Oorlog! Gheysens gaat in beroep tegen nieuw stadion Club Brugge

    Oorlog! Gheysens gaat in beroep tegen nieuw stadion Club Brugge

    zaterdag 20 januari 2018 om 18:20

    Paul Gheysens, grote man van bouwgigant Ghelamco, wil de bouw van een nieuwe voetbaltempel voor Club Brugge tegenhouden. Ghelamco heeft officieel beroep aangetekend. Dat meldt VTM Nieuws.

    VTM Nieuws meldt dat Ghelamco nu officieel gevraagd heeft om het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de bouw te vernietigen. Gheysens en Ghelamco bezitten 4,5 van 146 hectare van de bouwgrond aan de Blankenbergsesteenweg en vinden dat hun belangen worden geschaad. ''Het is onaanvaardbaar dat de percelen gedwongen worden onteigend, louter en alleen ten voordele van een private onderneming, die Club Brugge is'', kon VTM in het uitreksel van het beroep inlezen.

    Club Brugge hoopte vanaf 2022 intrek te nemen in het nieuwe stadion, dat op drie kilometer van het huidige Jan Breydel moet komen te staan. Door het beroep wordt de deadline van 2022 waarschijnlijk al onhaalbaar. Mocht het Ruimtelijk Uitvoeringsplan op grond van het beroep worden vernietigd, dan is het nog maar de vraag of het project ooit wel kan doorgaan.

    Het lijkt erop dat het hier gaat om een oorlog tussen Gheysens en Bart Verhaeghe, voorzitter van Club en bezieler van UPlace. Verhaeghe was in zijn rol als ondervoorzitter van de Belgische Voetbalbond een tegenstander van het Eurostadion, dat het prestigeproject van Gheysens moest worden. Het Eurostadion is zo goed als zeker afgeschoten en mogelijk probeert Gheysens via deze weg terug te slaan richting Verhaeghe.

    Plaats een reactie

    dakcota +4426
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:21
    boontje komt om zijn loontje verhaegetje
    Vind ik leuk
    vanhimst +1006
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:24
    Verhaeghe heeft al het mogelijke gedaan om de bouw van een stadion in Brussel tegen te houden wel zoals dakcota schrijft loontje komt om zijn boontje fantastisch want Verhaeghe denkt dat hij alles mag
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:12
    Wie zegt dat Verhaeghe het geweest is dat die bouw tegengehouden heeft? Kunt ge da bewijzen? Nee, dus zwijg int vervolg met uwe domme prietpraat!! Het waren de groenen die er tegen waren + de omliggende bewoners!! Maar ja, een slachtoffer zoeken als Verhaeghe is gemakkelijk hé mannekes! En ik weet ook dat het genen heiligen is, maar dan heb ik van anderen al meer gehoord en gezien zenne... Wa ne kloot jongen die Gheysens! En ja, geef het geld van da Eurostadion aan al de rest die zijn stadion wil verbouwen... Club wil het dan nog wel ZELF financieren en heeft geen geld nodig dus geef het aan de kleinere clubs die het wel nodig hebben... zo zal er misschien wat meer eenheid komen... en ja, geef Gheysens ook een deelke... dan is die mens ook content en kan hij zijn smoel nog es omhoog laten trekken!!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:16
    Bartje was toch dé tegenstander binnen de KBVB. Maar hij was niet de enige tegenstander.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:24
    jullie zijn al met zoveel belastingsgeld van iedere belg gaan lopen toen jullie stadion werd aangepast voor EURO 2000

    of ben je dat al vergeten misschien ??????????????????
    Vind ik leuk
    Bicky +2
    dinsdag 23 januari 2018 om 09:59
    Onnozelen ... Kom je even DIE steun van toen vergelijken met de steun van 300miljoen!!! voor het Eurostadion? WTF man ... En niet enkel Club Brugge heeft toen genoten van subsidies, er waren nog anderen ... Get your facts straight!
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 23 januari 2018 om 17:46
    Je moet hier niet naar anderen kijken.

    Jullie stadion werd voor EURO 2000 serieus aangepast en dit met geld van Belgische belastingsbetaler.

    Indien het Eurostadion er nu ging komen, dan moest Anderlecht nog 30 jaar lang 10 miljoen euro per jaar betalen als huurprijs.

    Maar ja, je zal wel van die typische brugse boerencalimero's zijn.
    Vind ik leuk
    Bicky +2
    woensdag 24 januari 2018 om 16:43
    Jawadde... Ik haal eens wat cijfers boven die je (bewust) vergeet.
    De stad Brussel ging 30 jaar lang 5mio SUBSIDIEREN + nog eens 30j x 1mio € voor de veiligheid.
    Het organisatiecommite van - jullie wel bekend - Alain Courtois (RSCA'er) kreeg al tussen de 1 en 1.5mio €. En dan moest er nog een verbiondingsweg aangelegd worden die ettelijke miljoenen ging kosten.

    Totaal: +200mio€ subsidie.

    Mag ik er u ook aan herinneren dat Anderlecht van 2003 tot 2008, jaarlijks 1 mio€ subsidie kreeg voor de uitbouw van Neerpede?
    Daar kwam nog eens een Europese subsidie van 12mio bovenop...
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    woensdag 24 januari 2018 om 18:01
    jongske toch

    iedere sportploeg krijgt subsidies van hun gemeente of stad

    en of uw cijfers kloppen weet ik niet
    maar het was en zal een stadion zijn voor de nationale ploeg

    Anderlecht ging het alleen was huren tegen een verschrikkelijke dure huurprijs van +/- 10 MILJOEN EURO per jaar

    maar ja, jullie zijn toch zulke arme schaapjes in brugge

    echte calimero's zijn jullie

    ikzelf zou me schamen een brugse fan te zijn
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    Bicky +2
    maandag 29 januari 2018 om 12:59
    Wat zit je dan te zeveren over een subsidie? Een nationaal stadion en wie betaalt er die 300mio€ in de eerste plaats slimmen? (En de rest dat er dan nog bij komt kijken). De paasklokken of wa?

    Over schaamte hebben jullie geen lessen te leren aan Club. Of vergeet je Nottingham ook al?

    Als jullie beginnen te zeveren over een subsidie van een aantal jaren terug dan stel ik me de vraag wie er eigenlijk de calimero is?
    Vind ik leuk
    Lunam +1486
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:23
    Zo geraakt België nooit aan deftige stadions maar ja, Verhaeghe heeft ook boter op zijn hoofd. Dure kinderlijke onderlinge vetes.
    Vind ik leuk
    zondag 21 januari 2018 om 01:09
    Zoals ik zei....de vakantie is voorbij....en de kindercrèches zijn weer open....
    Vind ik leuk
    Lunam +1486
    zondag 21 januari 2018 om 21:14
    waarschijnlijk iets gemist
    Vind ik leuk
    Bossie12 +54
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:24
    In plaats van eens allemaal de handen in elkaar te slaan zodat iedereen in eerste een deftig stadion heeft....
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:29
    Dit vind ik dus ook. Neem het geld dat ze normaal in het eurostadion zouden steken en help iedereen eens met zijn stadiondosiers en laat de rode duivels daar dan in spelen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:38
    Hum. Die gaat die klacht zeer snel weer intrekken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:38
    En dat aan de vooravond van Antwerp-Club. Mr Botox heeft dat goed getimed
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:48
    Simpel ventje !
    Vind ik leuk
    Toca +37093
    zaterdag 20 januari 2018 om 18:57
    Ben echt benieuwd of dat stadion van Brugge er ooit gaat komen. Als 2022 niet meer haalbaar wordt.
    Vind ik leuk
    MrComment +1911
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:06
    Eerlijk gezegd heb ik het ook wel altijd raar gevonden dat er voor een private onderneming (want dat is een voetbalclub nu éénmaal) zou onteigend worden.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:26
    ZE KUNNEN GEWOON NOOIT IEMAND TEGEN ZIJN ZIN ONTEIGENEN VOOR EEN PRIVATE ONDERNEMING
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:20
    Het is misschien niet proper wat Gheysens doet, maar los daarvan vind ik het wel niet logisch dat een grond zomaar kan onteigend worden voor een voetbalstadion.
    Vind ik leuk
    Basvyncke +678
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:21
    Die leert zijn lesje niet snel. Had een tijd geleden een aanvaring met Joris ide ( the future of steel )over een lapje grond in Knokke... Diezelfde Ide was natuurlijk direct akkoord om mee partner te worden van Coucke bij Anderlecht. Nu is hij opnieuw bezig over 4,5 hectare. Ok, bartje is geen gemakkelijk manneke. Maar Gheysen maakt zich toch wel serieus onmogelijk op de duur, want zo helpt hij zijn eigen dossier echt niet vooruit.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:22
    Het wordt precies een beetje persoonlijk. Jammer dar eerst de KBVB en nu de boeren het slachtoffer worden van de ego 's. Maar voor Verhaege is 't natuurlijk wel koek van eigen deeg.
    Vind ik leuk
    CobraX +506
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:35
    Men oogst wat men zaait. Bewijzen dat Verhaeghe het Eurostadion project gesaboteerd heeft kan ik niet, maar dat hoeft ook niet. Zelfs als iemand dat kon bewijzen, dan zou het toch in de doofpot belanden zoals destijds het geval was toen hij z'n poten niet van die stewardess kon thuishouden.

    Hij heeft het zelf gezocht, door destijds mensen tegen de schenen te schoppen. Ik heb geen medelijden met hem nu ze hem iets gelijkaardigs flikken.
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:59
    Het is NIET Verhaeghe dat ze straffen,maar voetbalclub brugge.Je kunt tegenstander zijn van het eurostadion,maar daarom saboteer je het nog niet.De plannen die er waren ,waren totaal niet in orde plus ,de groenen,vlaamse regering en gemeente Wemmel waren hevige tegenstanders En als ik nu lees hoe het ghelamco er gekomen is ,sta ik niet versteld dat dat juist hetzelfde ging zijn als het eurostadion.Met allerlei trukjes.Gheysens kennende.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:04
    Voila Cobraken...
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:30
    JA DAAR IS VERHAEGHE MOOI MEE WEG GEKOMEN VOOR HET BIJ DE KEEL GRIJPEN VAN DE LOKERSE VROUWELIJKE STEWARD.

    Rechterke DHONDT die zo graag straft en in media komt durfde zijn handen niet verbranden door Verhaeghe daarvoor te straffen
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:25
    Daar was het woord voor woord.Men weet ook niet wat de stewardess gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:32
    HEM TEGENGEHOUDEN IN DE ZONE WAAR VERHAEGHE NIET MOCHT KOMEN EN ZEKER NIET IN HET BIJZIJN VAN EEN ANDERE NOG
    Vind ik leuk
    Jempi 06 +21
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:45
    Kindermentaliteit van een geldwolf, schaakmat gezet door de zeepmagnaat en nu wraak.
    Vind ik leuk
    TheRolle +611
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:58
    Ik had het gezegd hein... gelijk Meneer Constant : Pas op !!! Als alles goed gaat ... gaat alles niet zo goed....
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:12
    Ik ben zomin supporter van Club Brugge als fan van dhr Verhaeghe, en ik ben/was zowel tegen U-Place als tegen het Eurostadion, maar dit vind ik echt zielig. Op die manier heeft weldra geen enkele Belgische vlug (buiten misschien Gent) een deftig stadion, zullen de Rode Duivels in het buitenland moeten spelen, net zoals onze CL deelnemers. Triestige mentaliteit.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:32
    Als je een eigendom hebt, dan doe je ermee wat je wilt. Dus waarom zou Gheyskens zich moeten laten onteigen voor een prive doelstelling van een voetbalclub (Verhaeghe)
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:11
    Ten bate van het algemeen belang. Wat is hij zelf met zijn eigendom vanzins?
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:27
    Calimeros,Gheysens heeft die grond gekocht in 2013.En waarom denk je?
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:35
    Zijn goed recht hé.
    Gheysens wist toen nog niet dat Verhaeghe hem ging tegenwerken in het nieuwe EURO stadion.

    VERHAEGHE had die grond dan maar zelf moeten kopen voor Gheysens hem kocht
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:40
    ALGEMEEN BELANG ???
    belang van brugge en Verhaeghe

    is geen algemeen belang hé pipo
    Vind ik leuk
    Patfey +5336
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:59
    Beleefdheid is weer te veel gevraagd zeker?
    En waarom zouden moderne voetbalstadions geen algemeen belang zijn?
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1682
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:51
    heeft hij daar niet een stukje grond gekocht net voor de reden om moeilijk te doen. Ik vermoed dat Verhaeghe en Gheysens elkaar waard zijn.
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1017
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:15
    hij is vanaf het moment dat er tegenkanting kwam vanuit Zedelgem overal grond/huizen/hoeves proberen kopen op plaatsen rond Brugge waar een stadion eventueel kon gebouwd worden. Dit speelt al veel langer dan het 'Eurostadion'.
    Maar de dag voor de wedstrijd bekend maken dat je klacht indient dat is echt uitdagen, het wordt daar leuk op de eretribune.
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:30
    Totaal verkeerd.Gheysens is VEEL erger dan Verhaeghe.Eigenlijk moet ik Verhaeghe niet verdedigen,gewoon omdat ik weet wat voor mens hij is.Dan zul je een totaal ander idee over hem hebben ,moest je hem kennen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:37
    Het enigste wat bij Verhaeghe telt is GELD.

    Wees maar zeker, als Verhaeghe binnen 5 jaar geen nieuw stadion kan zetten, dan gaat hij brugge verkopen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 23:55
    Ik denk dat dit het beste zou zijn wat de club kan overkomen. Zonder emotie, zou alle shit in een keer weg zijn en zou er veel kunnen. heel veel.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:35
    Gheysens zijn goed recht hé
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    zaterdag 20 januari 2018 om 23:35
    Zijn goed recht,op basis van wat?Kleine kinderstreken noem ik dat ,zoals Trump.Mijn knop is groter.Belachelijke gast is het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:04
    Ga wat met de blokjes spelen kindertjes. Jullie mogen heel even blij zijn, jullie hebben geen andere redenen om blij te zijn natuurlijk als Anderlecht of Gent supporter. Gheysens zal zijn klacht rap genoeg intrekken
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:37
    waarom zou hij dat doen,?
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    zondag 21 januari 2018 om 09:23
    geyssens is een klein zielig manneke zonder verstand.
    Want een stadion bouwen voor een franstalige ploeg op Vlaamse grond was uiteraard een doodgeboren kind.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws