Oorlog begint: Club Brugge-fans provoceren Gent met opvallende stunt

    Oorlog begint: Club Brugge-fans provoceren Gent met opvallende stunt

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 10:30vr 21-09-2018 om 10:30

    Wie vanochtend het Gravensteen voorbijliep keek misschien even vreemd op. Er was namelijk een vlag van Club Brugge te zien aan dat historische bouwwerk in Gent.

    Zondag wordt KAA Gent - Club Brugge gespeeld, traditioneel een heel beladen wedstrijd. In Gent wonen er namelijk een aantal Club Brugge-fans. Voor de meest recente derby gaf de burgemeester zelfs aan dat het die dag verboden was om op straat te komen in de blauw-zwarte kleuren.

    Het Gravensteen kwam recent ook prominent voor in de reportage rond de rechtse groepering Schild & Vrienden. Daarin was te zien hoe de groepering onder luid protest een Europese vlag verwijderde van dat bouwwerk om te protesteren tegen illegale migratie. 

    Poll

    Wie gaat de Slag Om Vlaanderen winnen?

    (2383 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40716
    vrijdag 21 september 2018 om 10:34
    Wat schild en vrienden hier mee te maken heeft ontgaat me.
    Vind ik leuk
    Boerken +7085
    vrijdag 21 september 2018 om 10:41
    Dat het ook schurken zijn gelijk de clubfans zeker .
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:27
    Waarom doe je zo een dwaze uitspraak; Je kent niets van het dossier en toch daarover uw mening geven. Zal mij even tot uw niveau verlagen: mijnheer draagt links en krijgt hem niet meer rechts vooruit.
    Vind ik leuk
    Boerken +7085
    zaterdag 22 september 2018 om 07:36
    Omdat meneer de commissaris niet snapt dat het ironisch bedoeld was !
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    vrijdag 21 september 2018 om 10:43
    Ze willen ons framen 😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:46
    Het geeft de schrijver van het artikel een (vals)gevoel van mediakennis.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    vrijdag 21 september 2018 om 10:51
    Omdat het waarschijnlijk door steroïden opgepompte en uit maatpakken opgezette studenten zijn die weer een uit de hand gelopen hobby hebben gevonden.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zaterdag 22 september 2018 om 11:11
    Er zouden er meer moeten zijn. Al eens rondgelopen en om je heen gekeken in gent?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3396
    vrijdag 21 september 2018 om 10:55
    Die hingen ook een vlag op aan het Gravensteen. De vergelijking valt nog mee, aangezien de nazi's indertijd ook hun vlaggen aan zowat elk kasteel in Vlaanderen hingen. Voor hetzelfde geld had ik als Club-fan nu ook een huiszoeking aan m'n broek. Zo zie je maar: het valt allemaal nogal mee 😎
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    vrijdag 21 september 2018 om 10:59
    Of zijn jullie ook nazi's ?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3396
    vrijdag 21 september 2018 om 11:17
    Als je op je deur hoort bonken, nicht aufmachen hé...
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    vrijdag 21 september 2018 om 11:04
    Euhm, om correct te zijn had S&V juist een vlag van het gravensteen afgetrokken, niet op gehangen
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3396
    vrijdag 21 september 2018 om 11:18
    Hadden die er geen in de plaats gehangen ook niet? Ik kan me vergissen hé, ik ben geen Pano-kijker 😎
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:51
    Er wonen enkele Clubfans in Gent... Is die serieus? Gent is blauwzwart... de hype rond Gent is al wat minder trouwens... Anders zou het stadion toch al uitverkocht zijn?
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zaterdag 22 september 2018 om 11:15
    Ik werk in gent. In hun kampioenen jaar was zowat de helft Gent supporter,ze kwamen als paddestoelen uit de grond. Nu enkele jaren later is het een pak minder,een heeeeeeeel pak.
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1132
    zaterdag 22 september 2018 om 14:04
    idd toen ik nog int unief zat had je rap door dat de meeste echte Gentenaars gwn Clubfans zijn, deze actie is pure haat en frustratie van de burgemeester
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:53
    Getruckeerde foto want ondanks de felle wind beweegt dat vlagsken nog niet eens ,losers 😂😂😂
    Vind ik leuk
    BS90 +4582
    vrijdag 21 september 2018 om 10:56
    Want het waait constant, elke milliseconde van de dag?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:58
    Oops, de struiken en blaadjes bewegen ook niet op de foto.
    Plastieke misschien ??
    Vind ik leuk
    tom1981 +608
    vrijdag 21 september 2018 om 14:35
    Ik heb eens een foto van een match van Gent gezien. En ze stonden ook stil😂😂😂
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +1029
    vrijdag 21 september 2018 om 21:08
    Hoe kan die vlag nu bewegen , het is een foto , dus een STILSTAAND beeld 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16248
    vrijdag 21 september 2018 om 10:53
    Ludiek, moet kunnen. De boel een beetje op scherp zetten.
    Vind ik leuk
    JanB +6199
    vrijdag 21 september 2018 om 10:54
    Geef toe, dit is toch een mooie ludieke stunt
    Ik zie het de Gentenaars nog niet doen op het Brugse belfort
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:22
    Natuurlijk niet , alle trappen van het belfort van Brugge zijn (zoals het stadion) tot op de draad verrot.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:56
