'Attest beslist over het lot van Antwerp en Club Brugge'

    'Attest beslist over het lot van Antwerp en Club Brugge'

    maandag 15 januari 2018 om 17:52

    Eerder op maandag schreef VoetbalPrimeur.be al dat de match tussen Royal Antwerp FC en Club Brugge op de helling staat. Ondertussen weet The Great Old wat het moet doen om zondag de leider op de Bosuil te ontvangen.

    Volgens Sporza moet Antwerp op vraag van het Departement Veiligheid van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) een attest kunnen voorleggen die de veiligheid van Trubune 1 garandeert. Het stadsbestuur moet dat attest uitschrijven. Eerst moet het stadsbestuur de Bosuil wel nog controleren.

    Opvallend, Antwerp werkte al drie thuiswedstrijden af met de nieuwe tribune in gebruik. Toch wil men bij de KBVB nu meer zekerheid dat alles in orde is. "Er zijn wat twijfels over de uniformiteit van de tribune", aldus woordvoerder Pierre Crombez.

    Poll

    Denk je dat de match zondag doorgaat?

    (873 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 15 januari 2018 om 18:05
    De nieuwe tribune werd toch reeds goedgekeurd en er werden trouwens al 3 thuiswedstrijden gespeeld. De vraag van het departement veiligheid van de KBVB roept toch wel vraagtekens op, of is het louter toeval dat Brugge morgen voor de beker speelt en zondag op bezoek moet oo de Bosuil...
    Heeft de voorzitter van Club zijn invloed doen gelden bij de Bond om wat extra rust voor zijn club af te dwingen ??
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6162
    maandag 15 januari 2018 om 18:06
    Hoe durf je zo'n insinuaties te maken! ;-)
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    maandag 15 januari 2018 om 18:06
    Het is niet ongebruikelijk bij grote bouwwerken dat de brandweer langs komt en nog om aanpassingen vraagt, maar dat de bouwheer die niet aanpakt. Maar toch zijn bouwwerk in gebruik neemt. Heeft dat dan ook met Club Brugge te maken? #SpokenZiener

    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 15 januari 2018 om 18:49
    Zo werd de midweekbekermatch in december ook uitgesteld zodat ze de zondag daarop zonder vermoeide en eventueel gekwetste spelers tegen Anderlecht konden spelen.

    KBVB doet er alles aan om brugge kampioen te maken zoals 2 seizoenen geleden
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    maandag 15 januari 2018 om 21:21
    Tuurlijk .
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 18:10
    Ik weet uit heel goede bron dat de keuring plaatsvond voor de 1e wedstrijd bij de ingebruikname en er toen nog heel veel gebreke waren maar er toen mits enkele zaken op te ruimen mocht gespeeld worden. De Antwerpse gedachte zal toen geweest zijn:zolang er geen haan meer naar kraait...
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    maandag 15 januari 2018 om 18:15
    Echt, dat is overal. Gemeentes kunnen amper iets doen tegen van die complexen. De brandweer staat zo vaak machteloos.
    Vind ik leuk
    Lunam +1394
    maandag 15 januari 2018 om 18:28
    Normaal zou je dit niet kunnen geloven maar het gaat over de KBVB dus dergelijk amateurisme doet niemand nog verstomd staan. Ofwel is de tribune gekeurd en kan er gespeeld worden ofwel niet. Waarom nu pas deze vraag, 'k zal waarschijnlijk wel iets missen of niet?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14535
    maandag 15 januari 2018 om 18:45
    Zonder dat attest mag je andere matchen wel spelen, maar Antwerp-Club niet? Zo belachelijk! Schrik, niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Verne +426
    maandag 15 januari 2018 om 18:57
    Al een hele tijd geleden knipte De Wever het lint voor de nieuwe tribune, was het dan ook onveilig ? Toen moest de show wel doorgaan.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +797
    maandag 15 januari 2018 om 19:04
    Allemaal dikke zever. Brugge en Antwerp kunnen er niets aan doen. Gebrek aan professionaliteit bij de juiste overheidsinstellingen waarmee we al een aantal EK’s niet hebben kunnen organiseren. Binnen 50 jaar staan we even ver, waarschijnlijk ook nog steeds allemaal stil in het verkeer en geen afgewerkte Antwerpse ring te bespeuren.
    Vind ik leuk
    1880 +273
    maandag 15 januari 2018 om 20:33
    Ze zouden beter de kop van de voorzitter van Club Brugge eens aan een onderzoek naar brein-veiligheid onderwerpen. K denk dat t daar ondertussen ook een corrupte bouwvallige situatie geworden is met duidelijke sporen van hoogheidswaanzin tegen de wanden.
    Vind ik leuk
    t757498 +598
    woensdag 17 januari 2018 om 03:22
    Hoe gaat je nu een brein onderzoeken als er niets inzit
    Vind ik leuk
    DeGreatOld +304