Rode Duivels breken Panamese muur na heerlijke volley Mertens en dubbele Lukaku

    Rode Duivels breken Panamese muur na heerlijke volley Mertens en dubbele Lukaku

    maandag 18 juni 2018 om 18:52

    De Rode Duivels hebben hun opdracht volbracht. Makkelijk was het aanvankelijk niet, maar de allereerste wedstrijd werd toch gewonnen dankzij een knappe ingeving van Dries Mertens en twee goals van Romelu Lukaku: 3-0

    Op het WK hebben we al een pak verdedigende ploegen aan het werk gezien. Dat was in de wedstrijd van de Rode Duivels niet anders. De Panamezen parkeerden al snel de bus en gingen vooral voor de clean sheet.

    Kansjes kwamen er wel via onder andere Dries Mertens en Eden Hazard. Maar op het grote gevaar bleef het lang wachten. De Panamezen aan de andere kant kwamen er enkele keren uit via de counter. Al kwam Thibaut Courtois niet aan het werk.

    Daar is 'em!
    Na de pauze was het dan toch snel raak. Eindelijk. Het was ook meteen een doelpunt om in te kaderen. Dries Mertens brak de wedstrijd open met een geweldige volley. De doelman van Panama had geen schijn van kans.

    Lukaku-show
    Na de goal ging het er wat steviger aan toe, beide ploegen kregen ook meer ruimte. En daar profiteerden vooral de Rode Duivels van. Twintig minuten voor tijd was het boeken toe voor Panama toen ook Romelu Lukaku zijn doelpuntje meepikte.

    Eentje is geentje voor Lukaku, want enkele minuten later was het weer raak voor de spits. Hazard ontbond zijn duivels en gaf de bal knap mee aan Lukaku. Die bedankte en zorgde voor de 3-0 eindstand.

    Later op de avond spelen Engeland en Tunesië de tweede wedstrijd in Groep G. De Rode Duivels nemen het zaterdag op tegen Tunesië. Engeland speelt een dag later tegen Panama.

    Poll

    Wie was de man van de match?

    (1148 stemmen)

    Plaats een reactie

    Shredder +2437
    maandag 18 juni 2018 om 18:59
    De andere favorieten raakten niet voorbij een muur, wij wel. Toch goed.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:00
    Inderdaad, tot hiertoe deed enkel Rusland beter, tegen een wel heel naïef en zwak verdedigend KSA.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    maandag 18 juni 2018 om 19:03
    Als je ziet hoe bijvoorbeeld een Argentinië speelde tegen Ijsland, hebben wij het toch wel goed gedaan. Verschillende oplossingen proberen zoeken, veel variatie in de corners, etc..

    Alleen de vrije trappen moeten nog beter en blijf toch mijn twijfels hebben bij Carrasco en Meunier. Als je Carrasco die Panamees zag laten lopen, mag je blij zijn dat 't maar Panama is. Was dit Lozano van Mexico, liepen we tegen een goal aan op deze manier.
    Vind ik leuk
    Toca +28081
    maandag 18 juni 2018 om 19:07
    Idd schrijf het op. Carrasco wordt een probleem op termijn.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    maandag 18 juni 2018 om 19:11
    Zeker met Hazard die ook een vrije rol heeft. Meunier heeft nog Mertens en Alderweireld die het overnemen, maar Vertonghen staat er op links vaak alleen voor.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:07
    Inderdaad, ik had dan ook veel liever een 4 3 3 (met uiteraard Naingolan in de kern). Maar in beide gevallen hebben we een dik probleem : ofwel de flanken in de 3 4 3, ofwel de verdediging in de 4 3 3. Immers, achteraan Toby, Vince, Thomas en Jan, maar vandaag moet je er dan twee kiezen uit Meuniet, Noyota en Dendoncket. In de poules, Ok, maa nadien?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    maandag 18 juni 2018 om 20:24
    Dat is inderdaad ons grote mankement als ploeg. In sé is onze beste verdediging Vermaelen-Vertonghen-Kompany-Alderweireld, maar jammer genoeg zijn er twee daarvan met glazen benen. Dembélé is misschien een oplossing, zoals hieronder geschreven staat.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:31
    Op de flank?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:58
    4 mans defensie, Meunier rijtje achteruit en Dembélé mee op het middenveld wat uitwijkend naar links, zoals in zijn invalbeurt.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:11
    Maar Meunier is als echte rechtsback wel kwetsbaar.
    Vind ik leuk
    SD +6114
    maandag 18 juni 2018 om 19:04
    Niet overtuigd door de vleugels Meunier en Carasco. En voor Lukaku moeten wij dus aanvaarden dat hij nooit een bal zal kunnen controleren.
    Vind ik leuk
    Toca +28081
    maandag 18 juni 2018 om 19:06
    Maar weer 2 keer scoort dus perfecte match van Big Rom.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12259
    maandag 18 juni 2018 om 19:16
    Dat is inderdaad onze zwakke schakel. Hoe Carrasco daar in zijn rug gepakt wordt, best kinderlijk. Vertonghen werd meermaals in de steek gelaten en dat merkte je aan diens frustratie.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:10
    Hij is geen Messi of Neymar, maar scoort. En OK, Ronaldo is beter, maar moest die Belg zijn, hij had al lang zijn nationaliteit verandert wegens de kritiek 😉.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8870
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:27
    Lukaku moet vooral scoren, en dat doet hij telkens weer! Rrrrrrrrrrromeluuuuuuu Lukakuuuuuuuuuuuuu!!! Goal goal goal!
    Vind ik leuk
    vanhimst +838
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:21
    SD waarom altijd die negatieve opmerkingen over Lukaku hij heeft toch weer 2 maal gescoord
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:10
    Ik zeg -Carrasco +Dembele zodat KDB dieper kan spelen zoals de assist op Lukaku. Met Carrasco op het veld moet Kevin te verdedigend denken. Lukaku is niets met de diensten van Carrasco.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    zapperboy +489
    maandag 18 juni 2018 om 19:36
    Met deze reactie kan ik mij helemaal vinden.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:13
    Dembele vervangt wie? Ik erger mij aan Witsel, maar we hebben zo iemand nodig, speelde een quasi fotloze match.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:29
    Ik had eerst wat moeite te snappen. Als je een 4 3 3 bedoelt, met Dembele in de plaats van Carrasco, ja, ook akkoord.
    Daarom spijtig dat Naingolan er niet bik is, die wad dan ook een optie. Maar ja, dat is nu voorbij. Het doet me echter vrezen dat Martinez een 4 3 3 enkel in uiterste nood wil gebruiken.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12259
    maandag 18 juni 2018 om 19:15
    Ideale opener. Hazard speelt nog op ralenti, dat komt goed. De job is volbracht, op naar zaterdag!
    Vind ik leuk
    blondel +1619
    maandag 18 juni 2018 om 19:31
    Gewonnen tegen de zwakste ploeg van het tornooi,zegt genoeg.Maar krijgen wel 3 open kansen.tegen.Zal toch veel beter moeten worden.Bij de meeste ploegen is er een veel hogere intensiteit en een veel hogere en snellere druk op de tegenstander.Bij ons is het gewoon laten spelen zonder al te veel druk.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:14
    Zwakker dan Saoedi Arabië? Zwakker dan Costa Rica?
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:14]
    Vind ik leuk
    vampire81 +819
    maandag 18 juni 2018 om 19:48
    het resultaat oogt mooi en goed, de prestatie was dat alles behalve, het eindresultaat verbergt veel teveel dat het gewoon slecht was, zeer slecht eigenlijk om echt eerlijk te zijn, dergelijke prestatie is absoluut niet voor herhaling vatbaar want ietwat tegenstander straft dit wel af en naar alle waarschijnlijkheid zeer zwaar af