    is fake want er hing niets deze morgend en het was hard aan het waaien en deze vlag beweegt niet eens
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:00
    De rest (bomen en struiken)ook niet op mijn computer.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    vrijdag 21 september 2018 om 11:06
    Ooit al iets zien bewegen op ne foto? Dan ist een filmpje...
    Vind ik leuk
    Elise +462
    vrijdag 21 september 2018 om 11:06
    Schitterend deze ludieke actie! Boerken, gij zijt uwe naam echt waardig bij deze.
    Straks eendjes op de grote markt te Brugge
    Vind ik leuk
    tom1981 +608
    vrijdag 21 september 2018 om 15:13
    Haha. Samen kwekken kwek kwek kwek haha
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    vrijdag 21 september 2018 om 11:29
    Folklore heette dat vroeger. Nu wordt het allemaal verzuurde mediaspektakel.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    vrijdag 21 september 2018 om 11:47
    Nu is het ludiek, maar als't omgekeerd was geweest zou je hier heel wat anders gelezen hebben. Hypocrieten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 12:16]
    Vind ik leuk
    Vancamp +135
    vrijdag 21 september 2018 om 12:12
    Inderdaad niks ludiek aan ,voetbal allang geen feest meer en zeker als ik al die commentaren lees.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:24
    omgekeerd?Het Gravensteen dan aan een vlag van Club Brugge hangen?
    Vind ik leuk
    Pis Tolee +827
    vrijdag 21 september 2018 om 12:25
    Dan was de middenstip weghalen actie toch ludieker... Dat zie ik de Brugge fans nog niet doen in onze mooie voetbaltempel!
    Vind ik leuk
    Vlad +2814
    vrijdag 21 september 2018 om 12:40
    Daar komen we enkel de drie punten pakken...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:28
    das ook het enige, waar jullie kwekkers kunnen mee pronken!! da beton stadionneke van jullie!!! ps: zo een tempel, om max 6pl te ambieren...
    Vind ik leuk
    Pis Tolee +827
    vrijdag 21 september 2018 om 17:08
    Beter dat dan een betonrot, naar stront riekend stadion....
    Alhoewel dat laatste, naar stront rieken, zijt gij wel al gewoon zeker boer Messelis.
    BTW ge zijt ook onze mega CL campagne vergeten 😂😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:43
    wow! ARAG heeft 1x iets bewezen in europa in 118 jaar en ze denken daar, dat ze formaat Farça, RM, Lfc zijn!!! pffffffffffffffffffffff en btw: typische indianen trut, zo direct persoonlijke aanvallen, LAAAAAAAAAAAAG!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Pis Tolee +827
    vrijdag 21 september 2018 om 21:45
    Uw eerste reactie, kwekkers, is zo afgezaagd dat ik in niets anders goesting had... Moet ge daarvoor 51 jaar zijn? Stadionneke, Farca, Calimerogedrag!
    Let maar op dat jullie niet weer de CL Farca worden... Karma, Prick! En bij gasten zoals gij die zelf als 1ste zo laag gaan ga ik dan ook graag nog wat lager, da s de enige taal dat die verstaan. Blijkbaar juist gezien uw 2e reactie...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 21:52]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    vrijdag 21 september 2018 om 13:37
    Allemaal onnodig, het moet op het veld binnen die negentig minuten gebeuren.
    Vind ik leuk
    pitroken +131
    vrijdag 21 september 2018 om 15:53
    binnen de 98minuten bedoelt ge.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zaterdag 22 september 2018 om 11:18
    Een hoopje beton met glas er rond.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    vrijdag 21 september 2018 om 14:00
    Als er niks vernield wordt, zou ik geen problemen hebben moesten die van Gent als tegenprestatie vandaag een vlag aan het belfort laten wapperen... liever zo'n actie dan inbreken in een stadion en overal graffiti spuiten...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    vrijdag 21 september 2018 om 16:19
    Voor mij is het allemaal onnodig gezwets dat niks van toevoeging geeft aan het hele gebeuren. Alleen het randdebielisme verder aanwakkeren en emanciperen.

    Gent is Gent en Brugge is Brugge. Mijn club verdedigt op het voetbalveld mijn stad en dito mijn thuis. De rest is bullshit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:20
    Niet zo erg. De vlag hangt al halfstok voor zondag....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 17:09
    Ofwel zijn Yves en Lou al op voorhand "de vlag aan het strijken" !
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:23
    Dat verbieden om kenbaar gekleurd te lopen in de stad waar je woont, voor een ander ploeg dit moet kunnen. Dit zijn straffen die onnodig zijn. Daar is een reden voor dat er over heel België zoveel CLUB SUPPORTERS zijn. Dat we niet allemaal noch uit kunnen maar ook thuis telkens uitverkocht stadion hebben. We are bruges blue black we always coming back. Nr1
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:06
    Ikke peize dien ploeg die tmieste goals moakt dien wint
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    zaterdag 22 september 2018 om 13:13
    Velen hier zijn klaar voor de psychiatrie.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1204
    zaterdag 22 september 2018 om 15:14
    en gij zijt er heel zeker en vast bij
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    zaterdag 22 september 2018 om 15:16
    Weer ontsnapt patiënt 81? :))))))))
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:17
    ghislain toch niet Lord? :-p
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws