Club Brugge-Dortmund ontsierd door vechtpartijen: Zoiets kan écht niet

    Club Brugge-Dortmund ontsierd door vechtpartijen: "Zoiets kan écht niet"

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 07:15wo 19-09-2018 om 07:15

    Club Brugge en Borussia Dortmund brachten dinsdagavond veel sfeer in het Jan Breydelstadion. Naast de 1.500 bezoekers in het uitvak zaten er een pak Duitse fans tussen het thuispubliek. Dat zorgde voor wrevel.

    Zo raakte bekend dat er een pak Dortmundfans tussen de Bruggelingen zaten. Op de sociale media circuleerden heel wat foto’s van Duitse supporters in de thuisvakken. Op de Zuid-tribune ontstonden er zelfs vechtpartijen na het doelpunt.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +12250
    woensdag 19 september 2018 om 07:32
    Het is toch niet omdat er Duitse fans zitten dat je erop moet kloppen? Djeeezus
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    woensdag 19 september 2018 om 07:37
    Inderdaad.....voetbal een feest....hoe vaak zitten Brugge supporters zonder problemen tussen thuis supporters in onze Jupiler League...zou toch een voorbeeld mogen zijn. In veel sporten zitten uit- en thuis supporters door elkaar...in voetbal blijkbaar niet mogelijk
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:46
    Zelfs bij bokswedstrijden zie je dat niet.
    Men moet de vraag stellen: moet de belastingbetaler blijven opdraaien
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    woensdag 19 september 2018 om 18:14
    Nee? Ben je al eens naar een bokswedstrijd geweest? Het gebeurd meer dan dat je denkt hoor.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15820
    woensdag 19 september 2018 om 07:35
    In Duitsland zitten supporters doorgaans gemengd en daar zijn er geen problemen.. Die van Brugge konden zich na de tegengoal wellicht niet inhouden. Zonde, maar Dortmund treft hier geen schuld. Als je u niet kan bedwingen, blijf dan thuis.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:49
    Als de daders geïdentificeerd zijn, ontzeg zr Jan Breydel levenslang
    Vind ik leuk
    FCB4EVER +15
    woensdag 19 september 2018 om 12:03
    Was je aanwezig???
    Dortmund supporters waren de hele tijd de brugse supporters aan het uitdagen vooral in de zuid.
    Dus als je het niet gezien hebt, mondje dicht
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15820
    woensdag 19 september 2018 om 13:14
    Dan moesten de veiligheidsdiensten sneller ingegrepen hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 06:05
    Veedeevee kunt beter zwijgen want komt niks goeds uit uwe mond,
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15820
    donderdag 20 september 2018 om 08:29
    Ik miszeg nochtans niks.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4803
    woensdag 19 september 2018 om 14:00
    dus als je uitgedaagd wordt dan mag het gewoon? rare hersenkronkel
    Vind ik leuk
    FCB4EVER +15
    woensdag 19 september 2018 om 15:35
    Heb ik nie gezegd, lees het eerste bericht:"Die van Brugge konden zich na de tegengoal wellicht niet inhouden"
    Daar gaat het om...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:53
    zijn daar fotos of beelden van ? ik vind ze namelijk nergens

    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:56
    VeeDeeVee gelukkig heb je geen vooroordelen tegen de "wilden" van Brugge en de "engelen" van Dortmund.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15820
    woensdag 19 september 2018 om 13:14
    Absoluut niet, ik stel gewoon vast. Het is gewoon opvallend dat de sfeer pas na het tegendoelpunt omslaat.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    woensdag 19 september 2018 om 08:28
    Ik snap niet dat zoiets kan...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:54
    Slechte verliezers en frustraties zijn des mensen... Jammer.
    Brugge verdiende zeker een gelijkspel voor de geleverde prestaties.
    Stomme goal besliste in het voordeel van Dortmund.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:58
    Hier moeten brugge sups zeker over zwijgen want ze zitten altijd zelf tussen het thuispubliek wat niet wil zeggen dat zoiets eigenlijk moet kunnen.De dag van vandaag is dat spijtig genoeg bijna niet meer mogelijk om de bekende redenen.
    Vind ik leuk
    JoeriVB +9
    woensdag 19 september 2018 om 18:07
    Ik, Club supporter en abonnee vak 424, heb gisteren een Duitse gast meegenomen naar de wedstrijd en heb geen enkele foute reactie gekregen van de mensen rondom ons.

    We hebben genoten van een mooie wedstrijd, gesproken met elkaar in Duitse taal en hebben geen weet van incidenten.

    Vraag is dan ook of we niet iets teveel sensatie opzoeken ipv een correcte weergave geven van een mooie voetbalavond.

    Mijn Duitse gast was onder de indruk van ons team en publiek en kijkt terug op een, in zijn woorden, onverdiende overwinning van Dortmund.

    Voor de wedstrijd in Dortmund ben ik uitgenodigd en kijk uit naar nog een mooie avond.
    Vind ik leuk
    JVR +160
    woensdag 19 september 2018 om 18:13
    Tja West-Vlaams en Duits lijken heel sterk op elkaar hé... ik zat trouwens thuis gezellig Netflix te kijken want ik wou eindelijk een avondje CL zien voor de buis maar ze lieten enkel en alleen de boeren zien via Telenet terwijl er toch enkele mooie affiches op het programma stonden... shame on you voetbalmaffia!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    JoeriVB +9
    woensdag 19 september 2018 om 18:21
    Oost-Vlaams - ik ben een Gentse Club-Brugge supporter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws