactie

    Toca +33354
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:26
    T heeft nog lang geduurd voor Joos ook iets had meegemaakt..
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:28
    Ge zijt me voor 😂
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14078
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:30
    Sommigen krijgen één extra percent korting op hun auto, anderen hebben dan weer recht op een crème brûlée.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:40
    en ne choco met een rietje....
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:30
    Dit is wellicht het strafste dat die man ooit meemaakte...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:36
    Neen , neen bij Melsele heeft men hem trachten om te kopen met een half varken maar dat ging ook niet daar zijne diepvries juist vol zat met crème brûlée
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    mapolean +651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:39
    Er zat een geurtje aan die crème brûlée... Een verbrand geurtje... Maar da's altijd beter dan een Volkswagen met sjoemelsoftware!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14078
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:40
    Er zijn twee nieuwe gezegdes door de dikke Van Dale opgenomen:

    1) "Iemand een wit doosje toeschuiven." -> Betekenis: Iemand een cadeau geven om er goed mee bevriend te zijn.

    2) "Beter een wit doosje, dan een wit Joosje krijgen." -> Betekenis: Beter een cadeau krijgen dan enkel een crème brûlée.
    Vind ik leuk
    VaSy +807
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:43
    Ik kom ni bij! Echt, serieus! 🤣
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:53
    En filipke meent da echt hè
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:57
    Is die crème brûlée wel aangegeven?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:07
    joos moest dan klacht indienen voor poging tot omkopen maar ja t zijn allemaal dezelfde nooit iets gedaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:08
    joos is heiliger dan de paus
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4457
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:30
    Als Joost ooit zijn autobiografie uitbrengt catalogeren ze dit in de bib onder de fictie :)
    Vind ik leuk
    hoekschop +2158
    zaterdag 13 oktober 2018 om 01:05
    Die Joos :). Hij mag mijn oude iphone hebben. Kan hij eindelijk zijn nokia weg doen. No strings attached.
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:32
    Hoe zit het eigenlijk met Raes ? Aja die heeft cat luyten gekregen van ne makelaar !
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:33
    zou die hem nog dagelijks zijn papke geven. Man, die maakt Raeske belachelijk in het openbaar. Daar hebben ze ons niet voor nodig zo blijkt :)
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    zaterdag 13 oktober 2018 om 10:40
    Gelukkig gebruikt hij voor extra time wel de Gstar kledij die wordt aangeboden, want hoe zou Joos er anders bijzitten?
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    zaterdag 13 oktober 2018 om 11:39
    Het zal een oude versie geweest zijn 😂

    Vind ik leuk
    camargue +1610
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:31
    direct oppakken die Joos want hij bekend zowaar passieve corruptie diene klojo :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 13:23
    Dan toch nog wat goed nieuws!
    Vind ik leuk
    Aio +4
    zaterdag 13 oktober 2018 om 15:47
    Mr Joos dat is ook goalfixing wan het was Sidibe die de doelpunten scorde en niet zijn vriend is het niet valsheid in filmkes. Mag dat wel Joosje.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Joos onthult over eerste ontmoeting met Veljkovic: 'Schoof me een wit doosje toe'