Autoritair Genk komt nonchalance te boven en wint met ruime cijfers in Brugge

    Autoritair Genk komt nonchalance te boven en wint met ruime cijfers in Brugge

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 21:49zo 23-09-2018 om 21:49

    KRC Genk heeft haar uitstekende vorm nog maar eens in de verf gezet. Op bezoek bij Cercle Brugge hield het nummer twee uit de Jupiler Pro League van begin tot eind controle. Dankzij de offensieve weelde werd verdedigende nonchalance de Limburgers hoegenaamd niet fataal: 2-5.

    Genk startte de partij bomvol vertrouwen en dat bleek al meteen. Na welgeteld 25 seconden voetballen hing de bal al tegen de touwen. Een aanval over links werd aan de tweede paal knap binnengetrapt door rechtsachter Joakim Maehle. Het vroegste doelpunt uit deze jaargang van de Jupiler Pro League leverde Genk een dominante openingsfase op. Aly Samatta liet de tweede treffer echter liggen.

    Dat brak de Genkies zowaar zuur op, want op een zeldzame tegenprik schoof Guevin Tormin de bal in de verste hoek. De bezoekers leken even aangeslagen, maar in zulke situaties moet je kunnen rekenen op je sterspelers. Leandro Trossard nam die handschoen op: de winger controleerde, legde aan vanop zo'n twintig meter en vond een klein gaatje in de kortste hoek. Met die 1-2-voorsprong ging Genk ook rusten.

    Doelpuntenkermis
    Na de pauze regende het treffers. Cercle kwam niet onaardig uit de kleedkamer, maar Alejandro Pozuelo drukte de hoop na tien minuten de kop in. De Spanjaard duwde simpel binnen. Dat resulteerde in nonchalance, want tot twee keer toe ging Joseph Aidoo in de fout in dezelfde fase. Gianni Bruno pakte het geschenk uit met een knappe stift: 2-3.

    Genk was echter niet onder de indruk en ging geduldig op zoek naar de beslissing. Daarvoor keek het opnieuw naar Trossard. Het goudhaantje legde in enkele minuten tijd twee kopieën op de mat. Twee maal legde hij aan vanop de linkerflank, evenveel keer verdween de bal enig mooi in de rechterbovenhoek. Door de 2-5-overwinning blijft Genk in het spoor van Club Brugge. Bovendien breekt het een clubrecord.

    Poll

    Is Genk dé titelfavoriet?

    (317 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15820
    zondag 23 september 2018 om 21:53
    Ik ben nu al benieuwd naar de match tss Genk en Club!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:03
    Genk is gewoonweg de beste ploeg in België !
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    zondag 23 september 2018 om 22:35
    Ik ook... En juist die match kan ik niet gaan kijken...( Familie weekend zee, ouders 80/85 jaar...)
    Vind ik leuk
    freeman +11901
    maandag 24 september 2018 om 00:10
    tablet meenemen ! doe ik ook in zo'n geval !
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:55
    KAMPIOENEN OLE OLE, KAMPIOENEN OLE OLE!!!!
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    dinsdag 25 september 2018 om 13:51
    Laat voorlopig maar deze hoogmoed voor wat het is. Na speeldag 5 in play-off 1 wil ik best een keer meezingen, maar laat ons de Limburgse bescheidenheid voorlopig maar respecteren
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zondag 23 september 2018 om 22:00
    Offensief gelukkig een efficiënte Trossard. Had nooit een wedstrijd mogen worden, maar door laks verdedigen werd het dat wel. 2 flaters achterin.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    zondag 23 september 2018 om 22:07
    Zolang de offensieve motor draait bij Genk zal het wel loslopen. Maar mocht het daar wat stokken door blessures, schorsingen of vormdippen gaat die verdediging toch nog scherper moeten gaan staan.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2219
    zondag 23 september 2018 om 22:07
    genk is zeker onze kwaadste tegen stander dit jaar, de scalp van andl gent hangt al aan de muur wie is de volgende genk ??
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    maandag 24 september 2018 om 08:22
    droom verder.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:13
    Zelfs als ze niet top zijn scoren.ze 5 keren. als men.de.maand november goed doorkomt moet men resoluut.voor de.titel gaan. Daar.ligt de sleutel met 5 matchen op 14 dagen tegen besiktas, standard, daarna antwerp en daarna terug besiktas en.club brugge thuis.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:02
    Trossard had al lang bij Anderlecht moeten zitten, al een jaar of twee. Nu is hij onbetaalbaar.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    maandag 24 september 2018 om 00:33
    Ze zijn gelukkig niet allemaal zoals Praet. Ook niet vergeten dat Trossard eerst uitgeleend moest worden om bij Genk te kunnen doorbreken. Een speler die de Genkse A-kern niet haalt wordt niet gekocht door Anderlecht.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:38
    Tijdens de uitleenperiode bij OH Leuven heeft hij laten zien dat hijnveel talent had. Toen hadden ze een dikke enveloppe op tafel moeten leggen. Maar chapeau dat Trossard gekozen heeft op bij Genk te bevestigen. Maar ik bedoel maar, zo'n spelers heeft Anderlecht nodig!
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    maandag 24 september 2018 om 08:24
    denk ge nu echt dat iuedereen bij Anderlecht wilt spelen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws