Clement ontkent versie van autohandelaar: ''Ik was daar alleen''

    Clement ontkent versie van autohandelaar: ''Ik was daar alleen''

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 15:15do 11-10-2018 om 15:15

    In het grote voetbalschandaal viel donderdag ook de naam van Philippe Clement. De trainer van Racing Genk zou net als Sébastien Delferière samen met spelersmakelaar Dejan Veljkovic samen een autohandelaar in Aalst hebben bezocht. Clement ontkent.

    ''Dit verhaal klopt niet'', spreekt Clement heldere taal tegenover Het Nieuwsblad. Clement erkent wel dat hij een auto in de garage van François Thoen heeft gekocht. ''Ik ben zeven jaar geleden als speler van Beerschot een auto voor mijn vrouw gaan kopen in die garage, dat klopt.''

    Clement zegt dat te hebben gedaan voor eventuele korting. ''Andere spelers hadden mij aangeraden daar eens langs te gaan omdat ik er wellicht extra korting kon krijgen aangezien de garagist een supporter van Club was. Ik heb verschillende garages bezocht en die kwam er inderdaad het goedkoopst uit.''

    De oefenmeester wil echter heel duidelijk stellen dat hij nooit met Veljkovic bij Thoen was. ''Ik heb daar dus wel een auto gekocht maar ik was er alleen. Niet in het bijzijn van iemand anders, laat staan een makelaar. Wie mij kent, weet dat ik me van die wereld ver weg houd. Het is hoogst ongelukkig dat ik hierin betrokken word.''

    Lees ook: LIVE: De gebarste bom in het Belgische voetbal, alles wat je moet weten

    Plaats een reactie

    camargue +3393
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:23
    en nog verdient dat niet genoeg ... half het land rondrijden om de meeste korting te krijgen ... 't zal wel zeker ...
    Vind ik leuk
    Rebel +1438
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:25
    7 jaar geleden en nu is die auto nog nieuw,tis toch ne echte tovenaar
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:27
    hij is er vergeten bij te vertellen dat zijn vrouw geen rijbewijs heeft :) Alhoewel dat je dat vandaag de dag in België blijkbaar niet nodig hebt wanneer ik zie wat er allemaal rondrijdt ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    Elise +462
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:58
    Toen gekocht is verleden tijd. Wat een zielige reacties hier. Wordt volwassen of klinkt dat ook als nieuw? Wss iets voor sommige vaak terugkeert. Get a life. Stand up voor degene zo'n engeltjes zijn en hier de Bengaal komen uithangen.
    Vind ik leuk
    Roach +2013
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:14
    Geef nu toe, het is op zijn minst allemaal een beetje ongelukkig te noemen. Maar zolang er geen definitieve uitspraken zijn, zal het over iedereen gissen blijven...
    Vind ik leuk
    Panpeter +85
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:37
    Ook een eersteklas sjoemelaar.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5796
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:10
    De naam Veljkovic laten vallen zou waarschijnlijk voldoende geweest zijn om de extra korting te krijgen. Daarvoor hoeft hij niet mee aanwezig geweest te zijn. Als profvoetballer nog extra korting willen krijgen, schandalig eigenlijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    Piet300 +7
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:58
    Loop toch wandelen zeveraars
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:43
    Als ze de aankoop van een auto van Clement onderzoeken moeten ze de aankoop van een grasmachine van De Boeck ook maar eens nazien
    Vind ik leuk
    Keith +25
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:56
    Das een goeie!
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1599
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:04
    Dus het kopen van een auto met korting is genoeg voor sommigen om iemand als sjoemelaar te bestempelen en grote woorden als financiële fraude in de mond te nemen....denk je nu echt dat die mensen hun carriere op het spel willen zetten voor zo'n klein bedrag. Ik hoop dat een aantal forumleden toch hun gezond verstand gebruiken en inzien dat deze grootschalige actie voor deze "betrokkenen" totaal niet in verhouding staat tot wat ze gedaan hebben, als het al als fout bestempeld zou kunnen worden. Zij verdienen niet om zo in de media behandeld te worden
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:48
    Een job als voetballer of trainer wordt blijkbaar niet goed betaald. Ze doen alles voor een korting van 1 procent. Ocharme de sukkelaars, zullen we een benefiet houden voor alle profvoetballers en trainers, zodat ze wat meer euro's kunnen verdienen. Want vandaag de dag kom je nergens met zo'n hongerloontjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:15
    Zelfs áls dit waar zou zijn... En dan? Een voetballer die met een makelaar een auto gaat kopen, vind ik toch iets heel anders als een scheidsrechter die dat zou doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws