Oude bekende haalt uit: Zonder reden ontslagen bij Anderlecht

    Oude bekende haalt uit: "Zonder reden ontslagen bij Anderlecht"

    dinsdag 17 juli 2018 om 14:15

    Anderlecht heeft er een woelig seizoen opzitten, met onder meer het ontslag van coach René Weiler. De Zwitser toont zich in Luzerner Zeitung weinig begripvol voor die beslissing.

    Hij heeft zijn gedwongen vertrek bij Anderlecht duidelijk nog niet verwerkt. "We werden met Anderlecht kampioen van België na een jaar zonder prijs, haalden de Champions League en draaiden een recordomzet. Maar als ik enkele maanden later bijna zonder reden ontslagen word, is er bijna niemand die zich daar vragen bij stelt", klaar hij aan bij dat Zwitserse medium.

    Weiler had gehoopt dat meer mensen voor hem in de bres zouden springen, ook bij de supporters. "Ik stoor me aan die oppervlakkigheid die in onze samenleving geslopen is. Vooral sociale media zijn daarbij tegelijkertijd een zegen en een vloek". Inmiddels is hij wel weer aan de slag, bij FC Luzern uit zijn thuisland.

    Plaats een reactie

    TageMeister +4655
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:19
    Zonder reden?

    Slechte start, zéér slecht voetbal , creëerden geen kansen en scoorden dus amper doelpunten...

    en dan de jeugd nog wegjagen...


    Tja buiten dit waren er niet zoveel redenen :-)
    Vind ik leuk
    blondel +2444
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:07
    Wat moet je dan doen met HVH?Was ook niet veel soeps.En kom niet af met ,hij heeft moeten reilen met de spelers die er waren,want dat is zever.Bij AA Gent waren de meeste spelers er ook al,en daar lukte het wel.Volgens mij was Weiler een realistische trainer die wist wat de spelers konden of niet konden.En HVH dacht er meer uit te halen dan wat ze konden,dat is het verschil.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:20
    Zonder reden ontslagen? Luka Peruzovic zal het graag horen. Beste Weiler als mens had ik u vrij hoog zitten omdat je weinig lulkoek verkocht, en je gedroeg als een gentleman. Maar ontslag zonder reden, dan hebt u eigenlijk nooit begrepen wat het is om trainer te zijn bij Rsca
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:25
    Maar jullie stonden wel op de eerste rij bij het behalen van de titel. Hoor het mij buren nog zingen, merci René, merci René.......
    Vind ik leuk
    droomdoos +133
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:32
    Ik denk dat dit het lot is dat iedere trainer met zich meedraagt, van Hero to zero, maar das niks dat ploeg gebonden zou zijn volgens mij, dit kan bvb leko dit jaar evenzeer overkomen, en dan zullen de juichers van na de titel ook de eerste roepers zijn om zijn ontslag.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9292
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:29
    Dat klopt, dat heeft hij ook nooit begrepen. Aimabele man, maar hij had aanvallend voetbal beloofd na de titel. Maar zelfs de resultaten bleven deze keer uit...logisch ontslag!