    pluspunt: toekomstige prestaties (afgezien het resultaat) kunnen bijna onmogelijk slechter
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 20:16
    Speelden Argentinië, Brazilië, Duitsland, Frankrijk beter? Tot hiertoe ben ik enkel onder de indruk van Spanje en Ronaldo (zelfs niet van Portugal).
    Vind ik leuk
    blondel +1619
    maandag 18 juni 2018 om 20:55
    Je moet wel naar de tegenstander kijken he.Ik schat Mexico,ijsland,Australie en Zwitserland wel een heel stuk hoger in.Panama is echt wel de zwakste ploeg,ja zelfs Saoudi arabie en Costa Rica zijn beter.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +669
    maandag 18 juni 2018 om 21:01
    Groot gelijk. Die twee kansen die Panama krijgt worden gescoord door al deze landen. Technisch gezien had het eigenlijk ook maar 2-0 mogen zijn. En dan die twee kansen maakt al deze ploegen af en dan ha dus 2-2 geweest. Ik blijf Brazilië, Duitsland en Frankrijk hoger inschatten als België. De Brazilianen zeker hebben geen hele match doorgespeeld dat zag iedereen. De 10 minuten dat ze doorspelen kwam Zwitserland er niet aan de pas. Als Neymar topfit wordt, dan maken de Belgen geen kans. Het was nog altijd ook maar Panama eh.

    Ik erger mij echt mateloos aan de mentaliteit. We worden geen wereldkampioen, ondanks dat de echte favorieten niet echt goed speelden. De echt goede landen gaan opstaan als het moet in de knock-out fase.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 21:05
    Door Saoedi Arabië, Australië of Costa Rica? Toch een beetje ernstig blijven.
    Vind ik leuk
    Patfey +4337
    maandag 18 juni 2018 om 21:01
    Jouw mening, België-Costa Rica gezien?
    Vind ik leuk
    vampire81 +819
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:55
    1) die ploegen speelden wel tegen een "(veel) betere" tegenstander dan wij, lijkt mij dus enigszins logisch dat hun matchen moeilijker verlopen

    2) omdat die ploegen niet goed spelen, zou het normaal en acceptabel zijn dat wij dat ook niet doen of zo, ik zie de "relevantie" er niet van in
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    WBs +868
    maandag 18 juni 2018 om 23:34
    1ste helft was inderdaad allemaal wat traag en slordig ! de opbouw van achteruit was aan een tempo van een doorsnee veteranenploeg en daar kan je zelfs Panama niet mee uit verband spelen.Gelukkig viel het doelpunt vrij snel in de 2de helft en moest Panama zijn defensieve instelling opgeven, Big Rom maakte er gretig gebruik van. Tegen Tunesië zullen ze in ieder geval van in het begin scherper moeten zijn om niet in de problemen te komen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8870
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:30
    Ga voor Duitsland supporteren beste vampier, we hebben geen behoefte aan je verzuurde opinie. We hebben gewonnen en we gaan dit nog vaak doen!
    Vind ik leuk
    Boerken +6091
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:02
    We mogen die overwinning ook niet teveel ophemelen , het mocht zeker niet minder zijn, en Panama mocht zeker niet scoren maar kreeg toch verrassend grote kansen, nu ja Job gedaan er zijn toplanden die dat al niet meer kunnen zeggen .
    Vind ik leuk
    vampire81 +819
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:46
    er heeft ook niemand een boodschap aan jouw posts, de ene idiote post volgt de andere debiele post op
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8870
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:52
    Love you x
    Vind ik leuk
    Lunam +992
    maandag 18 juni 2018 om 20:48
    Carrasco zwakste is een probleem, nu.
    Maar iedereen kan een zwakke match spelen zolang ze deze niet bij iedere teamlid samenkomt is dit geen probleem.
    Panama mij aangenaam verrast is niet zoals ik ze voor ogen had, kunnen degelijk voetballen, dikke duim.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rode Duivels breken Panamese muur na heerlijke volley Mertens en dubbele Lukaku