    Trouwens Herman heeft toch altijd beweerd dat Weiler zelf niet meer door wou na die uitmatch in Kortrijk maar hij door het Anderlechtpubliek op de korrel werd genomen?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:34
    yep dat herman verhaal klopt, daaraan zie je elke partij heeft zijn kant van het verhaal, herman verkondigd x, weiler verteld y, wat is er waar? eerlijk het zal mij een zorg wezen, puur op resultaat deed hem het niet slecht neen, zoals pateken hieronder aangeeft, de manier waarop was volkomen on anderlechts en daar hebben veel mauven een probleem mee
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9292
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:36
    Inderdaad, we hebben lang genoeg onze identiteit verloochend! Aanvallend en dwingend voetbal met technische en flukse spelers! De oude tijd komt nooit terug, maar waarom geen mooie nieuwe maken! COYM!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:44
    Jij hebt echt zin in het nieuw seizoen precies ;)
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9292
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:47
    Absoluut!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:58
    kvind het moelijker dan andere jaren om de verhoudingen in te schatten, al is de mercato ook nog lang, in mijn hoofd begint de competitie eigenlijk dan pas :)
    Vind ik leuk
    JDP +206
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:57
    Jullie hebben ten minste al enkele interessante transfers gedaan ...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:11
    wie bedoel je dan JDP? welke ploeg draagt jouw voorkeur mss? uit je comment leidt ik af dat je support voor een team waarvan je vind dat die momenteel vrij passief is op de markt, of begrijp ik je verkeerd?
    Vind ik leuk
    JDP +206
    woensdag 18 juli 2018 om 09:12
    “Vurig”, “rood” en zonder chaos kunnen ze niet leven :-(
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    woensdag 18 juli 2018 om 11:42
    Ola, op zijn minst gezegd niet mijn favo clubje, al snap ik wel dat ze een stevig aanhang hebben. Maar hey ze doen hun naam wel alle eer aan. In de Vurige Stede is het nooit rustig.Nu je het zegt, veel hebben ze nog niet gedaan, maar hoeft dat ook? Ze hadden de beste ploeg na nieuwjaar, lijkt me meer kwestie van de ploeg samen te houden en hier en daar gericht versterken. Miangue vind ik geen slechte transfer hoor
    Vind ik leuk
    skippie +323
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:25
    LOL heeft hij niet gezien dat het spel van RSCA nergens op leek ?
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:27
    Ontslagen? Was toch in onderling overleg :)
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2191
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:46
    Als wij als Clubsupps ontgoocheld waren door jouw ontslag, dan lijkt het mij dat ze in Brussel wel de juiste beslissing hebben genomen (over de opvolger niet zo)
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:50
    Ondanks de kampioenentitel hanteerde Weiler principes die absoluut niet te rijmen waren met de voetbalfilosofie van RSCA. Heeft hij dat nu nog altijd niet begrepen ? En ik die dacht dat de Zwitsers over het algemeen snuggere mensen zijn... tenzij ze daar ergens (veel te lang) op een onbewoonde bergflank kamperen.
    Vind ik leuk
    blondel +2444
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:11
    Welke voetbalfilosofie?Die van de jaren 70 mischien.Die tijd is al lang voorbij hoor.
    Vind ik leuk
    Roach +1444
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:51
    Hoeveel respect ik ook heb voor de mens Weiler, als hij nu al niet meer weet waarom hij niet meer op Anderlecht werkt, zou ik hem aanraden nog eens een match bij te wonen en de stadionomroeper hem als special guest laten aan te kondigen. Het geheugen zal deze keer dan wel intact blijven, denk ik...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:28
    Het gedachtengoed van Weiler en het DNA van Anderlecht passen niet bij elkaar. Waarom werd je supporter van Anderlecht? Om technisch voetbal te zien, om vedetten te zien, om aanvallend voetbal te zien. Niet om een trainer te hebben die de bal aan de andere ploeg laat. Je moet u toch kunnen vereenzelvigen met de club. En simpelweg, hij is gewoon kampioen geworden omdat Joeri en Teo dat seizoen gemakkelijk de weg naar de goal vonden. Eens Joeri er niet meer was en Teo niet meer scoorde, dan zag je de realiteit.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:12
    waarheid als een klok iedereenanalist. Een welverdiende like
    Vind ik leuk
    E.V +2490
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:58
    Ben ik volledig mee eens...al blijft Weiler zijn grootste fout niet op voetbal gebied te liggen. Mocht hij in de portefeulle van Bayat hebben gezeten dan was hij zeker niet ontslagen. Hoe slecht het voetbal ook was.....
    Vind ik leuk
    DeSelle +119
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:40
    Weiler pakte een titel, kwarfinale Europa League en kwalificatie CL met verdedigend voetbal, maar vooral met een zeer matige ploeg. Hij gaf echter in het tussenseizoen aan dat je met de rommel uit de portefeuille van Bayat niet meer kon doen. Gevolg: 1. Boycot door verschillende Bayat spelers - al kan je je achteraf afvragen of ze beter konden 2. De chef voetbal van HLN - die een rechtstreekse lijn heeft met Bayat, vandaar al die primeurs - schreef Weiler week na week de grond in. 3. Herman, die zijn zakken goed heeft gevuld dankzij Bayat, liet alle gevraagde versterkingen in de zomer mislukken, enkel extra Bayat transfers genre Kums lukten wel . Dus Weiler buiten. Dan nog even talmen met Frutos tot Anderlecht voor een makkelijk programma stond tegen oa. Mechelen. Enter Heintje, de toptrainer uit de Bayat catalogus. Na een nipte 4-3 tegen degradatieploeg Mechelen leek het in HLN alsof Guardiola himself het roer had overgenomen. En zelfs ondanks dat je in het resultaat, noch het spel veel beterschap zag, was de teneur plots positief in de pers. Allemaal zo doorzichtig denk je dan, maar wel slim gespeeld want de RSCA supporter, ik ook overigens, wil toch graag verzorgd voetbal zien. Overigens, je kan er toch ook niet naast kijken dat Coucke zijn eerste ingreep is om alles wat nog maar aan Bayat doet denken buiten te gooien. Dus vanwege een RSCA supporter: bedankt mijnheer Weiler. Je had enkel pech dat je hier 2 jaar te vroeg bent aangekomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:53
    Een verhaal voor in Aspe. Nee, integendeel. Weiler heeft de club geen goed gedaan. Evenals Van den Brom en Hasi. Zulke trainers helpen Anderlecht de dieperik in. Het is niet dat Weiler een supertrainer is. Welke club traint hij nu? Dat zegt toch al iets. Bruno voldeed niet. Toch huurde Weiler die opnieuw. Raar. Thelin voldeed niet. Toch kocht Anderlecht die speler. Weiler loofde die zijn inzet. Als trainer klop je toch dan met uw vuist op tafel om hem niet te kopen om dan uit te lenen, dan eis je toch gewoon een directe versterking voor uw ploeg. Maar het zijn niet alleen de trainers, de club was niet meer voldoende professioneel. Geen goede scouting, geen goede transfers, geen nieuwe ideeën, geen strategie, geen visie,....
    Niemand die boven de trainer stond om toe te kijken op ene evenwichtige kern en een lange-termijnvisie...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:57
    Hij heeft zeker een paar punten...
    Zonder veel middelen kampioen gespeeld !
    Amper transfers gekregen en gespeeld met de middelen die hij had.
    HVH kreeg een pak nieuwe spelers maar deed het zeker niet beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:43
    Een pak nieuwe spelers? Hij kreeg Morioka en Saief. Maar ondertussen vertrokken er 2 spitsen en bleef hij over met Teo en Ganvoula...
    Vind ik leuk
    blondel +2444
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:24
    Anderlecht had Kums,Sels gehaald en daarna Saief,Moriyoka en markovic.En dat noem jij niks.Elke andere trainer zou heeeel blij zijn met zulke spelers.En wat heeft Hein ermee gepresteerd ,weinig tot niks.Alleen afgebroken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:54
    Ik ken geen enkele trainer die daar mee goed voetbal met zou brengen. Sels staat in de goal. Die moet je niet meetellen als het gaat om de voetballende kwaliteiten van een team. Morioka is gewoon te weinig. Markovic had geen conditie. Dat team hing met haken en ogen aan elkaar. Wie dat niet ziet is blind. Hij had maar 1 spits na Nieuwjaar. Eindelijk met Hein kwam er iemand die heel de linkerflank aankon. Wie stond er vroeger aanvallend op de linkerflank: o.a. Jovanovic, Praet, Hanni, Stanciu, Acheampong. Dat is maar 1 echte flankspeler. De rest zijn spelers die daar niet thuishoren. Hein pakt nu Van den Brom, na Hasi, na Weiler eindelijk het hiaat aan en zet iemand die de job aankan. Als je ziet wie er bij gebrek aan beter in de ploeg stond... Appiah.bv. Op het middenveld stonden er lang en Kums en Trebel en Dendoncker. 3 spelers die eigenlijk op dezelfde plaats horen. En die speelden alle drie. Zo krijg je onevenwicht in het team.Je had geen flankspelers, niemand die de lijn afging, geen deftige voorzetten langs de flanken. Dan zit je daar met uw diepe spits die geen deftige aanvoer krijgt. Geen echte spelverdeler, maar een type Gerkens die de ploeg aanvallend moet dragen... Geen enkele speler met een goede vrije trap, nochtans zijn het zo'n momenten waar je een doelpunt kunt maken. Eerlijk waar, een onuitgebalanceerde kern waar je geen deftig systeem met kon spelen. Zelfs de allergrootste trainers ter wereld zou Anderlecht niet naar de kampioenstitel geleid hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oude bekende haalt uit: "Zonder reden ontslagen bij Anderlecht"